אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חופשה על המים באירופה: שיט תעלות ונהרות

חופשה על המים באירופה: שיט תעלות ונהרות

התפעול העצמי של הסירה, העגינות והטיולים בדרך, הבישול ביחד וגם הפעלת סכרי המעבר הם חוויה מגבשת. "כלכליסט" סוקר מסלולים שמתאימים למשפחות שיוצאות להפלגה הראשונה

29.05.2013, 10:33 | תמר וילרפורט

חופשה על המים היא אופציה שמזמנת למשפחה הרבה זמן איכות ביחד, אך לא לכולם מתאימות הפלגות הפאר באוניות הענקיות. מי שמעדיף חופשה אינטימית יותר, שבמהלכה הוא זה שקובע את מהירות השיט, את נקודות העגינה וגם את האוכל והבידור, ימצא את מבוקשו בשיט תעלות ונהרות באירופה.

חופשה כזו נמשכת לרוב שבוע, והתקופה המומלצת היא ממאי עד אוקטובר. אין צורך ברישיון, וגם מתבגר יכול להשיט את הסירה. חלק מהמסלולים כוללים מעבר בסכרים (Locks), שביניהם הסירה ממתינה עד להשוואת גובהי המים. מסלול שכולל יותר מעשרה סכרים כאלה ביום אינו מומלץ, בוודאי לא למפליגים בפעם הראשונה. הפעלת הסכר, מרתקת ככל שתהיה, גוזלת זמן ולפעמים נעשית באופן ידני. "כלכליסט" פנה לסוכנויות הנסיעות בישראל שמתמחות בתחום, וכל אחת מהן המליצה על היעד שלדעתה הכי מתאים למשפחות שמתנסות לראשונה בסוג החופשה הזה. למתעניינים מומלץ גם לבדוק את ההיצע המגוון של חברות אירופיות באינטרנט.

צרפת, נהר Sarthe: נהר רחב עם תנועה דלילה

במערב צרפת, פחות משלוש שעות נסיעה דרומית־מערבית לפריז, שטים על נהר ה־sarthe. המסלול מתחיל ב־Malicorne ואפשר לשוט לאורכו לנקודת סיום, או לחזור לנקודת המוצא. ה־sarthe הוא נהר רחב שהתנועה בו דלילה יחסית, ואין בו ספינות גדולות. בעבר הוא שימש נתיב המסחר הראשי בין העיירות באזור, ולכן רבות מהן ממוקמות ממש על גדותיו, כך שהכל זמין, נגיש ונוח.

כדאי לראות בדרך: את הכנסייה וגני המוזאיקה בכפרAsnières-sur-Vègre; בתי המלאכה לחרס של Malicorne; מנזר St Pierre של Solesmes. אורך השיט: 172–190 ק"מ, עם 26–32 סכרים. פרטים: מ־1,305 יורו לסירה לארבעה לשבוע, graiver.co.il.

צרפת, חבל בורגון: במסלול נפוליאון

בחבל הארץ המזוהה עם יקבים מעולים ואוכל משובח יש מסלול שיט שנקרא נפוליאון קרוז. יוצאים לדרך מ־Fontenoy-le-Château שעל תעלת Des Vosges דרך נהר Saone. כדאי לראות בדרך: מומלץ לעצור ב־Jussey הציורית, בשוק של Port sur Saone ובערי היין Gray ו־Auxonne. אורך השיט: 210 ק"מ, עם 32 סכרים. פרטים: מ־2,950 יורו לסירה לשישה לשבוע (הנחות למקדימים להזמין), ophirtours.co.il.

לחצו לצפייה
גלריית כלכליסט: שיט תעלות ונהרות (6 תמונות)

הולנד, נהר Vecht: שוקי גבינות וגשרים

הפלגה מעגלית מכפר הדייגים Loosdrecht, הסמוך לאוטרכט, שמקיפה את אמסטרדם. לאורך המסלול עוצרים בכפרים טיפוסיים לארץ התעלות, בטחנות רוח ובשוקי גבינות. כדאי לראות בדרך: גולת הכותרת היא עצירה ליום או יומיים באמסטרדם. מומלץ לעצור גם בערים Edam ו־Zaanstad ולהצטייד באופניים לכל המשפחה, שאותם מעמיסים על הסיפון ויוצאים לטיולים קצרים בסביבה. אטרקציה נוספת במסלול היא 28 גשרים שמתרוממים אוטומטית כאשר סירה מתקרבת. אורך השיט: 164 ק"מ, עם 9 סכרים. פרטים: מ־1,560 יורו לסירה ל־5–3 לשבוע, graiver.co.il.

הולנד, אזור Friesland: כפרים הולנדיים ועבודות קרמיקה

לשיט המעגלי בחבל הארץ שנמצא במרחק כשעתיים נסיעה מאמסטרדם יוצאים מ־Woudsend. האזור משלב כפרים הולנדיים טיפוסיים, מורשת, היסטוריה, שווקים ומוזיאונים. כדאי לראות בדרך: במרכז העיר Sneek יש מדרחוב שוקק, עם מסעדות רבות ועגלות מוזיקה אטרקטיביות לילדים. בעיר Sloten יש גשרים קטנים, חנויות יד שנייה, תחנת רוח ומוזיאונים. בעיר Makkum יש מפעלים לקרמיקה, אריחים, סבון ונייר. אורך המסלול: 80–200 ק"מ, ללא סכרים. פרטים: מ־1,650 יורו לסירה לארבעה אנשים לשבוע, tashoot.co.il.

אנגליה, מישורי נורפולק: חיות בר וציפורים נדירות

אזור מישורי נורלופק (Norfolk Broads) הוא שמורת הטבע הלאומית הגדולה ביותר בבריטניה — אדמות ביצה שופעות עם מגוון של צמחים ובעלי חיים. השיט המעגלי יוצא מ־Horning, חוצה 40 תעלות ושישה נהרות (בהם Ant, Yare ו־Bure), וכל זה ללא סכר אחד. כדאי לראות בדרך: את כרי הדשא הנרחבים, צמחיית הקנה שמכסה את גדת הנהר, את האזורים המיוערים בצפיפות ואת האגמים רחבי ידיים שבהם יש היצע מגוון של ענפי ספורט מים. גם אפשר לעצור בפארקי שעשועים בסביבת העיר Great Yarmouth ובפארק Bewilderwood. באזור אגם אולטון כדאי לבקר במוזיאון הימי, המציג אוסף כלי שיט מהעולם. המסלול הזה מתאים לחובבי טבע, שיכולים לתצפת בנקודות רבות בו על חיות בר וציפורים נדירות. אורך השיט: כ־200 ק"מ, ללא סכרים. פרטים: מ־1,900 יורו לסירה לשישה לשבוע, gordon-tours.co.il.

אירלנד, נהר Shannon: דיג ורכיבה על סוסים

שאנון הוא הנהר הארוך ביותר באירלנד, אך לא מתקיים בו שיט מסחרי וכולו שמור למפליגים חובבים. אחד המסלולים יוצא מ־Portumna ל־Carrick on Shannon, לאורך 160 ק"מ, ומסלול קצר יותר, בן 75 ק"מ, יוצא מ־Belturbet ומסתיים גם הוא ב־Carrick on Shannon. מסלול מומלץ אחר הוא הפלגות קצרות וחזרה מדי יום ל־Carrick on Shannon. כדאי לראות בדרך: את פארק השעשועים ב־Lough Key, ואפשר גם לדוג בנהר או לצאת לטיולי רכיבה על אופניים או סוסים. פרטים: מ־1,905 יורו לסירה לחמישה לשבוע (הנחות למקדימים להזמין), ophirtours.co.il.

בלגיה, תעלת Gent: עוברים גם בברוז'

המסלול יוצא מ־Gent, מסתיים ב־Nieuwpoort, ולאורכו אטרקציות ואתרי תיירות רבים. כדאי לראות בדרך: את בתיה של Gent, הבירה הפלמית העתיקה של בלגיה; רשת התעלות והגשרים של Bruges, וגם את כיכר השוק שלה, שבה כדאי לטעום בירה ושוקולד מייצור מקומי; העיר Diksmuide ובה מגדל פעמונים שאונסק"ו הכריזה עליו כעל אתר שימור מורשת. בכפרים מומלץ לצפות בתהליכי טוויית שטיחים וצביעת בדים, וכן לסייר בכרכרות הרתומות לסוסים. אורך השיט: 70 ק"מ, עם 8 סכרים, שאת מרביתם מפעילים אנשי צוות מקומיים. פרטים: מ־2,250 יורו לסירה לשישה לשבוע, .gordon-tours.co.il.

איטליה, צפון לגונת ונציה: סיור באיים

את השיט במסלול מעגלי מתחילים מ־Casale sul Sile לעבר הלגונה של ונציה. כדאי לראות בדרך: באזור יש כפרי נופש, חופים חוליים, נמלי דייגים ומסעדות גורמה, והנתיב אינו עמוס. בלב הלגונה נמצאת ונציה על תעלותיה (שאליהן אי אפשר להיכנס עם הסירה). בלגונה עצמה יש כ־80 איים, ומומלץ לצפות בניפוח זכוכית באי Mourano, לבקר אצל רוקמות התחרה באי Burano, ובקתדרלה המרשימה של Torcello. כיוון אחר בנהר ה־Sile מוביל גם לעיר Treviso, המשופעת במוזיאונים ותרבות. אורך השיט: 120 ק"מ, עם 2 סכרים. פרטים: מ־1,960 יורו לסירה לארבעה לשבוע, tashoot.co.il.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
כיף אמיתי. אני והחברה שלי שטנו שבוע באותו המקום בלי שהסירה זזה בכלל.
ביום שהחזרנו את הסירה לא רצו לקחת מאיתנו כסף כי חשבו שהיתה תקלה בסירה. הסברנו להם שגרנו בסירה שבוע ושכל בוקר יצאנו לטיול באופניים באזור. בסירה בישלנו ואכלנו וישנו וה....כל היום. היה כיף. בשבוע הבא לכבוד יום ההולדת ה17 שלי וה22 של החברה שלי אנחנו חוזרים לישראל.
יובל  |  05.06.13
6.
ויש גם דעה אחרת לצערי. רב ה 'לא ' על ה 'כן ' - לפחות במסלול הבא - בורגונדי.
במסלול שעשינו, בסירה שהיינו, במזג האוויר החם נורא שנפלנו אליו, אחרי שמבינים את העניין - היה משעמם , לא מגוון וללא הרבה עיירות בדרך . א ל ת ק ח ו את המסלול של בין St-Jean-de-Losne ( שמבטאים אותו סט-ג'ון-ד'לון !!! ) לבין Gray ב Burgundy . . 1. חלונות הסירה אטומים אין אוויר. במיוחד על יד המשיט הראשי. סיפון תחתון. 2. שמשיות. מזגן. מזגן מזגן.מזגן.מזגן.!!!!! 3. one way בלבד 4. מסלול עם עניין בדרך יותר עיירות 5. עבודה על הסירה עצמה. השירותים. ה'לוקים '. הפעלת כוח. 6. לקחת תמיד סירה ' מידה גדולה ' יותר ממספר הנוכחים כפי שעשינו . היה רעיון מצויין. 7. האופניים - מומלץ 8. 2 הגאים . אחד בסיפון עליון . אחד בסיפון תחתון. 