אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת החשמל כבר בונה על נמל חדש באשדוד צילום: צפריר אביוב

חברת החשמל כבר בונה על נמל חדש באשדוד

הגישה בקשה לקבל מידע להקמת צנרת הולכת דלקים חדשה בסמוך לשטח המיועד לנמל החדש. זאת אף שהקמת הנמל טרם אושרה

30.06.2013, 08:08 | ליאור גוטמן

אף שעדיין לא ברור אם יוקם נמל חדש באשדוד, בחברת החשמל כבר מתכננים כיצד לנצל את הקמתו לטובת שדרוג תשתיות הולכת הדלקים שלה, כך נודע ל"כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

אשדוד. הקמת צנרת חדשה נאמדת לפי גורמים בענף ב־160 מיליון שקל, צילום: גדי קבלו אשדוד. הקמת צנרת חדשה נאמדת לפי גורמים בענף ב־160 מיליון שקל | צילום: גדי קבלו אשדוד. הקמת צנרת חדשה נאמדת לפי גורמים בענף ב־160 מיליון שקל, צילום: גדי קבלו

ועדה בין־משרדית אמורה להחליט עד סוף יולי אם לבנות שני נמלים חדשים (אחד באשדוד ואחד בחיפה) או להסתפק באחד. בכל מקרה, תוכניות המתאר הנוכחיות להקמת נמל חדש באשדוד (נמל הדרום) יושבות הלכה למעשה על מערכות הולכת הדלקים הקיימות של חברת החשמל.

כך, חברת החשמל כבר החליטה שמדובר בהזדמנות מצוינת להחליף את צנרת המזוט הישנה שלה, ולכן הגישה בקשה לקבל מידע (RFI) על הקמת הצנרת, שתעמוד בצורכי החברה ובתקני המשרד להגנת הסביבה. בחברה מסבירים שמדובר בקווי צנרת בני 50 שנה ויותר, שהזרימו בהם בעבר מזוט לתחנות הכוח שלה.

וכמה יעלה לבנות מערכת הולכת דלקים חדשה לחברת החשמל? תלוי את מי שואלים. בענף האנרגיה מסבירים שהקמת זוג צנרות הולכה נאמדת ב־160 מיליון שקל. בחברת החשמל, לעומת זאת, מסבירים שאומדנים ראשונים שלהם מעידים שעלות העבודה תגיע רק ל־40 מיליון שקל, והמימון יתחלק בין החברה לבין חברת נמלי ישראל (חנ"י), הקבלן המפקח על הקמת הנמל החדש באשדוד.

בחברת החשמל מציינים שהצנרת החדשה תוכל להזרים את כל סוגי הדלקים, כך שחברת החשמל עשויה לנצל אותה בעתיד כדי לייבא סוגי דלקים שונים שהיא לא צורכת בקביעות. הקמת נמל חדש תחייב בניית רציף של 800 דונם מעל קווי הולכת הדלקים הקיימים של חברת החשמל, צעד שעלול להשבית את פעולתם.

תגיות