אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל: ישראלים משתמשים בטלפון החכם שלהם יותר מבכל מדינה אחרת צילום: אורן אגמון

גוגל: ישראלים משתמשים בטלפון החכם שלהם יותר מבכל מדינה אחרת

מחקר מקיף חדש מבית ענקית החיפוש וחברת Ipsos מנתח את הרגלי השימוש של ישראלים והטלפון החכם שלהם. המסקנות? ישראלים גולשים יותר, מחפשים יותר, קונים יותר ואפילו רואים תוכניות טלוויזיה על המכשיר

10.06.2013, 10:59 | הראל עילם
ישראלים משתמשים יותר בטלפון החכם שלהם מכל עם אחר בעולם – כך עולה ממחקר נרחב שבוצע על ידי גוגל וחברת Ipsos Media CT במהלך הרבעון הראשון של השנה, ופורסם הבוקר (ב').

קראו עוד בכלכליסט

זוהי השנה השלישית ששתי החברות עורכות את הסקר הבינלאומי על תעשיית הסלולר ושוק הטלפונים החכמים - והשנה נרשמה עליה משמעותית בהיקף השימוש של ישראלים במכשיר החכם והנייד שלהם. 93% מהנשאלים המחזיקים בטלפון חכם הצהירו שהם גולשים באינטרנט הסלולרי לפחות פעם בשבוע, 77% צפו בסרטוני וידאו ו-48% צפו בתוכניות טלוויזיה על המסך הקטן. הסקר כלל כאלף נשאלים ישראלים בעלי טלפון חכם, בגילאי 18 ומעלה.

בנוסף, כיום, מחצית מהישראלים משתמשים בטלפון החכם שלהם גם במהלך אירוע חברתי, כגון ישיבה במסעדה או בית קפה – זינוק משמעותי לעומת 16% בלבד ב-2011. שיעור דומה גם נרשם בשימוש במכשיר בזמן צפיה בטלוויזיה.

הסמארטפון משנה את הרגלי הצריכה שלנו

72% מהישראלים אפילו משתמש בסמארטפון בקביעות במהלך הליכה ברחוב או נסיעה במכונית, ו-64% אומרים כי הם נעזרים בו לחיפוש מוצרים והשוואת מחירים במהלך קניה בחנות. עם זאת, נראה כי המנהג מוגבל לחיפוש בלבד: מעט מהישראלים באמת רוכשים מוצר דרך הטלפון – 32% בלבד ביצעו אפילו רכישה סלולרית אחת, לעומת 45% בארצות הברית.

ניתן להסביר את העליה המהירה בשיעורי השימוש על ידי נתוני החדירה לשוק. הטלפון החכם אומנם הגיע לישראל מאוחר יחסית, אבל כיום לרוב הישראלים כבר יש מכשיר חכם אחד לפחות. לפי הסקר, ל-57% מהישראלים יש כיום טלפון חכם, אחד מהשיעורים הגבוהים בעולם – לעומת 40% בגרמניה, 42% בצרפת ו-55% בספרד. בריטניה עוקפת את ישראל באופן קל, עם 62%.

זהו זינוק משמעותי בשיעור החדירה, בהתחשב בכך שרק 35% מהישראלים החזיקו בטלפון חכם לפני כשנה. ניתן להניח כי הסיבה לחדירה המהירה בארץ, למרות המחירים הגבוהים של מכשירי הסלולר, היא תוכניות המבצעים והסובסידיות המקומיות. המחקר ציין כי אחוז נמוך יחסית של ישראלים רוכשים את הטלפון החכם שלהם במחיר מלא, אלא מעדיפים לקבל טלפון מהעבודה, בהנחה, השכרה או החכרה. כתוצאה מכך, 65% מהישראלים רכשו את הטלפון שלהם במחיר מלא, לעומת 95% מהגרמנים.

ישראלים גם רוכשים פחות אפליקציות, פחות מכל מדינה אחרת בעולם – בממוצע, למשתמש הישראלי יש 3 אפליקציות בתשלום על המכשיר שלו – לעומת 8 בארצות הברית ובריטניה.

תגיות