אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אופנת דיזל: רגע לפני שינוי מתווה המס החדש

אופנת דיזל: רגע לפני שינוי מתווה המס החדש

רכבי דיזל חסכוניים בדלק, אבל מזהמים. באוגוסט ייכנס לתוקף המיסוי הירוק החדש שייקר אותם באלפי שקלים. כלכליסט מציג חמישה דגמים ששווה לשקול לרכוש לפני ההתייקרות הגדולה

17.06.2013, 09:15 | תומר הדר
בתחילת אוגוסט ייכנס לתוקף המתווה החדש של מיסוי ירוק למכוניות, שצפוי להביא להתייקרות כלי הרכב החדשים בישראל. כיום על כל מכוניות הנוסעים המיובאות לארץ מוטל מס קנייה בגובה של 83%, כאשר המכוניות מחולקות לקבוצות, לפי רמת הזיהום שהן פולטות. הירוקה מבין המכוניות זוכה להטבת מס של עד 15 אלף שקל, וזו הולכת ויורדת ככל שרמת הזיהום שהמכונית פולטת גבוהה יותר.

קראו עוד בכלכליסט

המתווה החדש, שנועד לעודד יבואנים להביא מכוניות מזהמות כמה פחות, מחמיר את הקריטריונים לקבלת ההטבה, ונותן משקל גבוה יותר למזהמים ספציפיים, למשל פחמימנים. המשמעות: רוב מכוניות הנוסעים המשווקות בישראל יקבלו הטבה פחותה מזו שקיבלו עד כה, ואלה שמצוידות במנועי בנזין יאבדו הטבה בגובה של כמה אלפי שקלים.

יבואני רכב טוענים כי יפעלו למזער את הנזק עבור הצרכן ויספגו את ההתייקרות. אולם, במקרה של מכוניות בעלות מנועי דיזל, החמרת סטנדרט הפליטה של פחמימנים צפויה להביא להתייקרות ניכרת שבה לא יוכלו לעמוד. גובה ההתייקרות עדיין לא הובהר סופית, אך הוא צפוי לנוע בין 4,000 שקל במקרה של מכוניות קטנות שנוסעות על מנועי דיזל ליותר מ־10,000 שקל במקרה של רכבי מנהלים, שמונעים על ידי דיזל.

ההתייקרות תורגש, מטבע הדברים, גם על ידי מי שמקבלים רכב צמוד ממקום העבודה (ובמיוחד על ידי מי שניתן להם רכב בדיזל בגלל צריכת הדלק הנמוכה שלו). כאשר מחשבים את שווי השימוש לכלי רכב, מגלים שהתייקרות של 1,000 שקל, למשל, תביא להתייקרות של כ־25 שקל בשווי השימוש המשולם.

חודש וחצי לפני כניסת הגזירות לתוקף, מציג "כלכליסט" חמישה רכבי דיזל מומלצים, שכדאי לשקול לרכוש עכשיו כדי לחסוך לא מעט כסף.

הקטנה

סיטרואן C3

מחיר: 117 אלף שקל

רוב יבואני המכוניות הקטנות העדיפו בשנים האחרונות להתעלם כמעט לחלוטין משוק הדיזל, וזאת אף שכמעט כל מכוניות הסופר־מיני המשווקות בישראל מוצעות באירופה גם בגרסת דיזל. אחת הסיבות העיקריות לכך היא שמנועי דיזל משודכים לרוב לתיבות הילוכים ידניות בלבד, כמו גם העובדה שמכוניות סופר־מיני לרוב אינן נוסעות הרבה ולפיכך רוכשיהן אינם זקוקים למנועי דיזל. עם זאת, מספר מצומצם של יבואני רכב בחרו שלא לוותר על הקטגוריה והציגו את מכוניות הדיזל הקטנות שלהם כאלטרנטיבה חסכונית וזולה למכונית משפחתית. הדוגמה המובהקת לרכב כזה הוא סיטרואן C3 EHDI - מדובר ב־C3 המצוידת במנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטרים המפיק 92 כוחות סוס. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית ומנגנון לדימום הרכב בעת עצירה - אלה אפשרו צריכת דלק נמוכה במיוחד של 17 ק"מ לליטר, בנסיעת מבחן שבוצעה ב"כלכליסט".

