אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל AOL: "אנשים מתחילים לשבוע מכל המדיה החברתית" צילום: בלומברג

מנכ"ל AOL: "אנשים מתחילים לשבוע מכל המדיה החברתית"

טים אמסטרונג אמר בוועידת הנשיא כי "אנשים יותר רוצים לחוש ויש מספר מוגבל של חברים וקשרים שאתה יכול לקיים". מנכ"ל IMAX: "אנשים רוצים לצאת ולהיות במגע עם אנשים"

20.06.2013, 14:21 | הדס שפר
בפאנל הפתיחה של הבוקר בנושא ניו מדיה ושאלת ההתחדשות שהנחה יוסי ורדי לקחו חלק מיטב היזמים והמנהלים בתחם המדיה העולמית בשני פאנלים עוקבים. בפאנל הראשון כלל את שחקני התוכן, מוריס לוי, הבעלים של ענקית הפרסום פובליסיס, מנכ"ל IMAX ריצ'רד גלפונד וטים אמסטרונג, היו"ר והמנכ"ל של AOL. בפאנל השני השתתפו נציגי הטכנולוגיה, מארק בניוף, המייסד של חברת מיחשוב הענן safeforce, מנכ"ל דויטשה טלקום רנה אוברמן, סגנית נשיא מרוול ומייסדת החברה ווילי דיי ורוברט לוקאסיו מנכ"ל ומייסד לייבפרסון.

קראו עוד בכלכליסט

ריצ ריצ'ארד גלפונד. "אנשים לא רוצים להיות מחוברים כל היום למחשבים" | צילום: בלומברג ריצ

ריצ'ארד גלפונד, מנכ"ל IMAX, ציין כי לדעתו אנשים הם חיות חברתיות ולמרות הרשתות החברתיות, לדעתו הם לא רוצים להיות מחוברים כל היום למחשבים אלא רוצים לצאת ולהיות במגע עם אנשים. "סטיבן ספילברג מספר סיפור הרבה יותר טוב מאשר ילד בן 16 באינטרנט. לסרטים יש כוח וכשעושים משהו נכון מחוץ לבית, אנשים יוצאים". גלפונד ציין את הסטרים עם האפקטים המיוחדים כמו באטמן ואייס מן, בהם ניתן לקבל תחושה שלא ניתן לקבל בבית. "למרות כל השינויים במערכות הקולנוע הביתיות ובמסכים, אם תצא מהבית ב-IMAX אתה תחווה חוויה אחרת לגמרי", הוא הוסיף.

גלפונד התייחס גם לשינויים שמתרחשים בתחום הסרטים בעקבות הגלובליזציה. "אנחנו רואים עכשיו גלובליזציה של הבידור היום בארה"ב. שום סרט לא יוצא בלי להתסמך על הגלובליזציה. למשל, אמא של סופרמן היא שחקנית ישראלית (הכוונה לאיילת זורר ה"ש). כך הידע יכול לעבור בצורה יותר חופשית. ב-IMAX בארה"ב אנחנו משדרים סרטים סינים וזו הזדמנות טובה גם לישראל. צריך לחשוב היום על הבידור בצורה אחרת".

"אני מאמין שאנשים מתחילים לשבוע מכל המדיה החברתית", מסביר היו"ר והמנכ"ל של AOL טים אמסטרונג. "אני חושב שאנשים יותר רוצים לחוש ויש מספר מוגבל של חברים וקשרים שאתה יכול לקיים". אמסטרונג ציין כי יש שלושה מעגלים של חברים ברשתות החברתיות, יש את אותם שמונה אנשים שאדם בקשר טוב איתם, המעגל השני של עוד 30 אנשים שאתה בקשר כלשהו איתם והמעגל השלישי כולל את יתר החברים שמחוברים ברשת החברתית. אני מאמין שהדבר הכי חשוב זה לקחת סיכונים ומנהיגות. העולם עובר תהליך ממדינות לקהילות ואין דבר חשוב יותר מלקחת סיכונים כדי לבצע רעיונות גדולים".

מוריס לוי שדיבר על עולם הפרסום בעידן הנוכחי אמר שההשפעה של האינטרנט חייבה שינוי במסרים. יחד עם זאת, הוא ציין כי היתרון של חברות הפרסום על פני המוצרים הטכנולוגיים, ושלו בפרט, היא בשילוב של שלושה גורמים של IQ – בה הדרישה להבין את הגישה של הלקוחות שלו, TQ – הבנת הטכנולוגיה והיכולת לשחק איתה והשליש החשוב הוא ה-EQ – האספקט הרגשי. "עם ה-IQ וה-TQ אנחנו יכולים להיות מנוצחים על ידי החברות הטכנולוגיות, אבל אם יש דבר אחד שהם לא יכולים לעשות זה לגרום לאנשים להרגיש", הוא אומר. "אנחנו לא צריכים להסתכל על הפלטפורמות הטכנולוגיות כעל אויב, אלא להשתמש בהן כמשהו שיכול לסייע לנו. אני מאמין שבשיתוף פעולה נוכל ליצור ערך לכולם". עם זאת, ציין לוי כי הניו מדיה משחקת תפקיד חשוב בפרסום אבל לדעתו עדיין לא נמצאה הנוסחא המדויקת שתמקסם את הפוטנציאל.

השיח בפאנל השני נפתח בשאלה שהציג ורדי לוויילי דיי, המייסדת של מרוול. "אנחנו עובדים בתקופה חדשה של אורח חיים דיגיטלי", היא הסבירה, "הטכנולוגיה לא רק צריכה לעבוד בכל מדינה, אלא באופן גלובלי. אני תמיד משתמשת בביטוי אופטימיזציה של הגלובליזציה. העולם צריך להיות מחובר באופן חלק. מאוד חשוב שיהיה צינור מהיר. תוכן וידאו יהיה המפתח בשבילנו לאותם הצינורות וחשוב שנבין את ההתנהגות של כל בן אדם. יש לנו פרופיל של איך אנשים מתנהגים, איך עובדים, איך אני מבשלת, כל זה עוזר בטכנולוגיית זמן אמת (real time technology). גם נושא האבטחה הוא נושא שיהיה חם בעתיד וישראל מובילה בכל מה שקשור בטכנולוגיית אבטחה.

מנכ"ל דויטשה טלקום רנה אוברמן דיבר על תעשיית המובייל ולאן היא הולכת. הוא הסביר כי האתגר הגדול הבא יהיה ניהול התוכן בצורה יעילה ונכונה. "אנחנו הולכים ומוצפים בתוכן, החיבורים רק הולכים וגוברים. זה לא רק הטלפון והטאבלט, אנחנו הולכים להיות מחוברים במשקפיים ובבגדים והאתגר יהיה לנהל את התנועה ולהיות יעילים". לדעתו של הוברמן צריך להתייעל גם בנושא ה-customer friendly. "צריך לשנות את הפרדיגמה בעניין הזה. ללקוח לא צריכה להיות בעיה לתקשר. פשטות זו נקודה מאוד רגישה. יש הרבה מאוד אנשים בעולם שלא גדלו עם אינטרנט וצריך לודא שזה יהיה פשוט לכולם".

מארק בניוף הגדיל לעשות וקרא לתקופה הזו תקופת הרנסאנס הגדולה. "אנחנו צריכים להודות שאנחנו חיים בתקופה הזו", הוא אומר. לדעתו כמעט כל חברה כיום צריכה לתקשר טכנולוגית. הוא סיפר שכשנפגש עם מנכ"ל טויוטה, נשאל על עתיד החברה. הוא השיב כי לטויוטה יש כל מיני סוגי כלי רכב אבל אין car friendly - מכונית שיודעת לתקשר עם הנהג, עם המוסך המרכזי, עם מכוניות אחרות – ושם העתיד. אותו הדבר עבור מטוסים, חברות רפואיות וכן הלאה. הכל צריך להיות מחובר. בפיליפס יש מברשת שיניים שמחוברת בווי-פיי כך שרופא השיניים יוכל לראות מתי צחצחת, איך צחצחת".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות