אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אל על: הפסד של 32.4 מיליון דולר ברבעון - "עמוד ענן עדיין משפיע" צילום: בלומברג

אל על: הפסד של 32.4 מיליון דולר ברבעון - "עמוד ענן עדיין משפיע"

לעומת הפסד של 23.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שקדי: "תוצאות הרבעון הושפעו מהמשך השפעת המבצע בעזה והתחרות בענף התעופה"; הכנסות חברת התעופה נותרו ללא שינוי מהותי לעומת התקופה המקבילה אשתקד - 430 מיליון דולר

27.05.2013, 07:51 | גיא בן סימון

"תוצאות הרבעון הושפעו מהמשך השפעת מבצע עמוד ענן והתחרות בענף התעופה", אמר אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על במעמד הדוחות לרבעון הראשון של 2013. "החברה צמצמה פעילות והמשיכה בצעדי ההתייעלות. הקטנו את נפח הפעילות ביחס לרבעון המקביל אשתקד ואנו מיישמים תכנית לצמצום הוצאות והקטנת מצבת העובדים". 

קראו עוד בכלכליסט

ברבעון הראשון ההכנסות של אל על נותרו ללא שינוי מהותי לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-430 מיליון דולר. גם ברבעון החולף הוצאות הדלק כבידו על החברה והוצאות ההפעלה עלו ב-1% ל-393 מיליון דולר.

נתב"ג, צילום: שאול גולן נתב"ג | צילום: שאול גולן נתב"ג, צילום: שאול גולן

מצבת העובדים של אל על קטנה ב-54 איש ברבעון החולף והחברה מעסיקה 5,706 עובדים. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-80.5 מיליון דולר ברבעון הראשון לעומת 60.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ברבעון הראשון אל על רשמה הוצאות (אחרות) של 2.3 מיליון דולר לעומת הכנסות של 8.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד שנבעו בעיקרן ממכירת שני מנועי CFM. שיעור התפוסה בטיסות הנוסעים נותר ללא שינוי מהותי על 81.7%. בתוך כך, אל על רשמה עלייה של כ-23% במכירות הכרטיסים באמצעות האינטרנט.

ההפסד התפעולי הסתכם ב-36.3 מיליון דולר ברבעון הראשון, לעומת הפסד של 23.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה ההפסד של אל על ברבעון הראשון הסתכם ב-32.5 מיליון דולר (7.5% מהמחזור) לעומת הפסד של 23.3 מיליון דולר (54% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
הסיבה האמיתית, תמחור שגוי שמוביל לנטישת נוסעים עסקיים
לתשומת לב הנהלת אלעל. ביודעין, אתם מאבדים נוסעים מזדמנים לטובת המתחרים, היות ואינכם תחרותיים, ובונים על תוכנית הנוסע המתמיד שמשאירה את "השמנת" קרי, נוסעים עסקיים לטובתכם. לצערי ולצערכם, אני רואה מגמה בולטת של חברות הלוחצת על עובדים, לוותר על טיסות ישירות "ויקרות" לטובת טיסה ארוכה יותר (עם קונקשן) אך זולה משמעותית לטובת החיסכון הכספי. אינני מצטרף לביקורת על השירות אותו הנכם מעניקים ללקוחות, אך אין כל סיבה לטוס באלעל במחירים הגבוהים ב 25-40% לעומת המתחרים.
Erez , TLV  |  27.05.13
12.
החברה מפסידה כי היא מנופחת מדי ועלויות השכר גבוהות מדי, במיוחד שכר ההנהלה וצוותי האוויר.
המנכ"ל הזה לוקח מיליונים לעצמו, והרבה מאד כסף לוקחים הטייסים. הם התרגלו למצב בחיל האוויר, שם הכסף נשפך כמו מים. היום קשה להם להתאים את עצמם לתחרות הקיימת. מבחינתם הפתרון בוודאי יהיה לפטר עובדים זוטרים שממילא מרוויחים מעט.
@@@@  |  27.05.13
לכל התגובות