אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משפחת שולץ נכנסת לתחום הקמעונאות צילום: אוראל כהן

משפחת שולץ נכנסת לתחום הקמעונאות

קבוצת שולץ, המפעילה שירותי הסעדה במתחמים של חברות, פותחת בהם גם חנויות נוחות. המנכ"ל אורן שולץ: "נמכור במחירי ביניים - בין רשת דיסקאונט לחנות נוחות, כי אנו לא משלמים שכירות על הנדל"ן"

02.06.2013, 08:53 | אורנה יפת

קבוצת שולץ, המתמחה בשירותי קייטרינג והסעדה בחברות, נכנסת לתחום הקמעונאות ופותחת חנויות נוחות בחברות שהיא פועלת בהן.

לפני כחודש נפתחה חנות בבניין פרטנר ובקרוב תיפתח חנות בבניין סלקום. אלה יתווספו לחנות הפועלת בנתב"ג זה כשנה וחצי. במקביל בוחנת שולץ הקמת סופרמרקט, לאחר שזכתה במכרז ההסעדה בעיר הבה"דים שתקום בעוד כשנתיים.

"חתמנו על חוזה ל־25 שנה בעיר הבה"דים", אומר אורן שולץ, מנכ"ל משותף בחברה לצד אחיו ניר שולץ. "מחזור המכירות צפוי להיות כ־80 מיליון שקל בשנה". הזכייה במכרז מחייבת את הקבוצה להפעיל את כל מקומות ההסעדה במרכז המסחרי שיוקם, ובהם בית קפה, גלידרייה, סופרמרקט ומסעדה.

אורן שולץ מנכ"ל קבוצת שולץ, צילום: אוראל כהן אורן שולץ מנכ"ל קבוצת שולץ | צילום: אוראל כהן אורן שולץ מנכ"ל קבוצת שולץ, צילום: אוראל כהן

"הסופרמרקט צפוי לקום במהלך 2014", אומר ניר שולץ. "עדיין לא קיבלנו החלטה אם להקים אותו בבעלותנו ולנהל אותו או להעביר את הזיכיון לרשת שיווק גדולה".

לפני ארבע שנים קיבלה הקבוצה את הזיכיון להקים בתי קפה של רשת אספרסו בר בתוך חברות, והיא מתפעלת כיום 14 סניפים. "שטח החנויות יהיה 70–100 מ"ר, והן יוקמו בהשקעה של 300 אלף שקל", מציין אורן. "המחירים בהן יהיו מחירי ביניים - בין רשת דיסקאונט לחנות נוחות, כי אנחנו לא משלמים שכירות על הנדל"ן". לדבריו, חנויות הרשת אינן ממותגות כשולץ, כי הן ממוקמות בתוך חברות.

במסגרת הרחבת הפעילות הקמעונאית ערכה הקבוצה פיילוט עם רשת המזון שופרסל והקימה לפני כשנה מעדניית גורמה בסניף בגלילות, אך היא נסגרה לפני חמישה חודשים בשל חוסר כדאיות כלכלית. שופרסל השקיעה במיזם מיליון שקל וקבוצת שולץ מעל חצי מיליון שקל, בעיקר על מזון שלא נמכר ונזרק. "דווקא הסגירה של מעדניית הגורמה יצרה שותפות חדשה בינינו לבין שופרסל, וכיום אנחנו ספקי ההסעדה לעובדי שופרסל במרלו"ג בראשל"צ", אומר ניר.

שוק הקייטרינג בישראל מוערך ב־1.5–2 מיליארד שקל בשנה, וקבוצת שולץ מגלגלת כ־300 מיליון שקל. מנוע הצמיחה של הקבוצה כעת הוא מנות כשרות תחת השם "שף הדרך" הניתנות לחימום בתנאי שדה באמצעות שקית פלסטיק. "עבור צה"ל זה מחליף את מנת הלוף שהצבא הפסיק לתת לחיילים, והוא רכש 100 אלף מנות", מציין ניר שולץ. "המוצר משווק בחנויות נוחות, בדיוטי פרי וברשת ריקושט, ואנחנו במו"מ עם רשת טסקו הבינלאומית. היעד שלנו הוא מכירות של 10 מיליון שקל בשנה".

תגיות