כפר יונה: הדירות ישתחררו מהפקק
בג"ץ חייב את סלילת כביש עוקף ליישוב במקום כבייש 57, שיסייע בשחרורן של כ־10,000 דירות תקועות
בדיון בעתירה ציינו השופטים כי המועצה והתושבים המתגוררים על ציר הכביש הקיים דרשו את סלילת הכביש מזה שני עשורים כאשר במהלך התקופה קיבלו לא פעם הבטחות ממשרד התחבורה על קידום הפרויקט, אך בפועל סלילת הכביש לא התקדמה.
כביש 57 הוא כביש פנימי אשר נבנה בעבר הרחוק בהתאם לאופיה הכפרי של כפר יונה אך כיום משמש כציר לתנועה הבין־עירונית החוצה את הישוב מכביש 6 לכבישים 4 ו־2 ובעקבות זאת מתרחשות בו תאונות רבות. בעתירה נכתב כי "הצגת התוכנית לסלול את הכביש העוקף וליישם את תכניות המתאר, ומאידך, ההימנעות מסלילת הכביש, והותרת המצב על כנו, גורמות לחוסר ודאות, סכנה ופגיעה כלכלית, וכן מונעת הליכי גדילה מתוכננים לכפר".
תוכנית המתאר המקומית אינה מאפשרת הוצאת היתרי בנייה של למעלה מ־1,300 יחידות דיור במצטבר ללא סלילת הכביש. כך, התוכניות שמעוכבות בעקבות העיכוב בסלילת הכביש הן תוכנית יצחקי - כ־1,200 יח"ד במזרח היישוב; שכונת הדרי השרון שכוללת 1,200 יח"ד; שכונת מערב כפר יונה הכוללת 4,000 יח"ד שאותה מקדמים בעלי קרקעות פרטיים ושכונת מהדרין של משרד השיכון הכוללת כ־1,000 יח"ד. בתוכנית נוספת (מקב"ת ינוב) מתוכננות להיבנות 2,066 יחידות דיור וזאת מבלי לכלול כ־1,000 יח"ד בתחומי היישוב שבהן מתוכננת התחדשות עירונית. בית המשפט חייב את משרד התחבורה והחברה הלאומית לדרכים לשלם הוצאות משפט.
3 תגובות לכתיבת תגובה