אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ראש ממשלת יפן החזיר לאופנה את מוצרי המותרות צילום: בלומברג

ראש ממשלת יפן החזיר לאופנה את מוצרי המותרות

מדיניות התמריצים של שינזו אבה העלתה את הביקושים ליוקרה. סקר מקינזי: "הוא נתן ליפנים סיבה לתקווה"

20.06.2013, 09:37 | סוכנויות הידיעות

המדיניות של ראש ממשלת יפן שינזו אבה להמרצת כלכלת המדינה, המכונה אבהנומיקס, הביאה לזינוק בהוצאות על מוצרי יוקרה ומותרות - כך לפי סקר שערכה חברת הייעוץ מקינזי, שתוצאות מקדימות שלו התפרסמו ב"פייננשל טיימס" הבריטי.

קראו עוד בכלכליסט

מאז עלה לשלטון בדצמבר, בהבטיחו לשים קץ לעשור של דפלציה, סנטימנט הצרכנים ביפן השתפר והארנקים נפתחו.

בסקר, שתוצאותיו יתפרסמו השבוע, הבחינו במקינזי בנהירה חזקה במיוחד אחר אביזרי אופנה. בנישת התכשיטים והשעונים, למשל, 13% מהמשיבים לסקר אמרו כי הם משתדרגים למותגי יוקרה, בעוד 5% בלבד השיבו כי ירכשו מוצרים זולים יותר. "אחרי שנים כה רבות של פסימיות, נתן אבה לאנשים סיבה לתקווה", אמרו מחברי הסקר.

לפי הירושי אוגאווה, נשיא חברת בקארה פסיפיק, יבואנית מוצרי קריסטל צרפתיים, מכירות של גביעי יין ונברשות זינקו בכ־20% מתחילת השנה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. "תחת הממשלה הקודמת צריכה נחשבה לחטא", אמר.

האבהנומיקס הפכה שנויה במחלוקת באחרונה בעקבות צניחות בבורסת טוקיו. הדעות חלוקות אם מדובר בסופה של ההתאוששות או באירועים זמניים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות