אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם הגרסה החדשה של iOS טובה לארגונים?

האם הגרסה החדשה של iOS טובה לארגונים?

הגרסה השביעית של מערכת ההפעלה של אפל מכילה מגוון רחב של שיפורים. בנוסף, אפל סוף כל סוף החלה לקחת ברצינות את הצרכים הארגוניים

11.06.2013, 13:55 | רפאל קאהאן

שוק ה-BYOD המתעצם הביא מנהלי IT רבים להידרש לנושא הטמעת פתרונות גישה לרשת הארגונית לבעלי אייפונים ואייפדים. סמסונג ובלקברי כבר הציגו את מרכולתן בתחום, הראשונה עם פתרון ה-KNOX והשנייה עם מערכת ההפעלה החדשה BB10. גם אפל הבינה מהר שאם היא רוצה להמשיך ולהחזיק בנתח השוק המרשים של מכשיריה בקרב משתמשים ארגוניים היא תאלץ לספק להם פתרונות ייעודיים במסגרת מערכת ה-iOS שלה.

קראו עוד בכלכליסט

כנס המפתחים שנערך אמש חשף מספר חידושים שאפל הכינה במיוחד עבור המשתמשים העסקיים. בין אם מדובר באפשרויות אבטחת מידע, פתרונות ניהול מכשירים (MDM) או יכולות לגישה מרחוק לאפליקציות ארגוניות, אפל בהחלט מתכוונת להיכנס לתחום בכל הכוח.

הגרסה החדשה של iOS מוסיפה יכולות שמתאימות לניהול BYOD הגרסה החדשה של iOS מוסיפה יכולות שמתאימות לניהול BYOD הגרסה החדשה של iOS מוסיפה יכולות שמתאימות לניהול BYOD

הבעיה העיקרית שעומדת בפני משתמשים ארגוניים היא איך ניתן לאבטח את סביבת העבודה ולאפשר גישה למשתמשים, האפשרויות החדשות יכללו ככל הנראה תמיכה בהצפנה ואולי אף סביבת הפעלה נפרדת בסגנון פתרון ה-KNOX של סמסונג או בלקברי. באפל גם הוסיפו פתרון בשם Activation Lock שמאפשר ניטרול מרחוק של מכשיר ה-iOS שימנע את האפשרות מגנב למכור את המכשיר אפילו אם המידע שהיה עליו נמחק.

אפל הבינו שניהול צי מכשירים דורש אפשרויות ניהול מרחוק, מגוון תוכנות ה-MDM (ניהול מכשירי מובייל) בשוק משמשות להגדרה של אפשרויות גישה, הרשאות ומעקב אחר פעילות המכשירים ברשת הארגונית. iOS 7 תכלול כפי הנראה פתרון שיאפשר למכשירים ל"דבר" עם תוכנות ה-MDM הארגוניות באופן שקוף.

אפליקציות הינן לב ליבה של מערכת ההפעלה וארגונים יוכלו מעתה לנהל אותן באופן יעיל יותר, בנוסף לאפשרות לקנייה בתפזורת של אפליקציות שאפל כבר הציגה ב-2011 אפל מציעה למנהלי ה-IT יכולת לנהל את זהויות המשתמשים באופן יעיל יותר.

לבסוף, אפל הכריזה על יכולת לאבטחת מידע לאפליקציות צד שלישי, החברה אמנם לא פירטה במה מדובר אולם על פניו מדובר כנראה ביכולות הצפנה וגיבוי של אפליקציות ארגוניות. לסיכום, ניתן לומר כי למתחרות ובראשן בלקברי וסמסונג יש ממה לחשוש, אפל כבר לא מתמקדת בשוק הצרכני והיא מתכוונת להשתמש ביתרון המשתמשים שלה על מנת ליצור לעצמה שוק חדש.  

תגיות