אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בכיר בלואי ויטון: "מותרות הם עניין רגשי"

בכיר בלואי ויטון: "מותרות הם עניין רגשי"

ג'פרואה ואן רמדונק, נשיא לואי ויטון לאזור דרום אירופה, מספר ל"כלכליסט" על המעבר של מותג היוקרה מכיכר המדינה לקניון, על צריכת מותגי־על בעידן של משבר ועל השיטות שנוקט תאגיד־האם LVMH למלחמה בזיופים

13.06.2013, 08:47 | רוני קציר

"לקוחות היוקרה בישראל הם מהמתוחכמים שאנו מכירים, וזו הסיבה שחשוב לנו לחזק את נוכחותנו באמצעות החנות החדשה ולהמשיך להשקיע במדינה", מסביר ג'פרואה ואן רמדונק (Geoffroy van Raemdonck), נשיא לואי ויטון בדרום אירופה, בראיון מיוחד ל"כלכליסט", לרגל פתיחת החנות החדשה של המותג בקניון רמת אביב. החנות, שתיפתח היום  (ה'), בקומה השנייה של הקניון, מחליפה את החנות שפעלה 11 שנה בכיכר המדינה בתל אביב.

"המיקום החדש הוא הזדמנות מצוינת להצטרף לסביבת יוקרה שתואמת את האסטרטגיה העולמית שלנו, ואנו סבורים שקניון רמת אביב הוא המקום הטוב ביותר לכך", מסביר ואן רמדונק (41) את המעבר. החנות החדשה תתפרס על פני 300 מ"ר, ולשם השוואה גודלה של החנות באתונה 350 מ"ר, ובסלוניקי וקפריסין כ־200 מ"ר. סניפי לואי ויטון ממוקמים תמיד בריכוזים וברחובות של צרכנות יוקרה, ובחלק מהמדינות גם בקניונים יוקרתיים, למשל בבייג'ינג, בדובאי ובריו דה ז'נרו. 

החנות החדשה בקניון רמת אביב. 300 מ"ר בקומה השנייה, עם ייצוג נרחב למזוודות ותיקי נסיעות החנות החדשה בקניון רמת אביב. 300 מ"ר בקומה השנייה, עם ייצוג נרחב למזוודות ותיקי נסיעות החנות החדשה בקניון רמת אביב. 300 מ"ר בקומה השנייה, עם ייצוג נרחב למזוודות ותיקי נסיעות

חברת לואי ויטון שייכת לקבוצת LVMH המתמחה במותגי יוקרה ומונה כיום כ־460 חנויות בכ־65 מדינות, כולן בבעלות הקבוצה עצמה ולא בזיכיונות מקומיים. את בית האופנה הפריזאי הקים בשנת 1854 מעצב־העל הצרפתי לואי ויטון, ובתחילת הדרך הוא התמחה במה שקברניטיו מכנים "אמנות הנסיעות" וייצר רק מזוודות ותיקי נסיעות שנשאו את הלוגו המפורסם. עם השנים הורחב המבחר למשקפיים, ארנקים, נעליים, אביזרים מעור ופריטי לבוש. את השינוי הזה יזם והוביל מעצב־העל מארק ג'ייקובס, שמונה לפני כ־16 שנה למנהל האמנותי של בית האופנה ומכהן עד היום בתפקיד זה. ואן רמדונק הצטרף לתאגיד ב־2008, וביוני 2011 מונה לנשיא החברה באזור דרום אירופה שבו 61 חנויות, לאחר שכיהן כנשיא בפועל בצפון אמריקה.

עד כמה חשובה לכם ישראל?

"ישראל היא שוק חשוב למוצרי מותרות ותמשיך להיות כזו. מאז שפתחנו את החנות בכיכר המדינה ב־2002 אנו ממשיכים לחזק את הנוכחות שלנו בישראל. האתגר העכשווי הוא למסד את שירות הלקוחות, להתקרב אליהם ולהגשים את השאיפות והחלומות שלהם".

החנות החדשה נחלקת לכמה אזורים, עם הפרדה למוצרים לגברים ולנשים. המותג נשאר נאמן לנקודת המוצא שלו עם ייצוג נרחב למוצרי נסיעות. "מותרות הם עניין רגשי", מסביר ואן רמדונק, "ובאמצעות אווירה מזמינה אנו מנסים להוביל את מי שנכנס לחנויות שלנו לעבר תגליות חדשות". ואן רמדונק מספר גם על על שירות הזמנות מיוחדות שיושק לראשונה גם בישראל - "Mon Monogram", המאפשר ללקוח להוסיף שלושה פסי צבע ואת ראשי תיבות שמו לתיק או למזוודה שרכש.

מה עתידו של שוק מותגי היוקרה בעידן של משבר כלכלי מתמשך?

"למרות המשבר הכלכלי המכירות שלנו יציבות. מוצרי עילית עמידים בפני משברים כלכליים, שכן הם מהווים, למעשה, השקעה ארוכת טווח. מאז נוסד המותג ב־1854 צלחנו משברים גלובליים רבים, בזכות הדבקות בערכי המותג שלנו".

הדו"חות של קבוצת LVMH לשנת 2012 משקפים הכנסות של 28.1 מיליארד יורו, גידול של 19% בהשוואה ל־2011. היקף ההכנסות של לואי ויטון עצמה צמח גם הוא ב־2012 במספר דו־ספרתי.

איך מתמודדים עם זיופי המותג?

"אנחנו דוגלים במדיניות של אפס סובלנות בהגנה על הקניין הרוחני של בעלי המלאכה שלנו. מלחמת חורמה בזיופים היא גם מחווה של כבוד כלפי לקוחותינו. מחלקת הקניין הרוחני של לואי ויטון, הממונה גם על כל מחלקות האופנה ומוצרי העור בתאגיד LVMH, הוקמה לפני 20 שנה במטרה לנהל ולפקח על הנכסים האסטרטגיים שלנו, על הסימנים הרשומים וזכויות היוצרים. חשוב להדגיש כי את מוצרי לואי ויטון אפשר לרכוש רק בסניפי המותג ובחנות המקוונת. רק כך מוודאים כי רוכשים מוצר מקורי".

אילו פתיחות מתוכננות בקרוב?

"אנו מתכוונים להרחיב הקיץ את החנות של באי קאפרי באיטליה, וביולי נפתח שוב, בפעם השנייה, את חנות הפופ־אפ שלנו באי מיקונוס, יוון".

מחירים: 28,000–10,300 שקל למזוודות, 4,450–995 שקל לארנקים ואביזרים קטנים, 53,000–2,830 שקל לתיקים, 4,950–1,650 שקל לנעליים, 2,710–1,970 שקל למשקפי שמש.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות