אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחיר הטעות בחשבון נאמנות

מחיר הטעות בחשבון נאמנות

עו"ד מיה הימן ניהלה עבור זוג עסקת מקרקעין. כשלחשבון הנאמנות של העסקה נכנס כסף מעסקה אחרת, סירב הזוג להחזירו בטענה שהימן התרשלה. כעת בית המשפט יכריע

03.07.2013, 08:19 | זוהר שחר לוי

מי ישלם על טעות בחשבון נאמנות? עורכת דין תובעת מלקוחותיה להחזיר לה 230 אלף שקל שהועברו אליהם בטעות מחשבון של לקוחות אחרים, אולם אלה מסרבים בטענה שהתרשלה בעבודתה ושממילא קיבלה את החזר הכספים מחברת הביטוח. בית משפט השלום בראשון לציון ייאלץ להכריע בקרוב אם הלקוחות, בני זוג מאזור השפלה, יצטרכו להחזיר את הכסף שהגיע בטעות לחשבון הנאמנות שלהם על ידי עורכת דינם מיה הימן בעקבות תביעה שהגישה נגדם.

קשר חברי שהסתבך

הקשר בין שמעון ושרה כץ לעו"ד הימן החל ב־2005, אז מכרו בני הזוג את המשק שבבעלותם במושב ערוגות. הם פגשו את הימן בנסיבות חברתיות והחליטו לשכור אותה לנהל את המכירה דרך חשבון נאמנות. כמקובל, חלק מתמורה עבור הנכס הוחזק בנאמנות אצל עו"ד הימן כדי להבטיח את התחייבויות המוכרים בעסקה.

עו"ד רועי סלוקי המייצג את הנתבעים. "תירוצים מן הגורן ומן היקב", טוענת עו"ד הימן עו"ד רועי סלוקי המייצג את הנתבעים. "תירוצים מן הגורן ומן היקב", טוענת עו"ד הימן עו"ד רועי סלוקי המייצג את הנתבעים. "תירוצים מן הגורן ומן היקב", טוענת עו"ד הימן

בכתב התביעה שהגישה הימן לפני חודש, שבע שנים לאחר השלמת העסקה, היא מבקשת להורות לבני הזוג כץ להשיב לה 230 אלף שקל שהפקידה בחשבון הנאמנות שלהם אך היו שייכים לעסקה אחרת. בתביעה, שהגישו הימן וחברת הביטוח מגדל באמצעות עו"ד רות וקסמן, נטען שהכסף המדובר הופקד בטעות, ושמאוחר יותר גילתה הימן שהעבירה להם בטעות כסף שהיה אמור לעבור למוכרים בעסקה השנייה.

בני הזוג, המיוצגים על ידי עוה"ד רועי סלוקי וליאור בן ארי מברם סלוקי ושות', טוענים שעו"ד הימן פועלת בחוסר תום לב, לאחר שכבר קיבלה את הכספים מחברת הביטוח שבה בוטחה בפוליסת אחריות מקצועית. לפי כתב ההגנה, ההתקשרות של בני הזוג כץ עם עו"ד הימן הסתיימה ב־2007, כשזו דיווחה להם שהושלמו התחייבויותיהם מכוח ההסכם, ואף ביקשה בונוס עבור הטיפול והם אף העניקו לה בונוס של 10,000 שקל.

בכתב ההגנה נטען שעל התביעה חלה התיישנות ומעבר לכך מדובר ב"רשלנות בוטה" של עו"ד הימן, ש"כשלה כישלון חרוץ בקיום אחד מחובות הנאמנות המוטלים על עו"ד כלפי לקוחו - התנהלות נאותה בניהול כספי הלקוח המוחזקים בידיו", ומשום נסיבות המקרה, לטענת ההגנה, יש לפטור את הנתבעים מהשבת הכסף.

עוד הם טוענים כי מהתביעה עצמה התברר להם שעו"ד הימן הפעילה את הביטוח המקצועי שלה, ולפיכך היא כבר קיבלה פיצוי על הטעות שעשתה בין החשבונות. לכן, לטענתם, הדרישה הכספית מהם הנה "חסרת תום לב בעליל". במקביל לכתב ההגנה הגישו בני הזוג תלונה לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין נגד הימן בשל ניהולה הרשלני של כספי לקוחותיה בחשבונות הנאמנות.

"עשיתי משהו בתום לב וטעיתי"

עו"ד מיה הימן אמרה אתמול ל"כלכליסט": "עשיתי טעות בחישוב וחברת הביטוח הכירה בכך ושילמה ללקוח השני, שהכסף באמת היה שלו, ואני השתתפתי השתתפות עצמית. משפחת כץ התחמקה ולא רצתה להחזיר את הסכום. החסר נגרם לחברת הביטוח ולכן גם היא מעורבת בתיק. אם עשיתי משהו בתום לב וטעיתי, יש לי ביטוח בדיוק למקרים כאלו".

בתגובה לשאר טענות הזוג כץ אמרה הימן: "הם יכולים להגיד מה שהם רוצים. מי שחייב ולא רוצה לשלם ימציא תירוצים מן הגורן ומן היקב".

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
מה זאת אומרת "ביקשה בונוס", היא מקבלת שכר טירחה לא? שתלך למלצר.
לא הבנתי מה זה "ביקשה בונוס" וקיבלה 10K. שכר הטירחה לא מספיק ? מה היא מלצרית בסנוקר שעובדת על טיפים, פשוט הזניה של המקצוע אם עוד אפשרי להזנות אותו יותר. בנוסף לכל הסיפור של הטעות שלה, לא נראה לי שהיא מקצועית בתחומה. אתם יודעים מה הבעיה של עורכי הדין ? ש-98% מהם מוציאים שם רע לכל השאר :)
אינשם וצומפי , הומלס  |  03.07.13
לכל התגובות