אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

Super Splatters: הישראלי שנכנס ל"ליגת העל" של המשחקים

החנות המקוונת Steam, ששולטת על כ-70% משוק המשחקים, לא מכניסה בקלות כל כותר חדש שמופיע. עם זאת, ניב פישר ושגיא קורן מ-SpikySnail הצליחו לעשות זאת, כפי שהיו הראשונים שהחדירו משחק לחנות של מיקרוסופט

28.06.2013, 10:07 | הראל עילם
"אנשים בארץ לא חושבים על משחקי מחשב כעל ביזנס. כולם מרימים גבה, או שואלים למה אתה לא מפתח לאייפון ועושה מיליונים" כך אומר ניב פישר, אחד ממייסדי חברת המשחקים הישראלית SpikySnail שאתמול (ד') בערב הצליחה לרשום לעצמה הישג לא מבוטל - היא אחת החברות הישראליות הראשונות שהצליחו להכניס משחק שפיתחו, Super Splatters ל-Steam.

קראו עוד בכלכליסט

סטים היא חנות המשחקים הגדולה בעולם - פלטפורמה דיגיטלית של חברת Valve, שמוכרת יותר כיוצרת סדרת משחקי המופת Half Life. היא שולטת כיום על יותר מ-50% מכל שוק המשחקים, 70% מכל המשחקים הדיגיטליים בעולם נמכרים דרכה. אבל בניגוד לחנויות אפליקציות לאייפון או לאנדרואיד, חנות המשחקים בוחרת בקפידה את המשחקים שנמכרים אצלה.

זו אינה הפעם הראשונה שניב פישר ושותפו שגיא קורן רושמים לעצמם הצלחה כזו. בעבר, הם היו החברה הישראלית הראשונה שהכניסה משחק לחנות ה-Xbox Live של מיקרוסופט - הכותר הקודם בסדרת Splatters, משחק פנאי מבוסס שבו השחקן שולט על יצורים שהם "חצי נוזלים וחצי אלסטיים", כפי שמגדיר אותם פישר.

באופן משעשע, השניים רשמו את ההצלחה הראשונה שלהם עוד לפני שמיקרוסופט השיקה את הקונסולה בארץ ולפני שישראל בכלל הופיעה במערכת שלה - למרות הבטחות חוזרות ונשנות של מיקרוסופט ישראל ואף של מנכ"ל מיקרוסופט העולמית, סטיב באלמר.

המשחק Super Splatters המשחק Super Splatters המשחק Super Splatters

"ישראל בכלל לא הייתה על המפה שלהם" צחק קורן. "הם אפילו לא יכלו לשלוח לנו חבילת פיתוח. לא יכלו לרשום אותנו לחנות שלהם. קיבלנו בסוף את ערכת הפיתוח דרך חברת משחקים באירלנד". למרות העיכובים והקושי, החברה מכרה עשרות אלפי עותקים של המשחק – הצלחה נאה לחברה זעירה של 3 עובדים בלבד, אחד מהם בכלל עובד חלקי הממוקם בתאילנד.

לפתח משחקים לאייפון? מה, השתגעתם?

קורן ופישר הם חברי ילדות, מאז גיל 13. במשך שנים הם עבדו ביחד על תוכנות ומצגות אנימציה. למשל, יצרו את הפתיח המפורסם של תוכנית הטלוויזיה ההיסטורית "זומביט", שבעבור דור שלם היה המקום הראשון שבו שמעו על פיתוחים "חדשניים" כמו תקליטורים ואינטרנט.

שגיא קורן שגיא קורן שגיא קורן

למה לא לפתח לאייפון ולעשות מיליונים?

קורן: "כל מי שבאמת מבין את התעשייה, לא מופתע שבחרנו להתחיל במשחקי מחשב. מפתחים יגיד לך לא לגעת באייפון. יש כל כך הרבה מפתחים שמעולם לא שמעתם עליהם. אתה נעלם בתוך רשימה של מאות אלפים, עם לקוחות שהם ילדים שפשוט נכנסים, רואים מה חדש ויוצאים. אתה לא יכול להתבדל שם. להוציא את המשחק הראשון שלך לאייפון זה התאבדות".

מה סטים בעצם נותנת לכם?

