אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יבואני רכבי דיזל: יש לדחות את עדכון נוסחת המס הירוק צילום: שאטרסטוק

יבואני רכבי דיזל: יש לדחות את עדכון נוסחת המס הירוק

יבואניות פיאט, פיז'ו, סיטרואן ורנו טוענות כי עדכון נוסחת המס הירוק יביא להעדפה של רכבי בנזין על פני רכבי הדיזל ולעלייה בהוצאותיהם של עסקים על דלק שתתבטא בייקור רמת המחייה

23.06.2013, 16:57 | תומר הדר
יש לדחות את המס הירוק על רכבי הדיזל כדי למנוע פגיעה כלכלית בציבור, כך הודיעו היום נציגיהן של שלוש יבואניות רכב: סוכנות מכוניות לים התיכון יבואנית פיאט, דוד לובינסקי יבואנית פיז'ו וסיטרואן וקבוצת קרסו, יבואנית רנו באירוע שנערך לקראת כניסתו הצפויה של מתווה המס הירוק באוגוסט הקרוב

קראו עוד בכלכליסט

מכוניות חדשות בנמל, צילום: אוראל כהן מכוניות חדשות בנמל | צילום: אוראל כהן מכוניות חדשות בנמל, צילום: אוראל כהן

לטענת היבואניות, עדכון של נוסחת המס הירוק יביא להעדפה של רכבי בנזין על פני רכבי הדיזל, המשמשים בעיקר בעלי עסקים. מאחר ולטענת היבואניות, רכבי הבנזין צורכים יותר דלק מרכבי הדיזל יביא הדבר לעלייה בהוצאותיהם של עסקים על דלק, שתתבטא בייקור של רמת המחיה.

לדברי חזי שייב, המשנה למנכ"ל סוכנות מכוניות לים התיכון, "צרכנים קנו רכבים שהם לא מזהמים וכך נוצר חור שהאוצר מעוניין לתקן. רכבי דיזל משמשים את האדם העובד ואלה עתידים להתייקר". לדברי דורי מנור, מנכ"ל דוד לובינסקי: "רכבי דיזל מזהמים פחות את העולם הגלובאלי ויש להם יותר נזק מקומי – אצלנו החליטו לא להתיחס לנזק המקומי. צריכת הדלק של דיזל היא לפעמים פי 2 יותר טובה מרכבי הבנזין".

למרות טענותיהם של יבואני הרכב הדגישו מנור ושייב כי היבואניות אינן מתעדות לפנות לבג"ץ בנושא. עוד יצוין שבפועל מכוניות הדיזל עצמן צפויות להפוך לנקיות יותר לקראת סוף השנה, עם כניסתו לתוקף של תקן זיהום אירופי חדש: "יורו 6" הקובע רמות זיהום מחמירות לכל יצרני הרכב המשווקים מכוניות באירופה.

תגיות