אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חזון הרכב הסיני של עידן עופר עדיין חי ובועט צילום: אוראל כהן

חזון הרכב הסיני של עידן עופר עדיין חי ובועט

ב־2011 השיקה החברה לישראל יחד עם חברת צ'רי הסינית את "קורוס", אלא שביצרנית הסינית, בשונה מזו הישראלית, החזון היה שמרני וזהיר יותר

27.05.2013, 08:10 | תומר הדר

בטר פלייס אינה מיזם הרכב היחיד בו מעורבת החברה לישראל: ב־2011 השיקה החברה לישראל את מיזם "קורוס" והשנה נערכה השקת המכונית. קורוס היא יצרנית רכב חדשה שהחברה לישראל מחזיקה במחצית ממנה בשיתוף עם חברת צ'רי הסינית. אלא שהתנהלותה של החברה לישראל בכל הנוגע לקורוס שונה לחלוטין מהתנהלותה בנושא בטר פלייס. כך, בעוד שבמקרה של בטר פלייס התקבלה החלטה להתמקד בשוק הרכב הישראלי כקרש קפיצה לשוק הרכב העולמי, במקרה של קורוס התקבלה החלטה להתמקד רק בשוק הרכב הסיני, תוך שימת דגש על אפשרות עתידית לשיווק באירופה ובשווקים מתפתחים.

קראו עוד בכלכליסט

השקת מכונית קורוס השנה, צילום: ליאור גוטמן השקת מכונית קורוס השנה | צילום: ליאור גוטמן השקת מכונית קורוס השנה, צילום: ליאור גוטמן

בנוסף, בעוד שבבטר פלייס הושם עיקר הדגש על פיתוחים ישראלים יחודיים, כאלה שגזלו מקופת החברה מיליוני דולרים, בקורוס הוחלט על רכישה של טכנולוגיות קיימות מגופים מוכרים בתעשיית הרכב האירופית כגון TRW. בשונה מבטר פלייס, בקורוס הושם גם דגש על אנשי פיתוח גרמנים שהביאו עמם טכניקות יצור וידע מוכרים. בנוסף, בשונה מבטר פלייס, שהצהירה שמכוניתה החשמלית תהפוך למוצר נפוץ שיהווה רוב בכבישי ישראל תוך שנים ספורות, קורוס הגדירה מראש את לקוחותיה כסינים חדשניים ואינה מתעתדת להשתלט על שוק הרכב הסיני.

יתרה מזאת, בשונה מבטר פלייס, כאשר קורוס הגיעה לשלב היישום הודיעה החברה כי לא תתמקד כלל בטכנולוגיות חדשות שעדיין אינן מבוססות בעולם, קרי הנעה חשמלית, אלא תתמקד רק במתכון מוכר היטב מיצרני הרכב הגדולים: מנוע בנפח 1.6 ליטרים ותיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. בנוסף, בשונה מבטר פלייס שבחרה להתמקד בדגם אחד בלבד, בקורוס הוצגה לאחרונה קשת של מכוניות תצוגה הכוללת מכונית סטיישן, רכב כביש שטח ומכונית סדאן.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות