אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תוכן שיווקי של קק"ל בדרך לחדשות ערוץ 10 צילום: סיון פרג'

בלעדי לכלכליסט

תוכן שיווקי של קק"ל בדרך לחדשות ערוץ 10

קק"ל תשלם מאות אלפי שקלים לנענע 10 כדי שיעביר דיווחי מזג אוויר מתחנות מטאורולוגיות שיוקמו באתריה. ערוץ 10 מתכנן להרחיב את השת"פ גם למהדורת החדשות, מה שעלול לסבך אותו עם הרשות השנייה. ערוץ 10: "זהו קשר תוכני לגיטימי לפי הכללים"

20.06.2013, 08:54 | אופיר דור

אחרי שהורגלנו לראות תוכן שיווקי של גורמים מסחריים או חברות ממשלתיות בתוכניות לייף סטייל וריאליטי, עכשיו הוא גם בדרך למהדורת החדשות: ל"כלכליסט" נודע כי במסגרת עסקת שיתוף פעולה בין אתר האינטרנט נענע 10 לקרן קיימת לישראל (קק"ל), התוכן השיווקי של הקרן צפוי לזלוג גם לפינת התחזית במהדורת החדשות של ערוץ 10. אמנם אין כל מניעה שבאתר נענע 10 יופיע תוכן שיווקי של קק"ל, אך אם אזכורים ממומנים של הקרן יופיעו במהדורת החדשות, זו עלולה להיות הפרה לכאורה של כללי הרשות השנייה.

קראו עוד בכלכליסט

נענע 10 נמצא בבעלות שווה של ערוץ 10 ואולפני JCS של רון לאודר. לאודר הוא אחד מבעלי המניות בערוץ 10 (25%) ונחשב לבעל הבית בו. במסגרת שיתוף הפעולה תשלם קק"ל לנענע 10 מאות אלפי שקלים ויוקמו חמש תחנות מטאורולוגיות בבתי ספר שדה בפארקי קק"ל ברחבי הארץ. נתוני מזג האוויר מהתחנות יפורסמו בערוץ מזג אוויר מיוחד שיוקם באתר נענע 10 ויעודכן באופן רציף ושוטף, כאשר קק"ל תזכה בחשיפה מסיבית באתר.

רון לאודר, מבעלי ערוץ 10, צילום: עמית שעל רון לאודר, מבעלי ערוץ 10 | צילום: עמית שעל רון לאודר, מבעלי ערוץ 10, צילום: עמית שעל

אלא ש"החשיפה המסיבית" של קק"ל לא תעצור, ככל הנראה, באתר האינטרנט. ל"כלכליסט" נודע כי שיתוף הפעולה עם קק"ל צפוי להתרחב בהמשך - לאחר מה שהוגדר בערוץ 10 כתקופת ניסיון והשקה - גם לפינת תחזית מזג האוויר שמשודרת במסגרת מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ. לא מדובר בחסות רגילה כפי שרואים היום על המסך. אחת האפשרויות העומדות על הפרק היא כי בחלק מפינות התחזית יצוינו הנתונים שייאספו באחת התחנות תוך אזכור כי מדובר בתחנה שממוקמת באחד הפארקים של קק"ל. אפשרות נוספת שלא נפסלה על ידי גורמים בערוץ היא כי חזאי הערוץ, דני רופ ונעמה איזנברוך, יעבירו לעתים את התחזית מאחד הפארקים של קק"ל.

בעוד שעל שיתופי תוכן שיוזמים אתרי אינטרנט אין פיקוח או רגולציה, הופעת תוכן שיווקי בערוצים המסחריים מפוקחת על ידי הרשות השנייה. על פי כללי הרשות, בתוכניות רגילות של הערוצים המסחריים ניתן לשלב שמות של מותגים, שירותים או מוצרים, כל עוד מדובר באזכור "ענייני" לתוכנית וכזה "שאינו עובר את גבול הסביר מבחינת אופיו ומרכזיותו בתוכנית". עם זאת, חל איסור על הכללת תוכן שיווקי וממומן במהדורות החדשות של הערוצים. בהקשר זה טענו גורמים בערוץ 10 כי קק"ל אינה חברה מסחרית אלא חברה ללא כוונות רווח, ולכן אין לראות באזכור ממומן של קק"ל תוכן שיווקי.

מקק"ל נמסר: "בזכות התחנות המטאורולוגיות שיוצבו ביערות, יוכלו מעתה אזרחי ישראל לחוות את דיווחי מזג האוויר מהשטח. אנו מודים לנענע 10 על האפשרות לשיתוף פעולה מדהים זה".

מנענע 10 נמסר: "אנו נמצאים בהליכי התפתחות ועשייה מתמשכים, שבמסגרתם מקדם האתר גם שיתופי פעולה עם גורמים מגוונים. אתר נענע 10 הנו גוף פרטי ואינו נוהג לחשוף פרטים עסקיים".

ערוץ 10 מסר: "הקשר בין נענע 10 לבין ערוץ 10 וחדשות 10 הוא קשר תוכני שנעשה במסגרת המקובלת שבין זכייני הטלוויזיה בישראל ואתרי האינטרנט שלהם, תוך הקפדה על כל הכללים, ההנחיות והאיסורים בדומה למודל מאקו־קשת ורשת טי וי־רשת".

תגיות