אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד הבריאות קורא לסדר את חברות תחליפי החלב צילום: עמית שעל

משרד הבריאות קורא לסדר את חברות תחליפי החלב

המשרד מאיים כי אם מטרנה, פרומדיקו וטבע ימשיכו לעבור על כללי הפרסום והשיווק הוא ינקוט נגדן אמצעי ענישה

12.06.2013, 08:40 | אורנה יפת

משרד הבריאות יזמן את חברות תחליפי החלב לדיון ביום ראשון, בנושא פרסום וקידום תחליפי החלב. זאת לאחר שלאחרונה חלק מהחברות עוברות על הכללים. מטרת הזימון, לפי משרד הבריאות, היא "בירור והסדרה ובמידת הצורך נקיטת אמצעים".

קראו עוד בכלכליסט

במקביל שלח אתמול ראש שירותי בריאות הציבור במשרד, פרופ' איתמר גרוטו, מכתב למטרנה, לפרומדיקו ולטבע ובו הורה להן להימנע מכל פעילות שיווקית או קד"מ לתחליפי חלב שלב 1 המיועדים לתינוקות מתחת לגיל 6 חודשים. גרוטו ציין כי אסור לחברות להעניק דוגמיות לאמהות ולנשים הרות, לפרסם בנקודות המכירה ולהעניק מתנות שמקדמות את השימוש בתחליפי חלב.

תחליפי חלב, צילום: עמית שעל תחליפי חלב | צילום: עמית שעל תחליפי חלב, צילום: עמית שעל

מדובר בהנחיות חדשות שהוציא המשרד בעקבות המבצע שיצאה איתו לאחרונה פרומדיקו, משווקת סימילאק, לחלוקת פחיות קומפורט בחינם. כמו כן, יוצא המשרד נגד מבצע התרומות שעורכת מטרנה פעם בשנה שבמסגרתו היא מבקשת מהצרכנים לאסוף כפיות מדידה, כשעל כל כפית ניתנת תרומה של פחית אחת לעמותת חסדי נעמי, המסייעת לנזקקים. במכתב יוצא פרופ' גרוטו גם נגד הפעילות של רשתות השיווק והפארמה, שבמסגרתה מוענקת לאמהות חבילת לידה בתשלום סמלי הכוללת, בין היתר, תחליף חלב.

למשרד הבריאות אין יכולת לאכוף הנחיות בנושא שיווק ופעילות קד"מ, והוא צפוי להודיע לחברות במפגש בשבוע הבא כי אם לא ייענו להנחיותיו בנושא, הוא יפעל כדי לעגן את הכללים בחקיקה.

אתמול פורסם ב"כלכליסט" כי משרד הבריאות פנה לטבע וביקש הבהרות לגבי הפרסום של תחליף החלב נוטרילון, שכולל את הכיתוב "להגנה על תינוקך". זאת מאחר שאמירה זו מייחסת סגולות רפואיות למוצר, דבר האסור על פי הנחיות המשרד. לאחר שהמשרד בחן את הפרסום, הוא הורה לטבע להסיר את שלטי החוצות. במקביל, משרד הבריאות פנה לרשות השנייה בבקשה שתורה לפרומדיקו להסיר את הפרסומת הקוראת לצרכנים להביא פחיות ריקות של כל מותג ובתמורה לקבל פחית חינם של סימילאק קומפורט. הרשות בודקת בשלב זה את חוקיות הקמפיין. במשרד הבריאות טוענים כי הפרסומת איננה תואמת את הקוד הבינלאומי לעידוד ההנקה.

ממטרנה נמסר: "החברה פועלת על פי הנחיות משרד הבריאות ותמשיך לעשות כך גם בעתיד". מפרומדיקו נמסר: "כחברה שומרת חוק אנו מקפידים מאז ומתמיד על יישום כל התקנות והנהלים של משרד הבריאות". מטבע נמסר: "אנו מקפידים לעמוד בכל דרישות הדין, ובפרט בדרישות הנוגעות לסימון ולפרסום תרכובות מזון לתינוקות, לרבות במסגרת הקמפיין הנוכחי".

תגיות