אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סמנכ"ל הטכנולוגיות של אובמה טוען: "אין לכם ביג דאטה" צילום: OFA

סמנכ"ל הטכנולוגיות של אובמה טוען: "אין לכם ביג דאטה"

הארפר ריד, מנהל הטכנולוגיות של הקמפיין של אובמה טוען כי ביג דאטה זו הגדרה שגויה. מדובר על כלים ולא על כמויות, הוא מסביר בכנס CeBIT שנערך בסידני

28.05.2013, 14:33 | רפאל קאהאן

הארפר ריד הוא ה-CTO של אובמה, ולטענתו כשמדברים על ביג דאטה כעל טכנולוגיית אחסון נתונים חוטאים להגדרה. או אם להשתמש במילותיו: "ביג דאטה זה בולשיט". ריד הוזמן להרצות על כך במהלך כנס CeBIT שנערך אתמול באוסטרליה.

קראו עוד בכלכליסט

ריד מספר כי במקור השימוש במושג "ביג דאטה" נוצר ב-2007 ונבע מהצורך לתאר בעיות בתחום אחסון נתונים, "השתמשנו במושג ב-2007 בגלל שבזמנו הייתה לנו בעיה של אחסון כמויות גדולות של נתונים", הוא מספר.

לאנשים לא תמיד הייתה את היכולת, הידע או הכלים המתאימים להתמודד עם כמויות גדולות של נתונים, הוא מסביר. כיום, 6 שנים מאוחר יותר המצב שונה לגמרי. לטענת ריד, כלים, כגון Hadoop או Hbase עונים על הצרכים וניהול כמויות גדולות של מידע אינה מהווה בעיה כמו ב-2007.

"אבל המושג נשאר בשימוש", לדעתו של ריד הסיבה שממשיכים להשתמש במושג נובע מצרכים מסחריים. לדעתו, לרוב הארגונים המבקשים להשקיע בביג דאטה אין מספיק מידע על מנת שניתן יהיה להתייחס לנתונים שלהם כאל "ביג דאטה".

יש לי יותר ביג דאטה בבית

ריד איננו היחיד לחשוב כך, גם רעיד ראני, ששימש כמדען נתונים ראשי בקמפיין אובמה 2012 חושב כך. ראני סיפר כי מערך אחסון הנתונים הביתי שלו מכיל יותר מידע מאשר כל המידע עימו היה צריך להתמודד במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות.

הארפר ריד והבוס ברק אובמה הארפר ריד והבוס ברק אובמה הארפר ריד והבוס ברק אובמה

"כנראה שיש לכם 'מידיום דאטה'", התלוצץ ראני והסביר כי המושג ביג דאטה מתאר את הכלים המשמשים לניהול הנתונים ולאו דווקא את הכמויות. "אפילו אם יש לכם נתונים הכוללים מידע אישי, הניתוח שלו כנראה לא יניב לכם מידע עסקי שימושי במיוחד", מוסיף ראני.

לטענת ריד, גם נושא הפרטיות מהווה בעיה בעיקר בקרב המבוגרים יותר. לטענתו כל מי שמעל גיל 25 חושש מהשימוש שעושות הרשתות החברתיות כגון פייסבוק במידע עליו, בעיקר בגלל חוסר היכולת שלהם להתאים את הגדרות הפרטיות לרמה איתה ירגישו בטוחים.

"לצעירים יותר אין את הבעיה הזו", הוא טוען, הם יודעים להתמודד עם המידע בצורה הרבה יותר יעילה והם גם מבינים את העסקה של מידע-תמורת-שימוש. בסופו של דבר החששות של הדור המבוגר לא צריכות להיות מושלחות על גבי כל המשתמשים, "הבה לא נשליך את החששות שלנו לפניהם של אחרים", הוא מסכם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות