אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשביר נגד הדיוטי פרי: מתחייבת לבשמים במחיר זול יותר צילום: בלומברג

המשביר נגד הדיוטי פרי: מתחייבת לבשמים במחיר זול יותר

המשביר תציג מידי יום במהלך הקיץ כ-20 בשמים מובילים במחיר זול יותר מהדיוטי פרי. ג'יימס ריצרדסון בתגובה: המשביר לא מתחרה שלנו

30.06.2013, 15:26 | נורית קדוש

שנתיים אחרי שיצאה במהלך בו התחייבה לבישום במחיר הזול ביותר, תוך הבטחה להחזר כספי במקרה שהמתחרים יורידו מחירים, תיאלץ חנות הדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון להתמודד בקיץ הקרוב עם הכרזה דומה מבית המשביר לצרכן.

קראו עוד בכלכליסט

רשת בתי הכלבו נערכת להציג מידי יום במהלך הקיץ בעמוד הפייסבוק וכן באתר האינטרנט שלה רשימה של כ-20 בשמים מובילים, לגביהם תתחייב למחיר זול יותר מהדיוטי פרי לחברי המועדון. היא אף תתחייב להחזר ההפרש ללקוח שירכוש בושם בדיוטי פרי במחיר נמוך יותר מזה הנקוב בסניפי הרשת.

סניף המשביר לצרכן. משיבים מלחמה, צילום: ורד ענבל סניף המשביר לצרכן. משיבים מלחמה | צילום: ורד ענבל סניף המשביר לצרכן. משיבים מלחמה, צילום: ורד ענבל

לדברי אסף בן דב, מנכ"ל המשביר לצרכן, באמצעות המהלך צפויה הרשת להעביר לידיה כחמישית ממכירות הבישום בדיוטי פרי, העומדות על כ- 300 מליון שקל לשנה.

שוק הבישום בישראל מגלגל כ-900 מיליון שקל בשנה. היקף המכירות השנתי של רשת המשביר לצרכן בתחום עומד על כ-170 מיליון שקל, המהווה כ-20% מנתח שוק זה.

היקף מכירות הבישום בדיוטי פרי נעמדות בכ-300 מיליון שקל והשאר נמכר בסופר-פארם, אפריל וחנויות פרטיות.

משה ברוקס, סמנכ"ל קוסמטיקה במשביר לצרכן מסר: "אנו נעדכן מחירים באופן תדיר ולא ניתן למתחרים שלנו זמן תגובה. מדי יום יישב צוות השיווק והסחר לקביעת מדיניות המחירים של הבשמים ועדכון רשימת הבשמים בדף הפייסבוק ובאתר."

מהדיוטי פרי נמסר בתגובה: "דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון מציעה חוויית קנייה ייחודית, המתבטאת, בין השאר, במגוון רחב של מוצרים, במוצרים בלעדיים שניתן להשיג רק בדיוטי פרי, בפרזנטציה נגישה, ברמת מחיר תחרותית ובתנאי תשלום יוצאי דופן (12 תשלומים ללא ריבית והצמדה). בהתאם לכך, רשת המשביר לצרכן מעולם לא היתה ולא תהיה שחקן מתחרה לדיוטי פרי. חשוב להדגיש, כי בשמי היוקרה שאינם משתתפים באף מבצע בשוק במקומי הינם הבשמים הפופולאריים והנמכרים ביותר בדיוטי פרי, בשל פערי המחיר המשמעותיים המתבטאים בפערים של עד 40% בהשוואה לשוק המקומי."

הדיוטי פרי בנתב"ג, צילום: גלעד קוולרציק הדיוטי פרי בנתב"ג | צילום: גלעד קוולרציק הדיוטי פרי בנתב"ג, צילום: גלעד קוולרציק

 

המשביר רוצה להרחיב נתח שוק גם במוצרי חשמל

מהלך נוסף אותו מובילה רשת המשביר לצרכן הינו העמקת פעילותה בשוק החשמל בהשקעה של 6.5 מיליון שקל ב-3 השנים הקרובות. במסגרת זאת, מצויה הרשת בתהליך פיתוח מותג פרטי והרחבת פעילותה באמצעות מגוון מותגים בייבוא מקביל ובמחירים נמוכים. כיום מהווה מחלקת החשמל של הרשת רק כ-1.5% מנתח שוק החשמל, הנאמד בכ-6 מיליארד שקל בשנה (לא כולל מזגנים) ובכוונתה להגיע עד 2015 לכ-5% מנתח שוק זה. לדברי אסף בן דב, "בשונה משוק החשמל הסובל מקשר בין בעלי מותגים לרשתות שנותנות בעיקר לאותו מותג במה, אנחנו רשת עצמאית שאיננה מחויבת לאף יבואן ובשל כך המגוון ומחירי המוצרים הנמכרים במחלקת החשמל נקבעים על ידי הרשת בלבד, שגם כאן מתחייבת למחיר הזול ביותר בשוק לחברי המועדון." עוד בכוונת הרשת להרחיב פעילותה מתחום מכשירי החשמל הקטנים גם לעולם מוצרי החשמל "הלבנים" ובהם: מכונות כביסה, מדיחים, תנורים, מקררים ועוד.

לדברי דודי כהן, סמנכ"ל סחר המשביר לצרכן: "עם המגמה של יציאת רשתות החשמל, מהקניונים אנו נהפוך להיות הרשת היחידה בתחום החשמל בקניונים ובין היתר בשל כך קיבלנו החלטה אסטרטגית להרחיב את מחלקת החשמל, המותגים והמוצרים ולהמשיך לתת את המענה המושלם לקהל לקוחותינו. זאת על מנת שלא יצטרכו לכתת רגליהם בחנויות השונות וימשיכו לראות בנו כמי שעונה על צרכיהם הן בחוויית הקנייה ובמגוון".

תגיות