סיטרואן C3. צריכת דלק נמוכה במיוחד. קבוצת זיהום: 3 סיטרואן C3. צריכת דלק נמוכה במיוחד. קבוצת זיהום: 3 סיטרואן C3. צריכת דלק נמוכה במיוחד. קבוצת זיהום: 3

הקומפקטית

פיז'ו 301

מחיר: 116 אלף שקל

בשנתיים האחרונות נוצרה בשוק הרכב הישראלי קטגוריה חדשה, של מכוניות משפחתיות קטנות, שנוצרה לא מעט הודות לעלייה הניכרת שחלה בשנים האחרונות במחיריהן של המכוניות המשפחתיות, מכ־114 אלף שקל לפני כחמש שנים לכ־128 אלף שקל כיום. רוב המשפחתיות הקטנות מצוידות בפחות אבזור מן המשפחתיות ה"רגילות" אך מפצות על כך במחיר נמוך. רוב המכוניות הללו מצוידות במנועי בנזין, אך מיעוטן צוידו גם במנועי דיזל. הדוגמה המובהקת היא פיז'ו 301, מכונית משפחתית קטנה בעלת ארבע דלתות שמצאה מקום בעיקר בציי הליסינג וההשכרה. ה־301 מצוידת במנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטרים ומצרך נדיר בקטגוריה: תיבת הילוכים ידנית, שמאפשרת לה להגיע לצריכת דלק של כ־16 ק"מ לליטר, זאת בהשווה לצריכה ריאלית של כ־10 ק"מ לליטר בפיז'ו 301 בעלת מנוע בנזין.

פיז פיז'ו 301. תיבת הילוכים ידנית נדירה בקטגוריה. קבוצת זיהום: 4 פיז

המשפחתית

רנו פלואנס

מחיר: 131 אלף שקל

שוק המכוניות המשפחתיות בעלות מנועי הדיזל כמעט נמחק לחלוטין בשנים האחרונות, הודות לסירובם של יבואני רכב רבים לייבא ארצה מכוניות דיזל, בעיקר מכיוון שאלה לא צוידו בתיבת הילוכים אוטומטית שחביבה על נהגי המכוניות המשפחתיות. אך לפני שנתיים נוצרה בשוק זה מהפכה, כאשר יבואנית רנו הציגה את הפלואנס המשפחתית עם מנוע טורבו דיזל קטן ותיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים בעלת שש מהירויות. צריכת הדלק הנמוכה של הפלואנס טורבו דיזל - כ־15 ק"מ לליטר - גרמה לפלואנס דיזל לתפוס במהרה מעל שליש מכלל מכירות הפלואנס. ככלל, מדובר במכונית משפחתית גדולה מאוד המשתרעת על 4.62 מטרים, ומצטיינת בנסיעה רכה למדי. מנוע הדיזל מעט רועש בנסיעה עירונית, אך בהתחשב בצריכת הדלק, מדובר במגרעת זניחה.

רנו פלואנס. קצת רועשת, אך מצטיינת בנסיעה רכה. קבוצת זיהום: 10 רנו פלואנס. קצת רועשת, אך מצטיינת בנסיעה רכה. קבוצת זיהום: 10 רנו פלואנס. קצת רועשת, אך מצטיינת בנסיעה רכה. קבוצת זיהום: 10

מכונית המנהלים

פולקסווגן פאסאט

מחיר: 217 אלף שקל

פולקסווגן פאסאט שמרה כמעט מאז הצגתו של הדגם על מקום מכובד בשוק מכוניות המנהלים - הפאסאט תומחרה באופן מסורתי, גם בגרסת הבנזין, במחיר גבוה יותר ממחירן של מתחרות כגון מאזדה 6 ופורד ומונדאו, נתנה בתמורה שפע של אבזור ואיכות גימור גבוהה שהתבטאה לא רק באביזרי נוחות, אלא גם בנסיעה שקטה ונוחה. בשונה מיבואני רכב אחרים שהעדיפו לוותר על גרסאות דיזל, בפולקסווגן תמיד שמרו מקום גם ללקוחות שרצו מנועי טורבו דיזל. הפאסאט הנוכחית מוצעת עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2 ליטרים המפיק 140 כוחות סוס. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים ומפיק ביצועים שאינם נופלים כמעט מביצועי גרסת הבנזין.

פולקסווגן פאסאט. ביצועים שלא נופלים מהבנזין. קבוצת זיהום: 7 פולקסווגן פאסאט. ביצועים שלא נופלים מהבנזין. קבוצת זיהום: 7 פולקסווגן פאסאט. ביצועים שלא נופלים מהבנזין. קבוצת זיהום: 7

רכב השטח

יונדאי IX35

מחיר: 192 אלף שקל

רכב כביש־שטח גבוה, בעל מערכת הנעה ארבע על ארבע, כבר מזמן אינו נחשב למחזה נדיר בחניוני חברות ההייטק, שמציעות לעובדיהן ג'יפונים למכביר. אך רוב הג'יפונים הללו אינם מצוידים במערכת ארבע על ארבע ולרוב גם אינם מצוידים במנועי טורבו דיזל. יונדאי IX35 נחשב חריג בקבוצה זו: ה־IX35 מצויד גם במערכת הנעה כפולה וגם במנוע טורבו דיזל בנפח 2 ליטרים, המפיק הספק גבוה של 184 כוחות סוס ומעניק צריכת דלק סבירה של כ־11 ק"מ לליטר. מעבר לכך, ל־IX35 יש גם יכולת שטח צנועה שמאפשרת ירידה לשבילים בלתי סלולים.

יונדאי IX 35. צריכת דלק סבירה ויכולות שטח. קבוצת זיהום: 14 יונדאי IX 35. צריכת דלק סבירה ויכולות שטח. קבוצת זיהום: 14 יונדאי IX 35. צריכת דלק סבירה ויכולות שטח. קבוצת זיהום: 14

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
לבן מ5, אתה באמת מאמין שיאפשרו לנו חלופה אנרגטית זולה יותר?
כל רצון הממשלה והאוצר בפרט שנבזבז יותרמשאבים ונשלם יותר מס. רכב דיזל כמו פורד פוקוס שרץ כ 900ק"מ למיכל, דופק את תחזית המס של האוצר כמו כן את הכנסות תחנות הדלק שהיבואן עצמו מפעיל, לכן לא תראה חיה כזו בארץ. כן, לתופעת הריכוזיות יש חלק במשחק על חלופות אנרגטיות, משחק בו אזרחי המדינה מפסידים בגדול.
אבי  |  17.06.13
7.
ג'יטה דיזל
שכחו אותו בכלל, אחד הרכבים הטובים שיצאו מבית VW אצלי יותר מ-4 שנים ואני יד שנייה, חסכוני בצורה בלתי רגילה, טנק דלק בלי בעיה 900 ק"מ וגם רכב ברמה אחיזת כביש וביצועים מצוינים גיר 6 הילוכים רובוטי שמן אני מתקרב ל-200,000 והמנוע לא אוכל שמן כמו חדש, בקיצור למי שעושה יותר מ- 35,000 ₪ בשנה כדאי ביותר ובעלות אחזקה סבירה לא יותר מרכב פחנוע יפני/קוראני ממוצא, אז שלא יעבדו עליכם......
שי , דרום  |  17.06.13
לכל התגובות