אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נגמר לה המצבר: בטר פלייס מגישה בקשה לפירוק; "תחושת הפספוס אדירה" צילום: אוראל כהן

נגמר לה המצבר: בטר פלייס מגישה בקשה לפירוק; "תחושת הפספוס אדירה"

חברה לישראל החליטה להפסיק את ההשקעה במיזם הרכב החשמלי; סבב הגיוס האחרון נכשל ולא נמצאו משקיעים שיביאו סכום משמעותי להמשך ההשקעה במיזם; מנכ"ל בטר פלייס: "תחושת אובדן מורגשת בכל שדרת הניהול"

26.05.2013, 09:01 | גיא בן סימון ותומר הדר

חברה לישראל, בעלת השליטה בבטר פלייס, הודיעה הבוקר (א') לבורסה בתל אביב כי דירקטוריון החברה החליט שלא להשתתף בסבב השקעה נוסף שהציעה בטר פלייס.

קראו עוד בכלכליסט

כפי שנחשף ב"כלכליסט", דירקטוריון חברה לישראל דן בימים האחרונים לגבי עתידו של המיזם החשמלי וזאת מאחר שלא נמצאו משקיעים שיביאו סכום משמעותי להשקעה במיזם הרכב החשמלי, בטר פלייס מגישה כעת לבית המשפט בלוד בקשה לפירוק.

"זה אחד הרגעים הקשים בחיי ובחיי המקצועיים, זה יום עצוב לנו, ללקוחות, לספקים ולבעלי המניות והדירקטוריון", אמר דן כהן מנכ"ל בטר פלייס, בשיחה עם "כלכליסט". "נאלצנו הבוקר להגיש בקשה לבית המשפט, לא נותר בידי הנהלת החברה אלא לבצע מהלך אחראי ולהציג הנתונים כפי שהם לדירקטוריון והדירקטוריון נאלץ לקבל את ההחלטה".

דן כהן מנכ"ל בטר פלייס, צילום: אוראל כהן דן כהן מנכ"ל בטר פלייס | צילום: אוראל כהן דן כהן מנכ"ל בטר פלייס, צילום: אוראל כהן

"קיבלנו את ההחלטה בידיעה שיש עדיין סכום מסוים של כסף בקופה כדי לאפשר ולמקסם פיצוי אפשרי לאנשי החברה, עובדיה ולקוחותיה", הוסיף כהן. "תחושת הפספוס אדירה, תחושת אובדן מורגשת בכל שדרת הניהול, אנחנו עושים את כל שביכולתנו לשמר ולהחזיק את הרשת והחברה כמיטב יכולתנו עד להגעת מפרק שבית המשפט ימנה – שהשליטה תעבור לידיו – יצטך לקבל החלטות קשות במהירות המרבית".

לקוחות שרכשו רכב עם חבילות קילומטראז' האם יקבלו את כספם בחזרה?

"הלקוחות בסדר עדיפות גבוה, כמנכ"ל אין לי סמכות לתת לכך מענה. לצערי הם הופכים להיות חלק מן הנושאים ונצטרך לתת על כך מענה. מדובר בנקודה כואבת שנצטרך לתת עליה את הדעת", אמר כהן".

בטר פלייס הוקמה בשנת 2007. מאז העלתה החברה על כבישי ישראל כ-500 מכוניות חשמליות. מיזם הרכב החשמלי של שי אגסי שהחל בהשקה חגיגית בתמיכת נשיא המדינה שמעון פרס, סבל מתהפוכות בהם חילופי מנכ"לים, קצב עליית המכוניות החשמליות על כבישי הארץ והזרמת כספים להמשך הפעילות. בשנת 2012 בטר פלייס רשמה הפסד של 454 מיליון דולר.

במהלך החצי שנה האחרונה ביצעה הנהלת החברה הליכי התייעלות שכלל, בין היתר, סגירת שווקים וצמצום כוח אדם. במקביל המשיכה החברה בחיפוש אחר משקיעים נוספים מלבד הזרמת הכספים של החברה לישראל שעוררה ביקורת.

כעת, עם הגשת בקשת הפירוק, לא ברור מה יעלה בגורלן של המכוניות מדגם רנו פלואנס ZE חשמליות הנוסעות בכבישי הארץ - בחלק מהמקרים האמורים מחויבת בטר פלייס לרכוש את הרכב בחזרה מהלקוח לאחר תום השימוש. יתרה מזאת, כל הרכבים זקוקים לתשתית ההטענה והחלפת הסוללות של בטר פלייס.

על פי הערכות, הטכנולוגיה צפויה להימכר לאחת מיצרניות הרכב הגדולות או לאחד הגופים העוסקים בניהול אנרגיה. בטר פלייס תצטרך להמשיך לתחזק את מערך ניהול האנרגיה למען לקוחותיה.

תגיות

39 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

35.
ניתן להציל את בטר פלייס
אם אנו האזרחים נקים קבוצת רכישה לבטר פלייס, נמכור מכוניות במחיר מוזל והגיוני, נשנה את מיקום הטענת הרכב כך שיתאים לכל שקע בכל בית, נבטל את שיטת החיוב ההזיה המזכירה את חברות הסלולאר בראשית דרכן,כך שנשלם אך ורק את עלות טעינת הרכב והחזקתו כגון טיפולים,ביטוח,וכדו'. אזי לדעתי לא יהיה כאן רכב אחר מלבד רנו פלואנס..ושמים נקיים מגזים רעילים..
טל , פ''ת  |  26.05.13
לכל התגובות