אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל מצטרפת למרוץ לרכישת Waze: מציעה מיליארד דולר

גוגל מצטרפת למרוץ לרכישת Waze: מציעה מיליארד דולר

מוקדם יותר החודש חשף "כלכליסט" כי פייסבוק מבקשת לרכוש את אפליקציית הניווט; ההצעה של גוגל מאפשרת ל-Waze להשאיר את פעילותה בישראל

24.05.2013, 08:18 | אסף גלעד

גוגל מצטרפת למרוץ על רכישת Waze הישראלית ומציעה תמורתה לפחות מיליארד דולר - כך פרסמה הלילה סוכנות בלומברג. ההצעה הגיעה לאחר חשיפת "כלכליסט" בדבר משא ומתן שמנהלת Waze מרעננה לרכישתה על ידי פייסבוק, ככל הנראה בסכום של כ-850 מיליון דולר.

ההצעה של גוגל לא רק גבוהה יותר מזו של פייסבוק, אלא גם מאפשרת ל-Waze להשאיר את פעילותה בישראל. פייסבוק דורשת כתנאי לרכישת Waze את פירוק המרכז הישראלי של החברה ברעננה והעברת חלק מעובדיו למטה פייסבוק בסן פרנסיסקו. מייסדי Waze, אהוד שבתאי, אורי לוין ואמיר שנער, והמנכ"ל נועם ברדין, מתעקשים להותיר את המרכז, המעסיק כמאה עובדים, בישראל.

 

מנכ"ל Waze נועם ברדין, צילום: עמית שעל מנכ"ל Waze נועם ברדין | צילום: עמית שעל מנכ"ל Waze נועם ברדין, צילום: עמית שעל

לפי בלומברג, אפל אינה מעוניינת ברכישת Waze וכך גם מיקרוסופט, בעלת מניות בחברה הישראלית. פייסבוק מנהלת מגעים קדחתניים לרכישת Waze, ולפי מקורות המקורבים לעסקה, השתיים כבר חתמו על הסכם "נו שופ", המחייב את Waze שלא לנהל משאים ומתנים נוספים. פייסבוק מעוניינת לרכוש את Waze כדי לשפר את יכולות החיפוש החברתי שלה, להוסיף לה שכבת מיפוי חברתית שבה המשתמשים מגלים היכן הם נמצאים כשהם ברכב, ולהוסיף משתמשי מובייל נוספים המבלים על גבי השירות שעות רבות בחודש.

גוגל עם זאת יכולה להוסיף יכולות זמן אמת לאפליקציית Google Maps החדשה. אפליקציית המפות של גוגל אינן כוללות כיום דיווחי משתמשים אלא עושות שימוש בעיקר באלגוריתמים כדי לחשב מהירות תנועה באזור מסוים.

בכנס המפתחים האחרון שלה בסן פרנסיסקו , Google I/O, הציגה גוגל תכונה חדשה באפליקציית המפות שלה, Dynamic Rerouting, תכונה המתחרה ב-Waze ומאפשרת לחשב את הדרך תוך התחשבות במהירות התנועה ובמאפייני דרך אחרים; עם זאת לא ידוע מאין שואבת גוגל נתונים אלה. ענקית האינטרנט עשויה לפתור את כאב הראש הזה באמצעות רכישת Waze, שנתוני התנועה שלה מוזנים בזמן אמת על יד המשתמשים ונחשבים לאמינים ביותר מבין כל אפליקציות הניווט הקיימות כיום. 

תגיות

31 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

29.
למי שתוהה מאיפה יש לגוגל נתונים על התנועה היום -
הם משתמשים בשירותים של חברה בשם Decell, שמספקת נתונים על תנועה (בישראל, וגם במדינות אחרות). גם iGo עובדים איתם, וגם אחרים. מה שחסר לגוגל זה פירוט הפרעות התנועה ("תאונת דרכים קלה", "רכב עומד בצורה מסוכנת"). אבל זה ממילא לא קריטי, וגם לא הכי מדוייק בוויז. ומאיזו ארץ מגיעה Decell? ניחשתם נכון. ישראלית למהדרין. שיהיה בהצלחה לוויז. שידאגו להשאר בארץ, ושלא ימכרו את נשמתם לפייסבוק. לא רוצה להיות שייך לטרשת החברתית הזאת, כמו שהיא מכונה פה, רק בשביל לדעת דרך איפה לנסוע.
זז  |  25.05.13
27.
הסבירו לך. הבנת? אבל למה אתה חושב שאמריקאים משלמים ביליון
דולר, על ציונות?! לגוגל יש מה שאמרת ויותר. אבל אין לה את הרשת החברתית של וייז. וייז היא פייסבוק נייד, הרבה יותר שימושי מפייסבוק. אני טיילתי בשבוע שעבר ברומא. בלי מפות ובלי בטיח. נסעתי במוניות, ברכבות, אוטובוסים, הלכתי ברגל - הכל עם וייז. הרשת החברתית של פייסבוק שווה הרבה יותר עם הרשת החברתית של וייז. וגוגל די נכשלו עם הרשת החברתית שלהם. בקיצור: שניהם צריכים כלי חברתי שימנף את היכולות הקיימות שלהם. אפשר לקחת את וייז מתוכנת ניווט מבוססת תוכן משתמשים להרבה מאד כיוונים - למשל לניהול ציי רכב, ואפילו ניהול קהל, הולכי רגל וכו'. הדמיון הוא המגביל. תחבר את זה לשירות המפות והלויין והסטריט של גוגל - מה קיבלת? תוכנת ניווט תלת ממדי חברתי אמיתית.
ל-1  |  25.05.13
לכל התגובות