אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
HTC מתקשה להחזיק את הראש מעל למים צילום: ניצן סדן

HTC מתקשה להחזיק את הראש מעל למים

החברה רשמה ירידה של 83% ברווחי הרבעון האחרון בהשוואה לרבעון המקביל ב-2012. היצרנית הטייוואנית תכפיל את תקציב הפרסום והשיווק שלה ותשיק סמארטפונים מוזלים חדשים במטרה לשנות את המצב

07.07.2013, 11:15 | נמרוד צוק

מצבה של יצרנית הסמארטפונים הטייוואנית HTC ממשיך להתדרדר: אמש דיווחה החברה על עוד רבעון בעייתי, עם ירידה של לא פחות מ-83% ברווחים לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

קראו עוד בכלכליסט

הרווח הנקי הסתכם ב-41.6 מיליון דולר מתוך הכנסות של 2.3 מיליארד דולר, שירדו גם הן ב-22% - הרבה מתחת לציפיות האנליסטים שחזו לחברה רווח של למעלה מ-60 מיליון דולר.

מכשיר ה-One של HTC, צילום: ניצן סדן מכשיר ה-One של HTC | צילום: ניצן סדן מכשיר ה-One של HTC, צילום: ניצן סדן

עם זאת, מדובר בשיפור מסוים בתוצאות לעומת הרבעון הקודם, שהסתיים בהכנסות של 1.4 מיליארד דולר בלבד, רווח של 3.4 מיליון דולר וירידה של עשרות אחוזים בשני הפרמטרים. שווי החברה עומד כיום על 6.85 מיליארד דולר בלבד לעומת 35 מיליארד דולר לפני שנתיים, כאשר מתחילת השנה ירדה מנייתה ב-19%.

בשעה שעסקי החברה בסין ממשיכים לצמוח בקצב סביר, בארה"ב ואירופה היא מאבדת במהירות נתח שוק למתחרות כמו אפל וסמסונג, ובמקביל נאבקת להתמודד עם תחרות גוברת מצד שחקנים זולים יותר באסיה. מכשיר הדגל האחרון שלה, ה-ONE, יצא לשוק באיחור והוא מצליח פחות מהצפוי, הנסיון של החברה לרכב על ממשק Facebook Home עם טלפון ייעודי נחל כשלון חרוץ, ובכירי החברה נוטשים אותה בזה אחר זה. במאי הציגה HTC צמיחה מרשימה של 48% במכירות לעומת אפריל, אבל ביוני הוא נחתך שוב ב-24%.

מכשירים חדשים, פרסום ושיווק אגרסיביים

עם זאת, ייתכן שלא מדובר רק בכשלון עסקי של HTC אלא בחלק מהאטה כללית בשוק הסמארטפונים מהקצה העליון - מכירות האייפון ושווי מניית אפל מדשדשים כבר חודשים, ואפילו סמסונג סגרה את הרבעון עם תוצאות פחות טובות מהמצופה - רווח של 8.3 מיליארד דולר, שמהווה עלייה של 47% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, פחות מתחזיות האנליסטים.

כחלק מנסיונותיה להיאבק בצניחה, השיקה HTC השיקה את ה-HTC One Mini, גרסה מוקטנת של מכשיר הדגל שלה שאמורה לתת מענה לגלקסי S4 מיני של סמסונג. זאת, לצד גרסת נקסוס של ה-One שתריץ את אנדרואיד 4.2 ללא תוספות תוכנה ותימכר דרך חנות גוגל פליי. בנוסף החברה הכפילה את תקציב השיווק שלה במטרה להזין אסטרטגיית שיווק ופרסום אגרסיבית וקולנית מבעבר.

תגיות