אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אדובי מחבקת את הפיראטים

אדובי מחבקת את הפיראטים

"כולם התעייפו מהמלחמה בפיראטים, שנמשכת כבר יותר מעשרים שנה" אמר בכיר בחברת התוכנה, השוקלת כעת דרכים חלופיות לעודד משתמשים לרכוש את מוצריה

26.06.2013, 14:27 | נמרוד צוק
באדובי מאסו במלחמה חסרת הסיכויים בפיראטיות, והחליטו לאמץ גישה חדשה שלה מטיפים אנשי הקוד פתוח מזה שנים: להשאיר מאחור מונחים כמו "אנטי פיראטיות" ו"הגנה על תוכן", ובמיוחד את האיומים המפורשים בסנקציות על מעתיקי התוכנות, ולחפש דרכים חדשות להפוך אותם ללקוחות משלמים.

קראו עוד בכלכליסט

ריצ'רד אטקינסון הוא מנהל חטיבה האחראית על התמודדות מול פיראטיות תוכנה באדובי. הוא השתתף בכנס בנושא שנערך השבוע בלוס אנג'לס, ושם הפתיע את המבקרים בכך שאמר בצורה פומבית: "כולם התעייפו מכל הקונספט של אנטי פיראטיות, מהמלחמה הזו שנמשכת כבר יותר מ-20 שנה". זאת במיוחד לאור העובדה שאדובי ידועה ברדיפה הדרקונית שלה אחרי משתמשים שהתקינו עותקים לא חוקיים של התוכנה שלה.

אטקינסקון הסביר כי החברה מעדיפה לצמצם את ההתעסקות באכיפה לטובת גישה חיובית יותר לפתרון הבעיה. לדבריו, החברה מבצעת שינוי פנימי גדול ומפתחת גישה אחרת להמרת פיראטים ללקוחות משלמים, המונחית על ידי תועלת עסקית.

 

אדובי פוטושופ לפני שנים רבות. היום היא כבר בענן, צילום מסך: adobe.com אדובי פוטושופ לפני שנים רבות. היום היא כבר בענן | צילום מסך: adobe.com אדובי פוטושופ לפני שנים רבות. היום היא כבר בענן, צילום מסך: adobe.com


פתרונות אלטרנטיביים


אטקינסון טוען כי חלק משמעותי מהאחריות ליצירת בעיית הפיראטיות התוכנה מוטלת על כתפי החברות, ובידיהן גם מצוי המפתח לפתרון שלה. לדבריו, לא קיימת טכנולוגיית פלא שיכולה לפתור את הנושא, והאפשרות היעילה היחידה היא לנסות להבין למה אנשים מעדיפים תוכנות פרוצות, ולנסות לספק מוצרים שיענו על הצרכים שלהם. מספר קטן מאוד מהאנשים שעוסקים בתחום, הוא אומר, בכלל יודעים את העובדות לאשורן.

אחד המהלכים שאדובי מבצעת בחודשים האחרונים, בין השאר כתוצאה מהחשיבה מהחדש, הוא מעבר ממכירת מוצרים בקופסה בתשלום חד פעמי למודל מבוסס שרותי ענן ומנוי חודשי - לדוגמה שירות Creative Cloud, שאמור להפוך את פוטושופ ומוצרים יקרים אחרים של החברים לנגישים יותר לציבור הרחב. "אנחנו לא חושבים שאנשים שמעתיקים את התוכנות שלנו הם אנשים רעים או נהנים לגנוב דברים, אלא פשוט לא יכולים להרשות לעצמם את עלות המוצרים שלנו", אמרה החברה בהשקת השירות לפני שבוע.

המנוי ל-Creative Cloud עולה בין עשרים דולר לחודש למוצר בודד בהתחייבות לשנה ל-שמונים דולר לחבילה כולה, עם הנחות לבעלי רשיונות קיימים למוצרי החברה. זאת לעומת תשלום חד פעמי של מאות דולרים בקניית מוצר בודד בקופסה.

התוכנות עצמן עדיין רצות על המחשב ולא בענן, אבל השימוש מחייב אימות מקוון של המוצר מדי תקופה, והמנוי גם כולל גם שירותים נלווים כגון אחסון קבצים ואירוח אתרים. אדובי הודיעה כי הגרסאות הבאות של מוצריה יהיו זמינות אך ורק במסגרת זו, והן תשמורנה מסמכים בפורמט חדש שלא ניתן לפתוח באמצעות גרסאות הקופסה הקודמות, כך שמי שירצה להמשיך לעבוד על הקבצים שיצר באמצעותן ייאלץ להמשיך לשלם דמי מנוי.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות