אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קמפיין עולמי: לדמיין בספרדית

קמפיין עולמי: לדמיין בספרדית

השימוש בראשם של המהפכנים כמעין תחנת מעבר שבה מתרחש השינוי, וההמחשה של הלפני־אחרי, הם מבריקים

20.06.2013, 09:35 | טל ריבן

הפעם אני מקנא בפרינטים שיצר משרד הפרסום אוגילבי ארגנטינה, עבור TED, אתר אינטרנט שמאגד הרצאות במגוון נושאים, שבלבן רעיון גדול וחלוצי. הקמפיין מורכב משלוש מודעות המציגות שלושה מהפכנים שהביאו לשינוי בעולם, כל אחד בדרכו: אווה פרון, ג'ון לנון ומרטין לותר קינג.

לחצו לצפייה
גלריית כלכליסט: (3 תמונות)

הנושא של המודעות הוא תמצית העולם היצירתי. שורת המסר במודעות אומרת: רעיונות משנים את העולם, תפיצו אותם. גיבורי המודעות הציתו את דמיונם של מיליוני אנשים, עוררו בהם השראה ושינו את תפיסת עולמם. עוצמתן של המודעות היא בדרך שבה הרעיון מסופר. השימוש בראשם של המהפכנים כמעין תחנת מעבר שבה מתרחש השינוי, וההמחשה של הלפני־אחרי, הם מבריקים. כך, קבוצה של חיילים שעומדים מול מפגינים הופכים אחרי ג׳ון לנון לקבוצה שבה חצי מהחיילים נהיו למפגינים בעצמם.

אבל הרעיון, חזק וחדשני ככל שיהיה, לא מספיק אם המודעה לא מבוצעת ברמה גבוהה. הוויז'ואל של ראש המהפכן עשוי כמו פסל שהוא כשלעצמו יצירת אמנות. גם המסילה שחוצה אותו ושאר הדמויות שעליה, עשויות ללא רבב. החשיבה על כל פרט מתבטאת גם בבחירה לכתוב את שם הדמות כסוג של חתימת אמן החצובה בפסל. הוויז'ואל מרגיש כמו מיצג בתערוכה יוקרתית במוזיאון, המוצג בחלל תעשייתי מבטון ומכוון באווירה לקהל היעד של TED. כדי להגיע לתוצאה כל כך מדויקת, נדרשת לעתים השקעה גדולה לא פחות מאשר בהפקת סרטונים לטלוויזיה. בעולם שבו עתיד הפרינט בסכנה, מודעות כאלה מזכירות את כוחה של המדיה הזאת. בוויז'ואל אחד חזק וחכם הן מעבירות סיפור שלם, ומסר מורכב בצורה פשוטה וזכירה.

הכותב הוא סמנכ"ל קריאייטיב באדלר חומסקי

תגיות