9. סירה עם גגון – שמש חובה. 10. להגיע מוקדם יחסית לקחת את הסירה ההסברים ההיערכות והקניות לקראת שבוע ההפלגה לוקחים זמן _ בערך 4 שעות הכל.. 11. הסבר ממצה במיוחד על הקשירה של הסירה ב ' לוק ' – ה כ י חשוב בשייט. 12. מסלול. מסלול. מסלול. 13. לבדוק הגעה והסעה למקום השייט בהלוך ובחזור ואם רוצים להחזיר את הסירה קודם אם יש הסעה באמצע השבוע. אני לא מכירה מסלולים אחרים בצרפת או בארץ אחרת , אבל המסלול הזה מאופיין בלראות הרבה עצים בדרך, באין אפשרות לעצור לאורך השייט עצמו מלבד 2 עיירות פיצפוניות ש- לצערי, ממש אין מה לעשות / לראות בהן . תשכרו רכב ותטיילו את 66 הק"מ שם ( זה לוקח בערך שעה , את השייט שלקח לנו כמה ימים ) ורואים אז מתוך זווית ראייה רחבה ולא צרה כלכך כמו שהסירה מתווה.. ודאי ודאי אל תקחו סירה ותחזרו את אותה הדרך - מטופש ממש לחזור ולראות את אותו הנוף - אם כבר לקחת אז רק One way . לנו לא היתה אפשרות אחרת ולשייט ראשון זו היתה טעות . אכן חברת le boat היתה המשכירה . ולה מגוון גדול של סירות . חובה ! לקחת סירה עם מזגן . אירופה -מאוד מאוד חמה . מי שחולם על בריזה כשהשיער מתנופף לו ברוח בין השעות 1000 בבוקר ו1800 בערב - שיפסיק לחלום. זה חם מאוד ואלה שעות השייט בין מקום למקום וגם בצל אם יוצא לעגון - השמש לא מרפה . ב 30 -34 מעלות בחודשי הקייץ זה מאוד לא נעים. בנוסף - תדרשו גגון אם יש בסירה כזו או לפחות כמה שמשיות וקישרו אותן היטב היטב. אם אין גגון - זה הרע במיעוטו. קחו דגם גדול יותר במספר אחד או 2 מעל מספר האנשים שמיועד. הווי אומר - לזוג - קחו סירה ל 3-4 אנשים כפי שעשינו החלטה שהיתה חכמה מאוד כי הסירות המיועדות ממש למספר המתואם - יוצא שהן צפופות קצת . מומלץ. לסירה שלנו קראו SHEBA 1 שהיתה מרווחת מאוד נוחה ותקינה . אבל היתה בעייתית - חלונות החלק התחתון שלה היו אטומים ולא ניתן היה לפתוח אותם רצוי לקחת סירה עם חלונות שניתן לפתוח נוהגים לפעמים עם ההגה התחתון הפנימי ולפעמים עם החיצוני וכשחם אז אין אוויר לחלוטין החלק התחתון.במיוחד זה חשוב מאוד על יד המשיט הנהג הראשי. יש פעילות גופנית בסירה ( בצרפת היא קלה יחסית ) במעברי ה -'לוקים ' ובחדר האמבטיה והשירותים .לגבי הלוקים - למרות שהיו לנו מעט מאוד לוקים זה היה קצת ניג'ס, לא נורא אבל . והשירותים - נו טוב, לא תמיד בא לכם לעבוד עם 'פומפה ' ב - 5 בבוקר.. ובנוסף לכל- זה עולה ה ו ן ע ת ק .. דבר אחד נכון -זמני הבוקר והערב והארוחות בהם - הם הזמנים הנחמדים ביותר על הסירה ..אפשרי ונחמד יותר לעשות אותם בקמפינג רגיל ..האפשרויות רחבות יותר. החזרנו את הסירה אחרי 4 ימים במקום אחרי שבוע . לנו זה הספיק
גילי  |  01.06.13
לכל התגובות