אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל: נתוני החיפוש יכולים לנבא איזה סרט יהיה להיט בקופות צילום: shutterstock

גוגל: נתוני החיפוש יכולים לנבא איזה סרט יהיה להיט בקופות

ענקית הרשת טוענת שהצליחה להצליב בין נתוני חיפוש, צפיות יוטיוב וקליקים על קישורים ממומנים - ולבנות נוסחה שחוזה בדיוק מפתיע את שיעור ההצלחה של סרטים עוד בטרם הגיעו לקולנוע

07.06.2013, 09:43 | ניצן סדן
אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר של גוגל הוא תחום חיזוי העתיד. את הפרויקט מוביל ריי קורצוייל, העתידן הראשי של החברה. לגוגל אין עדיין "כדור בדולח", אולם לפי פוסט בבלוג החברה מאמש (ה'), ביכולתה לנבא בדייקנות מפתיעה את מידת הצלחתם של סרטים עוד בטרם הגיעו לבתי הקולנוע.

קראו עוד בכלכליסט

בפוסט נכתב שניתוח של מספר החיפושים והצפיות בטריילרים של סרט מהווים אינדיקציה להצלחתו. לפי גוגל, 61% מכל באי הקולנוע מחפשים מידע על סרט ברשת לפני שילכו לראות אותו.

החברה שיקללה את מספר החיפושים, המודעות הממומנות ושיעור ההקלקות עליהן בטרם יצאו מספר סרטים שבחנה ("הנוקמים", "עלייתו של האביר האפל" ועוד), הצליבה את הנתונים מול התוצאות שהופיעו לאחר בכורת הסרט ואיתרה נוסחה שממירה את העניין הפוטנציאלי בסרט לרווחיו בפועל.

האם קישורים ממומנים הם שמביאים צופים לאולם הקולנוע?, צילום: יריב כץ האם קישורים ממומנים הם שמביאים צופים לאולם הקולנוע? | צילום: יריב כץ האם קישורים ממומנים הם שמביאים צופים לאולם הקולנוע?, צילום: יריב כץ

לפי גוגל, אם שני סרטים דומים יוצאים לאקרנים באותו מועד ולאחד מהם יש 250 אלף יותר חיפושים - יהיו רווחיו גדולים יותר משל רעהו בכ-4.3 מיליון דולר. החברה אף טוענת שהגיעה לדיוק בשיעור של 94%.

גוגל טוענת שקידום ממומן של הסרט בתוצאות החיפוש צפוי להניב רווחים גדולים יותר. אם כי לחברה אינטרס ברור להגדלת מספר המודעות הממומנות – כך שאמיתות נתון זה מוטלת בספק.

כדור הבדולח הסדוק

ככל שמשתמשים חושפים יותר מידע וקונים יותר כרטיסים ברשת, יוכלו חברות האינטרנט לאפיין טוב יותר את הרגלי הצריכה שלהם. עם זאת, סרטים רבים כוללים תכנים שלא מוצגים בטריילר והופכים בבת אחת את דעת הקהל.

למשל, סרטו האחרון של וויל סמית' קודם היטב ברשת, אך לאחר הבכורה עלו חשדות שהוא נושא מסרים שמטיפים לסיינטולוגיה, כת שהדעות עליה חלוקות – מה שצפוי להשפיע על הצלחתו. ככל הנראה שבעתיד ניתן יהיה להשתמש במשאבים מקוונים שונים כדי לנבא טוב יותר את הצלחתם העתידית של סרטים וסדרות. עם זאת, לראייתי, הדרך לשם עוד ארוכה ולגוגל אינטרס כלכלי מובהק לטעון שהדרך לסרט מוצלח עוברת דרך חבילות הפרסום שלה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
זה החלק הגלוי של יכולות הניבוי שלהם, גוגל בעזרת כוחה העצום יכולה לנבא גם מגמות ולחזות אירועים
ענף כריית המידע - זהו ענף עם כוח וידע בל יתואר ולגוגל יש הרבה יותר מלכולם. תתארו לכם את כוחה העצום של גוגל, יותר מ80 אחוז מהחיפושים ברשת מתבצעים בעזרתה, יש לה שרתי אחסון כלל עולמיים, את רשת יוטיוב, את הגימייל ועוד הרבה שירותי מידע באינטרנט, בעזרת כל היכולות הללו והצלבה של נתונים בצורה דומה למה שהם עצמם מספרים, גוגל יכולה לחזות מגמות עולמיות בכל דבר, יכולה לצפות התרחשויות ואירועים גדולים, בעזרת הצלבת נתונים וסטטיסטיקות היא יכולה להציג העדפות של מדינות מסויימות לדברים מסויימים , את מצב הרוח בכל מדינה , ולנתח כל דבר שעולה על הדעת בעצם, מה שאומר מבחינה עסקית שהם החברה עם הפוטנציאל העסקי להצלחה אחד הגבוהים בעולם, והכוח שלהם להבין מה מחפשים אנשים, איזה מוצר הם היו רוצים לקנות, איזה שירות היו שמחים לקבל, כל זה בכוחה של גוגל להבין ולפתח. הם לעולם לא יסכימו לדבר על זה אני מניח, ובטח אינם עושים שימוש כמעט בכל הידע שנצבר אצלהם, אך הוא נצבר כל הזמן. וברגע שיהיו להם הכלים המתאימים,הצורך והרצון אז ייעשה שימוש עסקי במידע הבלתי נתפש הזה. ישנן חברות לכריית מידע שזהו כל תפקידן, לאסוף מידע מהרשת לנתח אותו ולמכור אותו, גוגל בעצם היא בין השאר חברה כזו אבל עוצמתית וגדולה בכמה מימדים
גיל  |  08.06.13
לכל התגובות