אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"מספר עמדות החלפת הסוללה לרכב החשמלי יופחת ל-15" צילום: תומריקו

פרסום ראשון

"מספר עמדות החלפת הסוללה לרכב החשמלי יופחת ל-15"

כך מסרו נציגי העמותה לקידום התחבורה החשמלית בישראל לקראת הצעת הרכש שלה לנכסי בטר פלייס; כיום עומד מספר העמדות על 37; עוד טענו כי אורך חיי הסוללה של רנו פלואנס החשמלית הוא שלוש וחצי שנים בלבד

05.07.2013, 17:31 | תומר הדר וזוהר שחר לוי
"סוללת הרכב החשמלי של רנו אמורה להחזיק שמונה שנים, אך בפועל עלינו לדעת שאורך חייה הוא רק כשלוש וחצי שנים", כך חשפו היום (ו')  נציגי העמותה לקידום תחבורה חשמלית בישראל, שאירחה בעלי מכוניות של בטר פלייס בהרצליה, לקראת הצגת הצעת הרכש של העמותה לנכסי בטר פלייס שקרסה. "מי שחושב שהרכב ייסע עוד הרבה שנים עם סוללה ל-100 קילומטר ניצב בפני בעיה. יש אמנם סוללות שמתאימות לטעינה מהירה ובעלות טווח משופר אך הן לא מיועדות לרנו פלואנס החשמלית". עוד מסרו הנציגים כי בכוונתם להפחית את מספר העמדות להחלפת הסוללה למכונית החשמלית - מ-37 ל-15. 

קראו עוד בכלכליסט

לדברי נציגי העמותה, "אנו הקבוצה היחידה שרוצה להפעיל את העסק, כולל מודל של גיוס מחודש של חלק מעובדי בטר פלייס. ישנם גופים שרוצים לרכוש רק את העמודים כנכס מניב אך אנו רוצים לרכוש את כל החבילה. אנו היחידים שרוצים לרכוש גם את תחנות ההחלפה - אף גוף אחר לא רוצה ערימת ברזלים שעולה הון עתק". בנוגע למערכת התמיכה, ציינו נציגי העמותה כי "למדינה יש רישיון להפעיל את מערך הטעינה. לבטר פלייס יש מערך בקרה מסודר והעסק עצמו יקר להפעלה. המטרה היא להעביר את כל מה שנמצא בחוות השרתים שנמצאת בספרד לישראל".

מכונית של בטר פלייס. ייתכן תשלום נוסף, צילום: דוד הכהן מכונית של בטר פלייס. ייתכן תשלום נוסף | צילום: דוד הכהן מכונית של בטר פלייס. ייתכן תשלום נוסף, צילום: דוד הכהן

לגבי המודל התפעולי ציינו נציגי העמותה כי "כל אחד מלקוחות בטר פלייס ימשיך לשלם את מה ששילם קודם". עם זאת נציגי העמותה סייגו את הדברים ואמרו כי במקרים מסוימים יידרשו בעלי הרכבים לשלם תשלום נוסף "אך המטרה היא להישאר במגמת תשלום זהה. מי ששילם הכל מראש לא ישלם כלל". עוד הדגישו נציגי העמותה כי מספר תחנות החלפת הסוללה יצומצם כאמור באופן דרסטי - מודל שיאפשר שימור של גובה התשלום הנוכחי שמשלמים בעלי המכוניות. המודל צפוי להראות רווחיות, לדברי נציגי העמותה, לכשייסעו בכבישי הארץ כ-4,000 מכוניות חשמליות שישתמשו בתשתית הקיימת של בטר פלייס. כיום נוסעות בכבישי הארץ פחות מ-1,100 מכוניות חשמליות.

לדברי נציגי העמותה, בין רשימת המשקיעים בה נמנים כיום יוסף אברמוביץ ואיש העסקים הנרי שניידר - המייצג קבוצת משקיעים זרים. במהלך השבוע הקרוב צפויים מפרקי החברה להציג בבית המשפט באופן רשמי את רשימת הגופים שהציעו הצעות לרכישת נכסי בטר פלייס.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

23.
זה עמותה או חברה כלכלית?
אשמח לחות דעת משפטית של מישהו פה: האם עמותה יכולה להפוך פתאום לחברה כלכלית? מה קורה לחברים בה? האם הם מחוייבים לחברה הכלכלית? האם זה חוקי בכלל להציג שמקדמים אינטרס כלשהו ואז פתאום להפוך לחברה כלכלית? למה העמותה הזו לא מתראיינת בשום מקום ורק חבריה מגיבים פה המצאות? גם אני חבר בעמותה ואני דוקא מאוד מאוכזב מהכול, בכלל מכל הנושא של רכב חשמלי והטיפול של המדינה בזה. אבל אני חושב שלקחת כסף מאנשים בטענה שאנחנו עמותה ואז פתאום בכנס בשישי לספר לי סיפור שהם הציעו הצעת רכישה ושהם גיסו משקיעים? האם כל חברי העמותה ישיכו ללכת עם כיסוי על העיניים? ולהיות עיורים לזה שמוליכים אותנו שולל? אולי אני טועה ואולי אני צודק - רק הזמן יגיד את שלו ... אבל מה שבטוח שאני מאוכזב מאוד, אף פעם לא חשבתי שרעיון כל כך טוב יהפוך לחבילה של ברזל מזהם..
דויד ד , ראש העין  |  07.07.13
לכל התגובות