אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשנה לרכבת ישראל ירון רביד יתמנה למנכ"ל מפעילת הרכבת הקלה בירושלים צילום: חיים צח

המשנה לרכבת ישראל ירון רביד יתמנה למנכ"ל מפעילת הרכבת הקלה בירושלים

רביד יתמנה למנכ"ל סיטיפס בתחילת ספטמבר ויחליף את יהודה שושני, שפרש מתפקידו לאחר 3 שנים. הרכבת הקלה החלה לפעול בעיר ב-2011 ומסיעה כ-110 אלף נוסעים ביממה

30.06.2013, 12:29 | ליאור גוטמן

מהרכבת הארצית לעירונית - המשנה למנכ"ל רכבת ישראל ירון רביד יתמנה בתחילת ספטמבר הקרוב למנכ"ל חברת סיטיפס, היא זכיינית פרויקט הרכבת הקלה בירושלים. רביד יחליף בתפקידו את יהודה שושני, שביקש לפרוש לאחר שלוש שנים בתפקיד. המינוי יובא לאישור דירקטוריון סיטיפס בשבוע הבא. "דירקטוריון סיטיפס מודה ליהודה שושני על תרומתו ועשייתו הרבה לקידום הפרויקט ולהובלת הרכבת הקלה לשלב ההפעלה המסחרית. הרכבת הקלה תורמת רבות לפיתוח העיר ירושלים ולכלכלתה ולשושני חלק גדול בכך", אמר יו"ר סיטיפס, אברהם (בייגה) שוחט.

קראו עוד בכלכליסט

שושני נכנס לתפקידו במהלך 2010 המקום סגן הרמטכ"ל יאיר נווה. בתקופת כהונתו של שושני החלה הרכבת לפעול בצורה מסחרית, באוגוסט 2011. על פי ההערכות, נכון להיום נוסעים ברכבת כ-110 אלף נוסעים ביממה. רביד (43) כיהן בשנים האחרונות כמשנה למנכ"ל רכבת ישראל ובמשך מספר חודשים אף כיהן כמנכ"ל בפועל, זאת עד למינויו של מנכ"ל הרכבת הנוכחי בועז צפריר. במסגרת תפקידו ברכבת ישראל קידם רביד את הקמת הקו המהיר לירושלים וניהל את אגפי התאום והתשתיות בחברה.

הרכבת הקלה בירושלים, צילום: מיקי אלון הרכבת הקלה בירושלים | צילום: מיקי אלון הרכבת הקלה בירושלים, צילום: מיקי אלון

הרכבת הקלה בירושלים היא הרכבת העירונית הראשונה בישראל. עלות הקמתה נאמדת בכ-4 מיליארד שקל כאשר הפרויקט הופקד בידיה של סיטיפס כמיזם BOT ל-30 שנה, כך שעם סיום תקופת הזיכיון הרכבת תעבור בשלמותה לרשות המדינה.

בסיטיפס מחזיקים קרן תשתיות ישראל (27.5%), הראל (20%), אשטרום (47.5% באמצעות אשטרום נכסים ואשטרום הנדסה) ותאגיד ואוליה (5%)

אורך מסלול הקו הוא כ-14 ק"מ והוא מחבר בין פסגת זאב, מרכז העיר והר הרצל. לפני כשבוע אושרה תכנית להארכת קו הרכבת עד לעין כרם.

תגיות