אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח בטורקיה: דנונה שכנעה אימהות מניקות שהחלב שלהן לא מספיק צילום: בלומברג

דיווח בטורקיה: דנונה שכנעה אימהות מניקות שהחלב שלהן לא מספיק

בדיקה שנערכה עבור העיתון הבריטי אינדיפנדנט מגלה: החברה השתמשה בנתון לא מדויק בקמפיין ושכנעה אימהות לרכוש תחליף חלב

30.06.2013, 13:09 | סוכנויות הידיעות

ענקית המזון הבינלאומית דנונה מואשמת כי הוליכה שולל אמהות בקמפיין שיווקי שהזהיר אותן כי הן אינן מספקות מספיק חלב אם לתינוקות שלהן.

בחברה הציעו לאמהות להשתמש בתחליפי החלב של דנונה כדי לפצות על החסר. חקירה שערכה לשכת העיתונות החוקרת (Bureau of Investigative Journalism) עבור העיתון הבריטי אינדיפנדנט מצאה שדנונה שיווקה בטורקיה את תחליף החלב אפטמיל באופן כזה שרמז על כך שאמהות לתינוקות בני שישה חודשים לא יכולות לספק להם את כל החלב לו הם זקוקים. הקמפיין הושק ב-2010 והעלה מאז את מכירות תחליפי החלב בטורקיה ב-15% וייתכן שגרם לאמהות להעביר בלי סיבה ממשית את התינוקות שלהן לתחליפים.

מוצרים של דנונה, צילום: בלומברג מוצרים של דנונה | צילום: בלומברג מוצרים של דנונה, צילום: בלומברג

מדנונה נמסר כי ביססו את העצות על הנחיות של ארגון הבריאות העולמי (WHO), והקמפיין זכה לתמיכת הארגון ויוניצ'ף. אולם, מארגון הבריאות נמסר כי הם דורשים שדנונה תפסיק להשתמש בשמם ובלוגו שלהם, בעוד שביוניצ'ף הכחישו שתמכו בקמפיין. הקמפיין של דנונה התבסס על הטענה כי תינוקות זקוקים ל-500 מ"ל של חלב ביום. אולם נתון זה שלקוח מדו"ח של ארגון הבריאות אינו מדוייק ואינו מהווה המלצה רשמית.

"הקמפיין של דנונה מטעה", מסר לאינדיפנדנט ד"ר קולין מישי, יו"ר ועדת תזונת בריאות ילדים. דנונה התמקדה בשוק תזונת התינוקות בטורקיה בזכות הפוטנציאל שלו הנובע מכך ששיעור הילודה במדינה המונה 73 מיליון איש הוא גבוה למדי, ובמקביל רמת ההכנסות בעלייה. אולם, הנשים בטורקיה מעדיפות להניק ואין במדינה מסורת של שימוש בתחליפי חלב.

המקרה של דנונה מזכיר את פרשת נסטלה, ששיווקה באגרסיביות את תחליפי החלב שלה בעולם השלישי, אך לא הסבירה כראוי את אופן השימוש וגרמה בכך למותם של ילדים רבים. כתוצאה מכך, צרכנים באירופה ובארה"ב החרימו את מוצרי החברה.

תגיות