אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל המשביר לצרכן: "שמירת מוצרים בדיוטי פרי היא שערורייה" צילום: מיקי אלון

מנכ"ל המשביר לצרכן: "שמירת מוצרים בדיוטי פרי היא שערורייה"

רשת המשביר לצרכן בוחנת דרכים משפטיות כדי לבטל את שירות שמירת הקניות בחנות הדיוטי פרי המעניק לה יתרון משמעותי בשוק, ויוצאת במהלך שיווקי במטרה לנגוס במכירותיה. ג'יימס ריצ'רדסון: "המשביר לא היתה ולא תהיה שחקן מתחרה"

01.07.2013, 09:32 | נורית קדוש

נתח השוק המשמעותי של חנות הדיוטי פרי בשדה התעופה בן גוריון, הנובע בין היתר מהאפשרות שמעניקה החנות לנוסעים לחו"ל לשמור את הקניות עבורם עד שישובו מהחופשה, מניע את הרשתות המקומיות לפעולה. ל"כלכליסט" נודע כי ברשת בתי הכלבו המשביר החדש לצרכן שבשליטת רמי שביט פועלים משפטית לביטול שירות השמירה בחנות הדיוטי פרי.

קראו עוד בכלכליסט

"מדובר בשערורייה בחסות המדינה", טוען אסף בן דב, מנכ"ל המשביר לצרכן. לדבריו, "המדינה גורפת דמי זיכיון עצומים מהמכרזים לחנויות הדיוטי פרי, וכדי להפוך את הסכומים החריגים לכדאיים למתמודדים על אותם מכרזים היא הופכת את חנות הדיוטי פרי למתחרה לשוק המקומי, בכך שהיא מאפשרת לחנות להציע ללקוחות לקנות מוצרים ללא מכס ומע"מ - תנאים שנועדו במקור רק למי שטס ומוציא את המוצרים לחו"ל - ולקבל אותם מיד עם הנחיתה".

בעלי קבוצת המשביר רמי שביט (מימין) ומנכ"ל בתי הכלבו אסף בן דב, צילום: מיקי אלון בעלי קבוצת המשביר רמי שביט (מימין) ומנכ"ל בתי הכלבו אסף בן דב | צילום: מיקי אלון בעלי קבוצת המשביר רמי שביט (מימין) ומנכ"ל בתי הכלבו אסף בן דב, צילום: מיקי אלון

 

"זו חנות מקומית"

לאחרונה נחשף כי דמי הזיכיון לחנות לממכר קוסמטיקה, אלכוהול וטבק בנתב"ג עומדים על 150 מיליון דולר לשנה, משום שהזיכיון צפוי להקנות לחברה הזוכה הכנסה מוערכת של יותר מ־3.5 מיליארד דולר לתקופת החוזה המלאה הנמשכת כעשור. טענות דומות לאלו שמעלה בן דב ניתן היה לשמוע לאחרונה מגורמים בתחום האלכוהול, על רקע הרפורמה שיוצאת הבוקר לדרך. יבואני מותגי אלכוהול בינלאומיים טענו כי ישנם משקאות מובילים אשר בחנות הדיוטי פרי נמכרים בכמות הגדולה פי 3–5 מכפי שמוכר היבואן בכלל השוק המקומי.

לדברי בן דב, היועצים המשפטיים של קבוצת המשביר בוחנים בימים אלה את הדרכים המשפטיות העומדות לרשותם, במטרה לחייב את המדינה לבטל את שירות שמירת הקניות בדיוטי פרי. "רק בתחום הבישום חנות הדיוטי פרי מגלגלת מחזור שנתי של 300 מיליון שקל מתוך שוק של 900 מיליון שקל. בחסות המדינה נוצר מנגנון שמאפשר לצרכן להימנע מתשלום מע"מ ומכס בקנייה בחנות הדיוטי פרי, אף שזאת מתפקדת כחנות מקומית לכל דבר ועניין. אם צרכן שקונה מוצרים בדיוטי פרי היה יודע שיהיה עליו לשלם בגינם מס כשישוב מהחופשה, המכירות בדיוטי פרי היו משקפות מציאות נורמלית".

את הדברים אומר בן דב על רקע מהלך שיווקי שנועד להפוך את רשת בתי הכלבו לכתובת המועדפת כלכלית על הצרכן הישראלי לרכישת בשמים בחודשי הקיץ. כך, שנתיים אחרי שיצאה במהלך שבו התחייבה לבישום במחיר הזול ביותר, תוך הבטחה להחזר כספי במקרה שהמתחרים יורידו מחירים, תיאלץ חנות הדיוטי פרי להתמודד בקיץ הקרוב עם הכרזה דומה מבית המשביר לצרכן.

