אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק Reader: מרשת חברתית לרשת חדשות צילום מסך: Facebook

פייסבוק Reader: מרשת חברתית לרשת חדשות

פרויקט חדש של פייסבוק שנחשף יציג לכם תכני חדשות בפורמט נוח לצפיה שמזכיר את Flipboard. המטרה של פייסבוק: להגדיל את זמן הקריאה שלכם, כדי להציג לכם יותר פרסומות בגרסאות המובייל שלה

24.06.2013, 10:39 | נמרוד צוק
מיזם חדש של פייסבוק, אפליקציית מובייל שמכונה בחברה בשם הקוד Reader, מתעתד להפוך את הפיד שלכם לסוג חדש של שירות חדשות מבוסס מדיה חברתית.

קראו עוד בכלכליסט

הפרויקט, שנחשף אתמול בוול סטריט ג'ורנל וטרם זכה להתייחסות רשמית מצד החברה, מושך תכנים שמפרסמים חברי הפייסבוק של המשתמש, בדגש על אקטואליה, ומארגן אותם בפורמט נוח לצפיה, שדומה מעט למה שמציעה אפליקציית flipboard הפופולרית.

פליפבורד. גם פייסבוק רוצה פליפבורד. גם פייסבוק רוצה פליפבורד. גם פייסבוק רוצה

עבור פייסבוק, המוטיבציה מאחורי פיתוח Reader היא להשאיר את המשתמשים לזמן ארוך יותר מול מסך הסמארטפון או הטאבלט וכך להגדיל את החשיפה שלהם לפרסומות. כשליש מהכנסות החברה מגיעות כיום מהשימוש ההולך וגובר ברשת החברתית ממכשירים ניידים, אבל לרוב מדובר בגיחה קצרה אל הפיד כדי להתעדכן בזריזות או לכתוב סטטוס קצר - ובפייסבוק מחפשים דרכים להרגיל את המשתמשים להשאר יותר מכמה עשרות שניות בכל פעם, שינוי שיאפשר לחברה לפתח מודלים חדשים ורווחיים יותר של פרסום.

העיתון הטוב בעולם?

פיתוח Reader מתבצע במקביל למהלכים נוספים שנועדו להגדיל את המיקוד של הרשת החברתית כמקור לחדשות, מידע ועדכונים בתחומי העניין של המשתמש, כמו הוספת אופציית התגיות לפני שבועיים שמאפשרת לצפות בפוסטים בנושאים דומים של משתמשים אחרים, או העיצוב מחדש של הפיד מוקדם יותר השנה כך שיציג בצורה בולטת יותר חומרים מגופי חדשות. מארק צוקרברג אף הצהיר בעבר שבכוונתו להפוך את פייסבוק ל"עיתון מותאם אישית הטוב ביותר בעולם".

האתגר מולו עומדת החברה אינו פשוט משום שמדובר בשוק תחרותי מאוד: גולשים רבים התרגלו לחפש את עדכוני החדשות המיידים שלהם דווקא בטוויטר, אפליקציות ייעודיות כמו flipboard זוכות לפופולריות רבות ונראה שגם לינקדאין נכנסת למשחק, אחרי שרכשה את אפליקציית החדשות Pulse. מצד שני, נראה שמדובר בהזדמנות מבטיחה; בעולם הערבי למשל, הפכה פייסבוק למקור השלישי בחשיבותו לעדכוני חדשות, על פי סקר שפורסם בשבוע שעבר, עם 10% מהעונים שמשתמשים ברשת החברתית למטרה זו בקביעות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות