אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת Axciom תחשוף מידע שאספה על 700 מיליון משתמשים ברחבי העולם צילום: shutterstock

חברת Axciom תחשוף מידע שאספה על 700 מיליון משתמשים ברחבי העולם

אקסיום, שמספקת מידע לחברות ביטוח, פיננסים ולענקיות כפייסבוק, שואפת לשפר את תדמיתה ולכן תאפשר גישה לפרטים שנאספו. הסיבה היא התקדמות חקירה נגדה שמנהלים רגולטורים בארה"ב

27.06.2013, 11:28 | נמרוד צוק

אקסיום (Acxiom), אחת החברות הגדולות והותיקות בארה"ב בתחום איסוף ועיבוד המידע על צרכנים, תאפשר בקרוב לאנשים שפרטיהם נמצאים במאגרי המידע העצומים שלה לקבל גישה לחלק מהמידע שאספה.

קראו עוד בכלכליסט

החברה מחזיקה במידע על כ-700 מיליון איש, אותו אספה מאז הקמתה ב-1969 במסגרת השירותים שהיא מעניקה לחברות בתחומי הפיננסים, ביטוח, רכב, רפואה ומגזרים רבים אחרים. 47 מ-100 החברות הגדולות בארה"ב נמנות על לקוחותיה, ומפברואר האחרון היא מספקת מידע גם לפייסבוק, שנעזרת בה כדי לשפר את התאמת מודעות הפרסומת לגולשים.

אקסיום ידועה בשמירה קפדנית על חשאיות, כאשר לא יותר מ-16 אנשים בשנה מתוך מאות שפנו אליה, הצליחו לעבור את התהליך הבירוקרטי המורכב שנדרש כדי לקבל את התיק שהיא מחזיקה אודותיהם.

האח הגדול מגלה לכם מה אסף עליכם, צילום: Shutterstock האח הגדול מגלה לכם מה אסף עליכם | צילום: Shutterstock האח הגדול מגלה לכם מה אסף עליכם, צילום: Shutterstock

האינטרס שמאחורי השקיפות

הסיבה לפתיחת מאגרי הנתונים, לטענת החברה, נעוצה ברצונה לתת לציבור תמונה ברורה של פעילותה, לרבות סוגי המידע שהיא אוספת עליהם, במטרה למנוע מהם לפתח תאוריות לא מבוססות אודותיה. המידע שהחברה אוספת כוללת פרטים כגון מקום מגורים, פרטי בני המשפחה, מספרי טלפון, מצב כלכלי, תחומי עניין, השתייכות אתנית, אמונה דתית, השכלה, נטיה פוליטית ומקורות פרנסה. היא משיגה אותו ממקורות ציבוריים, מפרטים שאנשים מנדבים בעת קניית מוצרים ובסקרים, ומחברות כמו מו"לים של מגזינים ורשתות שיווק שמוכרות לה מאגרי נתונים על לקוחותיהם.

המניע האמיתי למהלך, עם זאת, הוא כפי הנראה פחות אלטרואיסטי: מאז דצמבר החברה נמצאת, יחד עם 8 חברות אחרות בענף, תחת חקירה של נציבות הסחר הפדרלית (FTC) שבודקת את פרקטיקות איסוף, אחסון ועיבוד הנתונים שלה, ובאיזה אופן הן משפיעות על פרטיות האנשים שפרטיהם נמצאים במאגרי המידע. התפתחות של החקירה הזו להידוק הרגולוציה על פעולותיה עלולה לפגוע בהכנסותיה, והחברה מעדיפה להקדים רפואה למכה, על פי אתר פורבס שדיווח על הפרשה.

PRISM? מה הקשר ל-PRISM?

אקסיום דוחה השערות כי ההחלטה קשורה לדיון הציבורי על פרטיות שהתעורר בעקבות חשיפת תוכנית PRISM של ה-NSA, וטוענת כי היא נמצאת בתכנון כבר שנים. פתיחת המאגרים תוכננה לאמצע הקיץ אבל היא תידחה בכמה שבועות, מאחר והחברה חוששת מאוד ממצב בו מישהו יצליח לגשת למידע על אנשים אחרים באופן לא מורשה.

ברקע הצעד של אקסיום נמצאת יוזמה חדשה של הנציבות, תחת השם "Reclaim Your Name", שנועדה לספק לצרכנים שליטה טובה יותר על המידע שחברות מסחריות מחזיקות אודותיהן. יוזמת הפרויקט, הנציבה ג'ולי בריל, אמרה אתמול (ד') בכנס שנערך בוושינגטון בנושא פרטיות, חירות ומערכות מחשב, כי היא מעוניינת להקים פורטל שיאפשר לכל אחד לראות בקלות איזה מידע נאסף אודותיו אצל כל החברות, לבקש להמחק ממאגרי מידע ולתקן פרטים שגויים.
 

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
כך המידע שאתם נותנים בחינם עולה לכם הרבה כסף....
יש לפחות חברה אחת בארץ שבונה עבור חברות הביטוח, פרופיל פסיכולוגי של הלקוחות, מטרת הפרופיל היא להעריך במקרה של תביעה כנגד חברת הביטוח מה הוא הסכום שישאיר את הלקוח במצב בו הוא לא יגרור את חברת הביטוח לבתי משפט. כלומר הסכום שחברת הביטוח מציעה כפיצוי במקרה של תביעה, נובע ישירות מהמידע שספקתם על אורח חייכם והעדפותיכם הצרכניות בחינם.
מיכל , תל אביב  |  29.06.13
5.
ל3 - סוף עידן התמימות
ל3 כולם אוספים עליך מידע וכמעט כולם סוחרים בו ואף חולקים אותו עם גופי ביטחון. קנית במבה והשתמשת באשראי/כרטיס מועדון? אף שמרבית האנשים נוטים לחשוב "סך הכל קניתי במבה, מה כבר יעשו במידע הזה"?, סיפקת עוד נידבך חשוב למאגר מידע שנבנה אודותיך. במצטבר, המידע הכי "תמים" שנאגר אודות אדם אינו כזה. מידע רב מידי בידי תאגידים וממשלות הוא כלי ניצול ודיכוי.
אבי  |  28.06.13
לכל התגובות