אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החל מהיום: פייסבוק תהפוך את תיבת החיפוש ל-Graph Search צילום: רויטרס

החל מהיום: פייסבוק תהפוך את תיבת החיפוש ל-Graph Search

הנהלת הרשת החברתית הודיעה כי כלי החיפוש החברתי שלה יגיע בשבועות הקרובים למאות מיליוני משתמשי הגרסה האנגלית של האתר. Graph Search עבר שורת שיפורים ועתה מציג תוצאות מדויקות יותר לשאלות חיפוש בשפה טבעית

08.07.2013, 13:33 | נמרוד צוק

כלי החיפוש הפנימי החדש של פייסבוק, Grpah Search, יופץ בשבועות הקרובים לכלל משתמשי גרסת האנגלית האמריקאית של השירות, לאחר חצי שנה של בדיקות בטא במהלכה היה זמין למספר מצומצם של משתמשים.

בחברה אומרים כי ההפצה תחל היום (ב') וכי עד סוף השבוע הוא יחליף את תיבת החיפוש הישנה אצל מאות מיליוני משתמשים, כאשר בהמשך הוא יופץ גם למשתמשי שפות אחרות. בגרסה שתופץ נעשו שורה של שיפורים, בעיקר בנושאי מהירות ודיוק החיפוש. למשל, תוצאות מנגנון ההשלמה האוטומטית של טקסט החיפוש מציגות תוצאות רלוונטיות יותר.

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג מדגים שאלות חיפוש טבעיות בהשקת Graph Search מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג מדגים שאלות חיפוש טבעיות בהשקת Graph Search מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג מדגים שאלות חיפוש טבעיות בהשקת Graph Search

שאלות במקום שאילתות חיפוש

"במהלך החודשים האחרונים, עשרות מיליוני אנשים סייעו לנו לשפר את Graph Search בכך שהשתמשו בו ונתנו לנו משוב", כתבה החברה בפוסט שליווה את ההשקה. השירות נחשף לראשונה בינואר האחרון והיה זמין עבור מספר מוגבל של משתמשים.

בניגוד לחיפוש הקודם, שנשען על בינג מבי מיקרוסופט כדי לבצע חיפוש בסיסי במאגר הנתונים של פייסבוק, Grpah Search מאפשר לחפש באמצעות שאילתות שפה טבעית כגון "תמונות של חברים עם X מלפני 2010" או "מסעדות בניו יורק ש-Y אהב". הוא מאפשר למצוא אנשים, תמונות, מקומות ותכנים שחברים עשו להם לייק, כאשר התוצאות מוצגות בפורמט משתנה שמותאם לסוג החיפוש (למשל רשימת פרופילים או גלריית תמונות). בעתיד תוסיף לו החברה גם חיפוש בסטטוסים ובתגובות, תאפשר חיפוש בתכנים של אפליקציות חיצוניות ותשלב אותו גם בגרסת המובייל.

ומה עם הפרטיות?

התוצאות שכל משתמש יראה תלויות בהגדרות הפרטיות של חבריו, כך שהוא יראה רק תכנים שחבריו מתירים לו לראות - נקודה שהטרידה משתמשים רבים, שחוששים כי החיפוש המשודרג יהפוך תכנים מביכים אודותיהם לנגישים הרבה יותר למעסיקים, בני זוג ואנשים אחרים. החברה הדגישה כי מטרת Grpah Search אינה להתחרות בגוגל בחיפוש כללי ברשת, אלא לאפשר גישה נוחה יותר לתכנים בתוך הרשת החברתית.

  

תגיות