רשת בתי הכלבו נערכת להציג מדי יום במהלך הקיץ בעמוד הפייסבוק, כמו גם באתר האינטרנט שלה, רשימה של כ־20 בשמים מובילים שלגביהם תתחייב למחיר זול יותר מהדיוטי פרי לחברי המועדון, וכן תתחייב להחזר ההפרש ללקוח שירכוש בושם בדיוטי פרי במחיר נמוך יותר מזה הנקוב בסניפי הרשת.

לדברי בן דב, באמצעות המהלך צפויה הרשת המוכרת בשמים בכ־170 מיליון שקל בשנה להעביר לידיה כחמישית ממכירות הבישום בדיוטי פרי. בהמשך צפוי המהלך להתרחב גם למוצרי קוסמטיקה יוקרתיים. מקורבים לחנות הדיוטי פרי טענו כי המהלך של המשביר מתייחס לעשרות בודדות של בשמים מתוך מגוון של 2,000 סוגים, וכי החברה תתקשה להציע אלטרנטיבה זולה לאורך זמן.

מהלך נוסף שאותו מובילה המשביר לצרכן הוא העמקת פעילותה בשוק החשמל בהשקעה של 6.5 מיליון שקל בשלוש השנים הקרובות. במסגרת זאת מצויה הרשת בתהליך פיתוח מותג פרטי והרחבת פעילותה באמצעות מגוון מותגים ביבוא מקביל ובמחירים נמוכים. כיום מהווה מחלקת החשמל של הרשת רק כ־1.5% מנתח שוק החשמל הנאמד ב־6 מיליארד שקל בשנה (לא כולל מזגנים), ובכוונתה להגיע עד 2015 לכ־5% מנתח שוק זה.

"חווייה ייחודית"

מג'יימס ריצ'רדסון נמסר: "אנו מציעים חוויית קנייה ייחודית, המתבטאת בין השאר במגוון רחב של מוצרים, במוצרים בלעדיים שניתן להשיג רק בדיוטי פרי, בפרזנטציה נגישה, ברמת מחיר תחרותית ובתנאי תשלום יוצאי דופן. רשת המשביר לצרכן מעולם לא היתה ולא תהיה שחקן מתחרה לדיוטי פרי. בשמי היוקרה (שאינם משתתפים באף מבצע בשוק במקומי) הם הבשמים הפופולריים והנמכרים ביותר בדיוטי פרי, בשל פערי המחיר המשמעותיים המתבטאים בפערים של עד 40% בהשוואה לשוק המקומי". בחברה לא הגיבו לטענות בנוגע לשמירת המוצרים.

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
עצת המיליון
תתחילו להתייחס בכבוד לקהל לקוחותיכם. שפרו את הנראות והחוויה בחנויות, את רמת הסחורה ואופן המכירה. פתחו עוד קופות בכל נקודת מכירה. תדריכו את העובדים לתת שרות נעים. החנויות שלכם עצובות, מיושנות, לא מזמינות ואחרי כל זה גם לא נותנות שרות מינימלי. תעזבו את המלחמות עם שרות מעולה וחווית קנייה. במקום לעשות מלחמות ולהוציא אנרגיות שליליות תקדישו את האנרגיות החיוביות לצמיחה ושיפור בחנויות שלכם, תיצרו חווית קנייה שתגרום ללקוחות שלכם לקנות יותר. מכאן תגיע הצמיחה ולא ממלחמות חורמה בפינוק שבצרכן מקבל מהרשת המתחרה.
תתעדכנו כבר , איפה חווית הקניה  |  07.07.13
13.
בזאר תורכי
לבעלי ומנהלי המשביר כדאי שתביטו בהתיחסויות של האנשים כאן . הציבור לא פראייר. החנוית שלכם נראות כמו בזאר תורכי שהלך לאיבוד. במקום שתתעסקו בפרנסתם של אחרים בנו לכם חיים משלכם.תייצרו חווית קניה כמו בסופר פארם והדיוטי פרי ואז אולי יהיה לכם סיכוי. בנתיי ם חבל על הכסף לעו"ד והאנרגיות.
איציק , מרכז  |  01.07.13
לכל התגובות