אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האותיות הקטנות בביטוח יכולות לעלות לכם עשרות אלפי שקלים צילום: עמית שאבי

האותיות הקטנות בביטוח יכולות לעלות לכם עשרות אלפי שקלים

57% מהמבוטחים לא קוראים כלל את הפוליסות וזה יכול להוביל לכך שהתביעות שלהם יידחו; התאמת הפוליסה לצרכים האישיים יכולה להוריד במאות שקלים את מחיר הביטוח

26.05.2013, 14:13 | מעין מנלה
קריאת פוליסת הביטוח יכולה לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים. 57% מרוכשי פוליסות הביטוח האלמנטארי לא קוראים את הפוליסות, כך עולה מסקר שערך מכון שריד עבור בלום סוכנות לביטוח.

קראו עוד בכלכליסט

מחיר פוליסת הביטוח נקבע לפי גורמים רבים, כמו למשל, בביטוח רכב, גיל הנהג, ותק ועבר ביטוחי. אם לא קוראים את הפוליסה ולא מתאימים אותה לצרכים האישיים שלכם זה יכול לגרום לכך שתשלמו יותר, ואפילו להביא לדחייה של התביעה.

"אם לדוגמא לקוח ערך לפני שנה ביטוח רכב, ואמר לסוכן שיש לו ילד שהוציא רישיון השנה והוא בן 17, עשו לו ביטוח לכל נהג צעיר וחדש והפרמיה הייתה בהתאם", אומרת דניאלה בלום, מסוכנות הביטוח בלום. "כעבור שנה אותו לקוח מחדש את הפוליסה, שעולה 4,000 שקל, ואומר שאין שינויים. אבל אם הנהג שהיה צעיר וחדש הוא עדיין צעיר אבל כבר לא נהג חדש, הוא היה יכול לשלם פחות על הביטוח", היא אומרת. במקרה כזה הלקוח נפגע רק במחיר ששילם עבור הביטוח.

הביטוח ישלם? , צילום: עטא עוויסאת הביטוח ישלם? | צילום: עטא עוויסאת הביטוח ישלם? , צילום: עטא עוויסאת

במקרים אחרים אי קריאת האותיות הקטנות יכולה לעלות הרבה יותר כסף. לדוגמא אם החלטת לחדש את הביטוח והצהרת כי לא היו תביעות ביטוח בשלוש שנים הקודמות. גנבו לך את הרכב ואז חברת הביטוח מגלה שהייתה תביעה לפני שנה ששכחת להצהיר עליה. נניח שההנחה שקיבלת על כך שלא היו תביעות שלוש שנים היא 10%, או 400 שקל. במקרה כזה, מסבירה בלום, חברת הביטוח תקזז 10% מערך הרכב ולא את ה-10% ש"הרווחת" בגלל הטעות בהצהרה. כלומר אם הרכב שלך שווה 100 אלף שקל חברת הביטוח תקזז 10 אלף שקלים כי הייתה טעות בהצהרה.

הסיבה לכך היא שאם חברת הביטוח הייתה מקזזת רק את ה-400 שקל שכביכול המבוטח הרוויח מהטעות בהצהרה, היא הייתה בעצם "מעודדת" את המבוטחים מראש "לשכוח" אירועים ביטוחיים. במקרה שיגלו שהיה אירוע שלא הצהירו עליו יורידו את ההנחה בלבד ואם לא יגלו – הרווחת. חברת הביטוח מקזזת מאחוז הנזק, מה שקורה בפועל הוא שכאילו ביטחתם רק 90% מהרכב ולא 100% מהרכב.

ישנם מקרים שבהם חוסר התאמה של הצרכים שלכם לפוליסה יכולה לגרום לכך שהתביעה תידחה ולא תקבלו כלל כסף מחברת הביטוח. למשל אם מעסיק ביטוח רכב לכל נהג מעל גיל 30, והוא העסיק עובד חדש, שהוא בן 40. הוא לא בדק בפוליסה ושם היה כתוב שמדובר בכל נהג "מעל גיל 30 ומעל שנתיים ותק". העובד החדש שהעסיק הוא אמנם מעל גיל 30 אבל קיבל רק לפני חצי שנה רישיון. במקרה כזה, אם העובד החדש נהג ברכב, הוא לא מכוסה כלל במקרה שיעשה תאונה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
קחו אחריות על צריכה פיננסית נכונה
ללא ספק תפקיד הסוכן הוא לבנות את הפוליסה הנכונה ביותר לצרכי הלקוח אך הלקוח חייב לספק לסוכן את מקסימום המידע הדרוש בכדי לבנות הצעה נכונה ולהשקיע 10 דקות נוספות בקריאת הפוליסה האישית שקיבל (2-3 דפים)אנחנו כסוכנים מצרפים דף מקדים לפוליסת הביטוח ובו מדגישים את השורות הקטנות שעליהם מבוסס הביטוח על מנת שהלקוח לא יצטרך לקרוא פוליסה בה המונחים לא ברורים אך האחריות של הלקוח היא לקרוא לפחות את הדף המקדים ולהעיר באם משהו לא מדויק לגביו
דניאלה בלום , ביצרון  |  06.06.13
6.
הפתרון הוא שמשרד הממונה על הביטוח האפס העלוב הזה יוציא הנחיות למסמך פשוט בלי אותיות קטנות
ובלי לנסות לרמות את האדם שרוצה לעשות ביטוח ולתפוס אותו על איזה משפט שלא מר כשעשו לו את הביטוח לא כל האנשים במדינה המושחתת הזו מושחתים ומחפשים קומבינות כמו 120 חברי כנסת ושרים עלובים ואחד ראש ממשלה שרק שודד כסף על חשבון הציבור להחזיק את הבית שלו בקסריה ולהחזיק את אישתו שעולה לכולנו סכומי עתק אם זה במיטה מעופפת או במלונות סופר יוקרה בחו''ל או בגלידה במחיר אסטרונומי וכלכלת בית במחירשל עיר שלמה
תום  |  27.05.13
5.
2 עצות פשוטות ויעילות: 1. ענו במלוא הכנות (לא להתחכם)ובכתב על כל השאלות.2. עלו בכתב
את מה שהבנתם, מה שביקשתם ,מה שאתם מצפים לקבל ,בשפה פשוטה וברורה. חתמו ומסרו זאת לסוכן. שהוא ישבור את הראש ויתרגם את דרישותיכם , ציפיותיכם לפוליסה. במקרה של סירוב המבטחים לשלם במקרה שהנוסח המתחכם של הפוליסה לא ענה על מה שהעליתם בכתב , בבית המשפט, בסבירות גבוה שהשופט יקבל את גרסתכם ,
ראובן גרפיט  |  26.05.13
3.
מאמר שטחי
להבין פוליסה זה מקצוע, לא כל סוכני הביטוח ואפילו לא כל עורכי הדין מבינים את הכתוב ומי שמבין בביטוח אלמנטרי, לא מבין אוטומטית בביטוחי חיים, בריאות, סיעוד וכו'. תפקיד סוכן הביטוח לקרוא, להבין ולהתאים המוצר לצרכי הלקוח. בשביל זה הוא מרוויח עמלה, שיתחיל גם לעבוד בשבילה!!!
אורי , חיפה  |  26.05.13
לכל התגובות