אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הונג קונג הסבה נמל תעופה ישן למזח לספינות פאר

הונג קונג הסבה נמל תעופה ישן למזח לספינות פאר

חברת קאריביאן קרוז והטייקון ההונג קונגי סטנלי חו השקיעו יותר ממיליארד דולר בפרויקט בנמל התעופה קאי טאק, בציפייה לגל תיירים סינים. לפי הערכות, בתוך שנתיים תהפוך סין לשוק השני בגודלו של רויאל קאריביאן אחרי ארה"ב

13.06.2013, 09:40 | רחל בית־אריה

בהשקעה של יותר ממיליארד דולר, הונג קונג תהפוך נמל תעופה ישן ונטוש למזח עגינה לספינות טיולים, זאת במטרה להרוויח מענף התיירות הימית הצומח במהירות באסיה.

השלב הראשון של הפרויקט נפתח אתמול בעגינה של ספינת טיולים של קאריביאן קרוז, מפעילת קווי ההפלגה לנופש השנייה בגודלה בעולם, באתר שבנמל ויקטוריה. קאירביאן קרוז מקווה למשוך בעיקר תיירים סינים לטיולים שלה - כך אמר בראיון לבלומברג סגן נשיא החברה לאזור אסיה, ליו זינאנן.

הונג קונג, צילום: cc by Slices of Light הונג קונג | צילום: cc by Slices of Light הונג קונג, צילום: cc by Slices of Light

כיום סין היא שוק קטן יחסית לענף שיט התענוגות, למרות זינוק בביקושים ליעדי תיירות. קאריביאן קרוז, שהשקיעה בפרויקט שיפוץ האתר עם הטייקון ההונג קונגי סטנלי חו (93), מקווה להפוך את השוק הזה לאחד הגדולים בעולם. לדברי ליו, בתוך כשנתיים תהפוך סין לשוק השני בגודלו של רויאל קאריביאן, אחרי ארה"ב. "שוק הקרוזים עדיין נמצא בחיתולים אך הוא מכפיל עצמו מדי שנה", ליו אמר לבלומברג.

מספר התיירים הסינים ששירתה רויאל קאריביאן הגיע בשנה שעברה ל־100 אלף, סיפר ליו, לעומת 25 אלף בלבד ב־2010. החברה מצפה ל־200 אלף תיירים השנה. ההכנסה לנפש בסין הכפילה עצמה מאז 2008 ובהתאם ענפי נופש, פנאי ותיירות הולכים ומתפתחים עם צמיחת המעמד הבינוני.

סטנלי חו הוא אחד מבעלי ההון הבולטים בהונג קונג ומעורב בענפי תיירות רבים, כולל מלונאות ובתי הימורים במקאו. התאגיד שמובל על ידי חו ורויאל קאריביאן שוכר את טרמינל קאי טאק בחצי האי קאולון מממשלת הונג קונג תמורת 13 מיליון דולר הונג קונגי לשנה. הטרמינל החדש יכול לקלוט ספינות עד גודל של נושאת מטוסים, כולל ספינות קרוז גדולות במיוחד שאינן יכולות לעגון בנמל הקיים.

קאי טאק, שנפתח ב־1925, היה נמל התעופה הראשון של הונג קונג ונחשב לאחד ממסלולי הנחיתה המסוכנים והמאתגרים ביותר לטייסים מסחריים. זאת בגלל שטחו המצומצם בין הים לגורדי השחקים. הוא נסגר ב־1998 לטובת נמל חדיש באחד האיים החיצוניים של הטריטוריה.

הונג קונג היא השניה באסיה אחרי סינגפור שמוסיפה טרמינל שני לספינות שיט נופש שיכול לקלוט ספינות ענק. התחזית לענף היא גידול של 3.3% במספר חופשות השיט השנה לעומת השנה שעברה, לסך של 20.9 מיליון, כשאסיה מהווה 6.5% בלבד מהנפח, כך על פי חברת המחקר Cruise market watch.

תגיות