פישר: "זאת היום הפלטפורמה הכי יציבה בשוק המשחקים. אז נכון, הרבה מאוד אנשים מסתמכים עליה ופוחדים שזה ישתנה, אבל זאת תמיד הייתה תעשייה קשה. כמובן, להיות בסטים בפני עצמו לא נותן לך כלום. אבל זאת הזדמנות מדהימה, והישג חשוב למשחק".

"זה מנגנון מכירה חזק מאוד. אבל אני לא בהכרח רוצה זינוק במכירות. אני רוצה ליצור זנב, ליצור משחק שימכר גם עוד שנה ושנתים. בסופו של דבר, אנחנו לא מתחרים במשחקי הפעולה המובילים, אנחנו כאן בשביל אנשים שמחפשים משהו שונה וחדש".

ניב פישר ניב פישר ניב פישר

איך זה לפתח משחקי מחשב בישראל?

פישר: "אף אחד לא סופר אותך. המדען הראשי, בנקים, קרנות, אף אחד לא חושב להשקיע. לנו זה פחות שינה, מההתחלה רצינו להיות קטנים ועצמאיים. אבל כל מי שמחפש השקעה, מאוד יהיה קשה לו כאן. וזה חבל, כי יש מדינות שתומכות במשחקים ומרוויחות המון מכך: איסלנד, דרום קוריאה, הולנד, אוסטרליה".

קורן: "יש גם קושי גיאוגרפי. התעשייה היום מאוד קהילתית. יש יתרון להיות קרוב לאירועים, לתערוכות, למפיצים, לקהילה. אבל מהארץ, כל מפגש הוא אופרציה.

פישר: "זה נכון. כל אחד יכול לפתח משחק, אבל אם אתה רוצה להתבדל ולהצליח, אתה צריך שיכירו אותך. זה לחדור לתודעה. כאן כותבים עליך, ואז מישהו משפיע מעלה סרטון יוטיוב, ואז מאות אנשים מנסים את המשחק, ומספרים לחברים שלהם. זה תופח".

את המוניטין בונים בחו"ל

לפי השניים, הסוד להצלחה שלהם הוא ללא ספק העבודה הקהילתית - למרות הקושי של עבודה מהארץ. "אתה חייב להיות מעורב" אמר קורן. "אתה צריך להכניס את המשחק לכל תחרות, לכל אירוע ופסטיבל. זה לוקח זמן ליצור מודעות".

עמדת התצוגה של החברה בתערוכת משחקים בארה"ב עמדת התצוגה של החברה בתערוכת משחקים בארה"ב עמדת התצוגה של החברה בתערוכת משחקים בארה"ב

ב-2009 הם כבר טסו לערים כמו ליון בצרפת ונוטניגהם בבריטניה כדי להשתתף באירועים מקומיים של התעשייה. הם בנו לעצמם מוניטין בהדרגה ואף זכו בפרסים ובחשיפה בתערוכות נחשבות כמו PAX ו-IGF. פישר אמר כי ללא הפרסים האלו, הם מעולם לא היו מצליחים.

"פנינו למיקרוסופט במקור, ורצינו להכניס לחנות שלהם את המשחק. הם התעניינו, אבל לבסוף אמרו לא. אבל רק אחרי שזכינו, פנה אלינו מפיק בכיר בחברה וביקש שננסה שוב. משם, הדרך הייתה קצרה" אמר פישר. קורן, מצידו, צחק מהצד והוסיף שגם אז היו לא מעט קשיים.

מאז שמיקרוסופט הוסיפה את ישראל ל-Xbox, האם ראיתם זינוק במכירות?

קורן ענה בשלילה. "אני לא חושב שפעם ישראלים הכירו אותנו יותר מדי. וגם חנות ה-Xbox היא לא קלה. זה לא כמו סטים, שיש כל הזמן מבצעים. אם אתה לא המשחק הכי חדש, אתה נעלם מהמפה שם".

אבל יש בהחלט מודעות כרגע בארץ - פישר אמר כי למשחק החדש בסטים יש כבר מאות הזמנות מראש דרך סטים. בהמשך, הם היו רוצים להוציא את המשחק בגרסת טאבלט. כאשר אני שואל להיכן הם מתכוונים ללכת בעתיד, קורן צוחק ואומר שהוא לא חשב כל כך הלאה. פישר מצידו אומר שהוא כבר מתכנן את משחק הפנאי הבא של החברה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות