אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רוכשי בטר פלייס אופטימיים: "מי שינסה לנסוע ברכבים חשמליים לא יחזור בו" צילום: תומריקו

רוכשי בטר פלייס אופטימיים: "מי שינסה לנסוע ברכבים חשמליים לא יחזור בו"

הנרי שיינר, נציג סאנרייז שרכשה את פעילות בטר פלייס והקניין הרוחני שלה: "יש בישראל את השיטה הטובה ביותר להפעלת רכבים חשמליים"

10.07.2013, 15:32 | זוהר שחר לוי

"עוד לא החלטתנו איך נקרא לבטר פלייס החדשה, אם להשאיר לה את השם כפי שהוא או לתת לה שם חדש. חשבנו על השם 'ליאו' (Lio) שהוא היפוך אותיות של 'שמן' (Oil) באנגלית. אבל שום דבר עוד לא הוחלט והכל פתוח", כך אמר היום (ד') הנרי שיינר, נציג סאנרייז שרכשה את פעילות בטר פלייס והקניין הרוחני שלה.

קראו עוד בכלכליסט

בתום הדיון אמר שיינר, השותף עם יוסף אברמוביץ ברכישה וביחד עם העמותה לקידום תחבורה חשמלית, כי הוא אופטימי למדי לגבי עתידה של בטר פלייס שהלילה בחצות תעבור לבעלותם.

רכב בטר פלייס. "מדי שנה עולים אחוזי הרכבים החשמליים שנמצאים על הכביש", צילום: דוד הכהן רכב בטר פלייס. "מדי שנה עולים אחוזי הרכבים החשמליים שנמצאים על הכביש" | צילום: דוד הכהן רכב בטר פלייס. "מדי שנה עולים אחוזי הרכבים החשמליים שנמצאים על הכביש", צילום: דוד הכהן

"העתיד אף פעם לא בטוח", אמר שיינר, "אני חושב שמי שינסה לנסוע ברכבים חשמליים לא יחזור בו. אני רוצה להודות לבית המשפט שנתנו לנו הזדמנות להמשיך ולקדם את עולם הרכב החשמלי. אנחנו ממשיכים לתפעל את התחנות ביחד עם הקניין הרוחני וביחד עם העובדים. אנחנו מצפים להמשך שיתוף פעולה פורה וטוב עם הנהגים כפי שהיה עד כה. יש כאן, בישראל, את השיטה הטובה ביותר להפעלת רכבים חשמליים ואנחנו צופים אל העתיד באופטימיות. שוק הרכב החשמלי הוא שוק שמתפתח כל הזמן ומדי שנה עולים אחוזי הרכבים החשמליים שנמצאים על הכביש".

לדברי שיינר, יש כעת משא ומתן עם יצרניות רכבים חשמליים בניסיון "לאפשר ייבוא של רכבים חשמליים נוספים מלבד רנו. זאת במטרה לפתוח בפני הצרכן הישראלי אפשרויות נוספות. אנחנו בטוחים שברגע שהצרכן הישראלי ינסה את המכוניות החשמליות הוא יהנה מהם".

עו"ד תומר אשרוב, בא כוחם של קבוצת לקוחות בטר פלייס ששילמו מקדמה אך טרם קיבלו את רכבם, הביע שביעות רצון מהרכישה של סאנרייז והעמותה לקידום התחבורה, זאת בשל העובדה כי הרוכשים התחייבו להעביר המכוניות ללקוחות אלו, שכונו בדיון "לקוחות כלואים" ולהמשיך ולתת להם שירות. אשרוב אמר בתום הדיון, "אני חושב שהצעת הקבוצה הזו היא הנכונה והטובה ביותר עבור הלקוחות אותם אני מייצג. כל שנותר זה להמתין ולראות שהרכבים ישוחררו, החוזים ימומשו והנהגים יעלו על הכביש".

בא כוחם של העובדים, עו"ד אופיר רונן, סיפר כי גם עובדי בטר פלייס שמחים על החלטת בית המשפט. לדבריו, במצב הנוכחי 50 מהעובדים ימשיכו לעבוד אצל בעלי הקבוצה החדשים ו-10 עובדים נוספים ימשיכו לעבוד תחת ידם של המפרקים. "אנחנו מברכים על הזכייה של קבוצת סאנרייז והעמותה", אמר רונן, " ואנחנו מקווים שהחברה תעלה על דרך חדשה ומוצלחת ושתימשך ההפעלה של עמדות החלפת הסוללות לתקופה ממושכת".

עו"ד רונן הוסיף: "במקביל חלק מהעובדים יצרו כבר קשר עם חברת חניוני הצלחה (המציעה שהסירה מועמדתה) במטרה שהחברה הזו תעסיק עוד 20 עובדים מתוך אלה שעבדו בבטר פלייס וייתכן שאף יותר".

המפרקת הזמנית של בטר פלייס, סיגל רוזן-רכב ממשרד ראב"ד מגריזו בנקל ושות', אמרה היום ל"כלכליסט" כי היא "שמחה לסכם תקופה קשה ומאתגרת שהסתיימה מבחינתנו הכי טוב שאפשר היה לחשוב בהתחלה, בנסיבות. יש לנו הרבה סיפוק, ואני מקווה באמת שהמיזם הזה יצליח לפעול ושהחזון ימשיך להתקיים, שעשינו כאן משהו באמת משמעותי".

לדברי רוזן-רכב, עצם העובדה שהמפרקים הצליחו לשמור על הפעילות כעסק חי זה חשוב ומהותי. "זה היה מאוד לא טריוויאלי", אמרה, "כשעמדנו לפני חודש וחצי בבית המשפט ושריפת המזומנים הייתה כל כך מהירה, זה היה מאוד לא ברור שאפשר להצליח לשמור על העסק כעסק חי. היה ברור שצריך לקבל הרבה החלטות מהירות, התדיינויות ולהשיג הכי

טוב שאפשר. זו תקופה מאוד מאתגר וזו כזו תחושה טובה שעמדנו במשימה הלא פשוטה בכלל".

לגבי העתיד לבוא על בטר פלייס בתקופה הקרובה, עם העברתה לידי רוכשיה החדשים, אמרה רוזן-רכב כי הוא אופטימית, אך מדובר באופטימיות זהירה. "ברור שהם יצטרכו לעשות התאמות כדי שיוכלו לשמר את העסק לאורך תקופה ממושכת בצורה שתיתן מענה ללקוחות ולכל האופרציה", הדגישה. "אני מקווה שאכן כך יהיה. יש שם צוות שייסייע להם והעובדה שהלוקחות נרתמו ותמכו בהצעה הוא אלמנט משמעותי. לקוח שתומך בך ומוכן להמשיך בך הוא נותנן לך באיזה אופן את הדלק בהמשך. אני באמת אופטימית אך אופטימית זהירה, כי צריך להתאים את העסק מבחינה כלכלית. נראה אולי הם יצליחו לפתח מודל חדשני ברמה עולמית. אין עוד מדינה בעולם שיש בה רשת של טעינה והחלפה בצורה הזו. ככל שיצליחו לייצב זה בהחלט יכול להוביל את המדינה שלנו לעמדת מובילות בעולם, מבחינה עולמית".

בא כוח העמותה לקידום התחבורה החשמלית בישראל, עו"ד דוד פורר: "בעיסקה הזו מתלכדים האינטרסים של בעלי הרכבים מהצד האחד ושל המשקיעים מהצד השני, ושני הצדדים יוצאים מורווחים.התכנית היא להמשיך ולהפעיל כמות גדולה ככל האפשר של תחנות.העיסקה יכולה לצאת אל הפועל רק בזכות שיתוף הפעולה יוצא הדופן בין רוכשי הרכבים והמשקיעים. אני מברך את המפרקים, עו"ד קוטלר ורוזן-רכב, על עמידתם במשימה הקשה של תפעול החברה כעסק חי. המדובר במשימה לא פשוטה, וכל הכבוד להם".

תגיות