אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסטטוס בפייסבוק שבגללו אתה עדיין מובטל צילום: שאטרסטוק

הסטטוס בפייסבוק שבגללו אתה עדיין מובטל

מחקר חדש מגלה ש-10% מהמקרים בהם צעירים לא מתקבלים למשרות נובעים מדברים שהם כתבו ברשתות חברתיות

02.06.2013, 16:45 | יוסי גורביץ

צעירים בני 16-34 נמצאים בסכנה חריגה במיוחד: התוכן שהם מפרסמים ברשתות חברתיות עשוי לשלול מהם פרנסה - ובשיעורים מבהילים למדי. מחקר שנערך לאחרונה מצא שכ-10% מבני קבוצת הגיל הזו נדחו בראיונות עבודה משום שהם פרסמו משהו לא ראוי בטרשות חברתיות שונות, מפייסבוק וטוויטר ועד פינטרסט.

קראו עוד בכלכליסט

זה רע במיוחד משום שבני קבוצת הגיל הזו, שבחלקה הגדול עדיין לא מנוסה, מתקשה למצוא גם כך למצוא עבודה בשוק עבודה מצטמצם. עובדים צעירים מפוטרים לעתים קרובות בגלל מה שפרסמו ברשת, ועכשיו מתחוורת העובדה שהם גם לא מתקבלים לעבודה בגלל זה.

לא התקבלת לעבודה? בדוק את הפייסבוק, צילום: shutterstock לא התקבלת לעבודה? בדוק את הפייסבוק | צילום: shutterstock לא התקבלת לעבודה? בדוק את הפייסבוק, צילום: shutterstock

מה שקורה כאן הוא שמארק צוקרברג ולארי פייג' הרגילו אותנו לחלוק כמה שיותר מידע, כי זה קל וכיף וקולי; אף אחד לא אמר לנו שלחלוקת המידע הזו יש מחיר. חלק ניכר מהמשתמשים בפייסבוק, למשל, לא מודעים למשמעות של שחרור מידע לכלל הציבור: המשמעות היא שידור פומבי. השידור שלך יאבד בשלל השידורים האחרים, אלא אם מישהו יטרח לחפש אותו.

גם פרסום לחברים בלבד לא מועיל הרבה, אם אתה לא מקפיד לוודא שהאנשים שיכולים לקרוא את זה הם אכן רק חברים שאתה מכיר אישית. פייסבוק מדרבנת את משתמשיה לאסוף כמה שיותר חברים, כסוג של סמל סטטוס. קל מאד לחברות שמתמחות בכך להפוך לחברים של משתמשי פייסבוק, לאסוף משם את המידע הבעייתי, ולהעביר אותו למעסיקים שמעוניינים בכך.

החוק, בכמה מדינות על כל פנים, כבר אוסר על מעבידים לדרוש מהעובד לעתיד לקבל אותם כחברים או להסגיר לידיהם את פרטי הרישום שלו ברשתות חברתיות, אבל הוא לא מסוגל לסגור את הפרצות במהירות שבה הן נוצרות. הפתרון צריך להיות מודעות רבה יותר של המשתמשים למשמעות של פרסום ברשת, אבל בינתיים ניכר פער נרחב בין הידיעה שפרסום לא אחראי בפייסבוק יכול לחסל את העבודה שלך ובין הנכונות לנקוט צעדי הגנה. 66% מהנשאלים אמרו שהם מכוונים את התוכן שלהם לחברים, לא למעסיקים פוטנציאליים, בדיוק מה שמאפשר למארק צוקרברג להמשיך לצחוק כל הדרך אל הבנק ולמעסיקים - לפסול אנשים טובים.

 

לדו"ח טכנולוגי המלא לחצו כאן

תגיות