אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איך תדאגו שהעובדים שלכם יהיו מרוצים? צילום: שאטרסטוק

איך תדאגו שהעובדים שלכם יהיו מרוצים?

הגורם המשפיע ביותר על רמת המעורבות של העובדים הוא מידת הסיפוק מהמנהל הישיר. 5 דרכים לשמור על המוטיבציה שלהם

07.07.2013, 20:11 | סוכנויות הידיעות

עובד חדור מוטיבציה הוא עובד רב ערך, ועובד שקשה במיוחד למצוא. על פי מחקר שערכו במרכז ההכשרה דייל קרנגי, עובדים מנותקים רגשית עולים במספרם על העובדים המעורבים ובשיעור ניכר. 45% בלבד מהמנהלים והמפקחים ו-23% מהעובדים בדרגים האחרים, זכאים לתואר "מעורבים", שפירושו שהם חשים נלהבים, מועצמים, מעוררי השראה ובטוחים בעבודה שלהם.

קראו עוד בכלכליסט

ההשפעה הגדולה ביותר על רמת המעורבות של העובדים היא חוסר סיפוק מהמנהל הישיר שלהם. מהמחקר עולה כי קיימת סבירות של 80% שהעובדים יהיו מנותקים רגשית במידה והם נקלעים למחלוקות עם הבוס שלהם.

העובד מתוסכל? החמיאו לו על עבודה טובה שעשה, צילום: שאטרסטוק העובד מתוסכל? החמיאו לו על עבודה טובה שעשה | צילום: שאטרסטוק העובד מתוסכל? החמיאו לו על עבודה טובה שעשה, צילום: שאטרסטוק

רוקסן פפלאו, בעלת עסק ומדריכה במכון למערכות מחשב בשיקגו, פרסמה באתר http://www.inc.com חמישה דברים מרכזיים שכל בוס יכול לעשות כדי להפוך להיות בוס מעולה, וכתוצאה מכך לטפח עובדים מרוצים ויעילים.

1. הקפידו על נימוסים

כשאנשים חשים מוערכים הם הופכים להיות עובדים מאושרים ופרודוקטיביים יותר. מבחינת הבוס זו לא טרחה גדולה לומר שלום בבוקר כשהוא מגיע למשרד או להוסיף את המילים בבקשה ותודה, ואילו מבחינת העובדים, יש למילים הללו השפעה רבה שעוזרת להם להרגיש מוערכים. "כשחברי ההנהלה הבכירה או הבעלים מגיעים למשרד, העובדים לעיתים לחוצים או אפילו נעלבים אם הם אינם זוכים לברכת שלום. הנגישות להנהלה היא חשובה ביותר לעובדים. היא הופכת את המנהלים לחביבים ואנושיים יותר", מסבירה פפלאו.

2. העניקו קרדיט

בהתחשב בשעות הרבות שהעובדים מעבירים במשרד, לעיתים על חשבון הזמן עם המשפחה, חשוב לציין בפניהם כשהם הצטיינו בפרויקט או עשו מעל ומעבר לדרישות התפקיד. "עדיף לתפוס אנשים כשהם עושים משהו טוב במקום לחפש אחר דברים להעיר להם", מוסיפה פפלאו.

3. עודדו הנאה במקום העבודה

פפלאו ממליצה לארגן אירועים לעובדים, שכלל אינם קשורים לעבודה עצמה, אלא מיועדים אך ורק לשחרר לחץ, להנאה ולבניית אחווה בין העובדים. "זה מראה שאיכפת לכם מהם ומהרווחה שלהם. זה מראה גם שאתם מעריכים את העבודה שהם עושים ", היא מציינת.

הוסיפו לסדר היום פגישות קבועות עם העובדים (אילוסטרציה), צילום: שאטרסטוק הוסיפו לסדר היום פגישות קבועות עם העובדים (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק הוסיפו לסדר היום פגישות קבועות עם העובדים (אילוסטרציה), צילום: שאטרסטוק

 

4. תתקשרו בבהירות, בעקביות ולעיתים קרובות

תקשורת היא חיונית לכל מערכת יחסים, כולל זו שמפתחים בעבודה. "אם עובד נראה אבוד, אתם צריכים לשאול אותו אם הוא זקוק לעזרה. שיחת עידוד מתוזמנת היטב היא גם רצויה ביותר, ולעיתים קרובות כוללת תקשורת פתוחה יותר", מסבירה פפלאו. קל לשמור על ערוץ תקשורת פתוח אם פשוט מוסיפים זאת לסדר היום, בין אם על ידי קיום פגישה יומית בשעה קבועה או על ידי עריכת פגישת שאלות ותשובות אחת לרבעון.

5. הציעו הטבות מעולות

אסור לזלזל בחשיבות שמעניקים עובדים להטבות, ועל ההשפעה שלהן על הסיפוק שלהם, בין אם מדובר בתשלום על החנייה, ארוחות בחינם, מדיניות חופשות נדיבה או הפרשות לפנסיה. מסיבה זו חברות בעמק הסיליקון, שם מציאה ושמירה על העובדים המוכשרים היא עניין מרכזי, מעניקות לעובדים את כל ההטבות הללו ואפילו יותר. חברות כמו גוגל או פייסבוק מציעות הטבות כמו תספורות חינם, ייעוץ משפטי ושירות ניקוי יבש, שלא לדבר על האפשרות להביא את הכלב לעבודה. חשוב לזכור שנדיבות מביאה נאמנות, שבתורה גורמת לעובדים לרצות להרוויח את קיומם. פפלאו מוסיפה גם כי חשוב להעניק לעובדים הכשרות. "אתם רוצים שהעובדים שלכם יהיו הכי טובים שאפשר, אם תשקיעו בהם הם ימשיכו להשקיע בכם".

תגיות