אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סוף מסלול בשנקר צילום: רון קדמי

סוף מסלול בשנקר

בתצוגת הגמר של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר שהתקיימה אתמול, העלו הבוגרים למסלול קולקציות לשני המינים ששאבו השראה מהרשתות החברתיות וגם מנמלי תעופה בעולם ובתי כלא ברוסיה

08.07.2013, 10:23 | רוני קציר

תצוגת האופנה של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר שהתקיימה אתמול התמקדה, לדברי לאה פרץ, ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, בתקשורת בינאישית ובהשפעת הרשתות החברתיות.

השנה מסיימים את הלימודים במחלקה 35 בוגרים, שמאפיין נוסף של הקולקציות שלהם היה התמקדות בעיצוב לגברים, על כן חלק ניכר מהן כללו מערכות לבוש לשני המינים. "כלכליסט" מסמן פרויקטים מבטיחים.

קראו עוד בכלכליסט

ג'ורדן ג'ייקובס, עולם סטרילי. ההשראה לקולקציה "נאו־נוודי". היא חוויותיו של הנווד המודרני, המבלה בנמלי התעופה, וחמש מערכות הלבוש לנשים שעיצבה ג'ייקובס משמשים מעין הכלאות בין בגדים למזוודות. המעצבת השתמשה במגוון רחב של בדים בהשראה שבטית, המשתלבים בבדים מטאליים שעליהם הודפסו ונרקמו קומפוזיציות של סמלים מהעולם הסטרילי של שדות התעופה. "מאז שעליתי מארצות הברית לפני חמש שנים, הנסיעות התכופות שלי על קו תל אביב־קליפורניה טשטשו עבורי את המושג בית", מסבירה ג'ייקובס. "בקולקציה שאבתי השראה מהמרחב הניטרלי, ה'בין לבין', שאותו מצאתי בנמלי תעופה.

דגם של ג דגם של ג'ורדן ג'ייקובס | צילום: רון קדמי דגם של ג

ליאת ברנדל־גילאון, מתח בין מדיום דיגיטלי לאמיתי. הקולקציה "מציאות מדומה", שנבחרה לפתוח את התצוגה כוללת 7 מערכות לבוש לנשים שיוצרו מבדים סינתטיים בטכניקת חיתוך בלייזר. "הקולקציה עוסקת במתח שבין הפרסונה הווירטואלית שלנו, כפי שזו מוצגת במדיום הדיגיטלי, ובין זו האמיתית, תוך דיאלוג בין דו־ממד המייצג את האני המזויף לתלת־מימד, המייצג את האני האמיתי", מסבירה ברנדל־גילאון. בין הדגמים: שמלת קולר בצבע כחול רויאל, חתוכה בלייזר ומהונדסת על הגוף. מערכת נוספת מורכבת מגופייה לבנה, ז'קט אדום ו'חצאית קלסר' לבנה ועליה 'דפים' בצבעים אדום, כחול, ירוק וצהוב. באמצעות מגנטים המושתלים ב'דפים' ובחצאית אפשר לדפדף בחצאית ולשנות את הצבע.

דגם של ליאת ברנדל־גילאון, צילום: רון קדמי דגם של ליאת ברנדל־גילאון | צילום: רון קדמי דגם של ליאת ברנדל־גילאון, צילום: רון קדמי

אריאל טולדנו, קעקועים. את ההשראה לפרויקט "I'm fake I'm real". שאב טולדנו מספר על כתובות קעקע של אסירים רוסים: לכל קעקוע יש פרשנות והוא מעיד על סיפור חייו של האסיר, סוג של קוד. טולדנו בנה באמצעות תוכנת תלת־ממד אלמנטים מעור הנראים ממבט ראשון כבדים ומאסיביים, אך למרות זאת אפשר לראות דרכם - בדומה לקעקועים שחושפים ולא חושפים מידע. בקולקציה, הכוללת שלוש מערכות לבוש לנשים ושתיים לגברים, אפשר לראות את פיתוח האלמנטים ואת התנועה על הגוף באותם אזורים שבהם מקועקעים האסירים. הקולקציה משלבת גם בדים שנארגו במיוחד עבור הפריטים, ועורות שנחתכו בלייזר לצד משי, פוליאסטר, צמר וסיליקון.

דגם של אריאל טולדנו, צילום: רון קדמי דגם של אריאל טולדנו | צילום: רון קדמי דגם של אריאל טולדנו, צילום: רון קדמי

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות