אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכירות האייפון בהודו זינקו ב-400%

מכירות האייפון בהודו זינקו ב-400%

לראשונה, אפל נכנעה ללחץ הספקיות המקומיות והתחרות מצד סמסונג ומציעה מגוון של מבצעים, הנחות ותוכניות תשלומים על מכשירי הפרימיום שלה. היא מוכרת כעת 400 אלף מכשירים מדי חודש - פי 5 משנה שעברה

31.05.2013, 16:43 | הראל עילם

היקף המכירות של מכשירי האייפון בהודו זינק ב-400% בחודשים האחרונים. כך דיווח הבוקר (ו') הסניף המקומי של "The Economic Times". זאת בזכות האסטרטגיה החריגה של אפל במדינה, הכוללת הנחות משמעותיות ותשלומים.

קראו עוד בכלכליסט

אפל נחשבת לחברה נוקשה במיוחד, שאינה מתגמשת במחיריה או בחוזים שלה עם ספקיות הסלולר השונות - גם במדינות העולם השלישי, שם כוח הקניה נמוך. כך למשל, היא מוכרת את מוצריה במחיר מלא גם בסין. למרות המחירים הגבוהים באופן יחסי, המדינה הקומוניסטית עדיין הפכה להיות השוק הגדול ביותר עבור אפל.

אבל החברה מעולם לא הצליחה לחדור להודו, ונתח השוק שלה בתחום הטלפונים החכמים עמד על פחות מ-5%. לפני פחות משנה אפל ציינה את כוונתה גם לפתוח חנויות רשמיות בהודו, ומספר חודשים לאחר מכן התפרסמו דיווחים לפיהם החברה החלה להרחיב בצורה משמעותית את הנוכחות שלה במדינה דרך מספר יבואניות רשמיות.

כעת נראה כי הצעדים האלו הניבו פירות: בחודש האחרון אפל מכרה 400 אלף מכשירי אייפון ברחבי הודו, עליה של 400% לעומת החודש המקביל אשתקד. יש לציין, עם זאת, כי הרוב המוחלט של המכשירים הם אייפון 4 ואייפון 4S הישנים יותר, ולא מכשיר הדגל הנוכחי.

חנות אפל בניו יורק. החברה חושבת על פתיחת חנויות רשמיות גם בהודו, צילום: איי אף פי חנות אפל בניו יורק. החברה חושבת על פתיחת חנויות רשמיות גם בהודו | צילום: איי אף פי חנות אפל בניו יורק. החברה חושבת על פתיחת חנויות רשמיות גם בהודו, צילום: איי אף פי

נתוני המכירות המקומיים הגיעו מספקיות הסלולר, וצוטטו על ידי האנליסט סוניל טיראמאלי, העובד בשירות קרדיט סוויס. הוא טען כי התוכניות המוזלות של אפל - הכוללות סובסידיות, הנחה של עד 25% על תשלום במזומן, ואפשרות לתשלומים מרובים - סייעו לחדירה המהירה של החברה להודו.

אפל וסמסונג - מתחרות גם בהודו

אפל אינה מציעה תוכניות כאלו בשום מקום אחר בעולם. בנוסף לתוכנית התשלומים ולשיתופי הפעולה עם הספקיות המקומיות, החברה גם פצחה בקמפיין פרסום אגרסיבי ברדיו ובשילוט חוצות, הנועד להלחם ביריבה המרה שלה - סמסונג.

 

שוק הסלולר ההודי, שבעבר נשלט בעיקר על ידי טלפונים פשוטים, עובר במהירות לטלפונים חכמים וטאבלטים. סמסונג שולטת כיום על 38% מהשוק במדינה, שבעבר היה בידיה הכמעט בלעדיות של נוקיה.

היצרנית הקוראנית מציעה כבר תקופה ארוכה הנחות דומות, סובסידיות ותשלומים לזו אפל, שנאלצה להתקפל ולהתאים את עצמה לשוק המקומי ולהצעות המתחרות של סמסונג. מכשיר אייפון 5 עולה בהודו כמו מכשיר גלקסי נוט 2 מבית סמסונג - 640 דולר, בעד 12 תשלומים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות