אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
וילי פוד כבשה תוך חודש בלבד 7% משוק הגלידה צילום: shutterstock

וילי פוד כבשה תוך חודש בלבד 7% משוק הגלידה

צבי ויליגר, שרק לפני חודש החל לשווק מותג פרטי של גלידה לשופרסל ולמגה, כבר הצליח להפוך לשחקן בולט בשוק הגלידות שנמכרות ברשתות השיווק ולפגוע במכירות גלידות שטראוס ונסטלה

11.07.2013, 08:29 | נורית קדוש

חודש אחרי שהשיקה מותגי גלידה פרטיים לשופרסל ומגה, הצליחה וילי פוד לתפוס נתח כספי של 7.4% מהשוק "המבורקד" (שוק הגלידות שנמכרות ברשתות השיווק) ולהפוך לשחקן הרביעי בקטגוריה, מיד אחרי בן אנד גר'יס (7.6%).  

קראו עוד בכלכליסט

על פי סטורנקסט, כניסת החברה לשוק הפחיתה את מכירות שתי השחקניות הגדולות: גלידות שטראוס (שבבעלות יוניליוור), שירדה מנתח של 50.7% בחודש מאי האחרון, לנתח של 48.4% ביוני ואסם־נסטלה שירדה מנתח של 30.3% במאי ל־27.1% ביוני.

שוק הגלידות כולו מגלגל בישראל, על פי הערכות, כמיליארד שקל בשנה. קטגוריית הגלידות שנמכרות ברשתות השיווק מחייבת השקעת משאבים רבים בפעילות שיווקית, בעיקר לאור החדשנות הנהוגה בה בהובלת השחקניות המרכזיות. וילי פוד נכנסה לשוק עם גלידה שמייצר עבורה מפעל בספרד ומשווקת כמותגים פרטיים נפרדים לשופרסל (גלידת Ichoc) ולמגה (גלידת Gelato).

צבי ויליגר, מנכ"ל וילי פוד, צילום: עמית שעל צבי ויליגר, מנכ"ל וילי פוד | צילום: עמית שעל צבי ויליגר, מנכ"ל וילי פוד, צילום: עמית שעל

גורמים בענף הגלידות ציינו כי העובדה ששני המותגים של וילי פוד הצליחו לתפוס נתח של יותר מ־7% מהשוק היא הישג
נאה, אף ש"זה המקסימום שאליו יגיעו, כי למותג פרטי אין תמיכה שיווקית כמו למותגים אחרים".

צביקה ויליגר, מבעלי וילי פוד, דוחה את הטענה שהמותג הגיע לקצה גבול היכולת שלו. לדבריו, "מי שרכשו את המותג הם לקוחות חוזרים, ולא רק לקוחות שניסו אותו באופן חד־פעמי. לאור תוצאות המותג אני משוכנע שרשתות השיווק יפעלו לתמוך בו שיווקית".

לשאלה מדוע החליט להיכנס לתחום שגם כך רווי ביצרנים, השיב ויליגר כי זיהה אצל הצרכן הישראלי צמא לחדשנות במחיר נוח יחסית.

"זיהינו צורך אמיתי של צרכנים למוצרים איכותיים במחיר הרבה פחות גבוה מזה שגובות המתחרות ולכן הצבנו לעצמנו יעד לתת מענה לצורך הזה".

ויליגר לא מתכוון לעצור בשופרסל ובמגה, ועל פי הערכות ירחיב את פעילות הגלידה לקראת הקיץ הבא לכל רשתות השיווק. עוד נערך ויליגר לקראת כניסה לקטגוריות מזון נוספות, הנשלטות על ידי היצרנים הגדולים: "הבאנו קפה נמס לרבוע הכחול, שכבר מחזיק ב־20% מהקטגוריה, נכנסנו לקורנפלקס ולפסטה ואין לי כוונה לעצור שם".

ההערכות בענף המזון, שלפיהן בכוונת החברה המרכזית (קוקה־קולה) להרחיב פעילותה לתחום הגלידות, עוררו עניין רב בקרב גלידות נסטלה וגלידות שטראוס, שככל הנראה כבר נערכות להגיב למהלך. על פי הערכות, בחברה המרכזית יבקשו לתעל את כושר הייצור של המפעל החדש שהקימה טרה בפארק התעשיות נ.ע.מ בנתיבות, לטובת קטגוריית הגלידה. בטרה יכולים לפעול באמצעות יבוא מותג גלידות מחו"ל או באמצעות רכישת חברה ישראלית קיימת דוגמת פלדמן.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
ל-6
אל תשכח את המרכיב הכי חשוב בגלידה: אוויר רק בארץ משלמים לפי נפח ולא לפי משקל, ולכן החברות עושות הכל כדי להגדיל את נפח על חשבון הגלידה, והחומר הכי זול הוא אוויר כנראה שויליפוד הצליחו לנפח את הגלידות למימדים חדשים ולכן המחיר שלהן נמוך יותר מתי תתפוצץ בועת הגלידה ואפשר יהיה לאכול סוף סוף גלידה כמו שצריך?
14.07.13
8.
גלידה לא משהו, בלשון המעטה
ניסיתי את ג'לטו בגלגולה הקודם, בגלל האריזה ששידרה יוקרתיות והמחיר האטרקטיבי. היא לא הייתה טעימה, והיה לה טעם לוואי. כשהסתכלתי על רשימת המרכיבים, ראיתי את המנגנון הקבוע של השמן הצמחי וכו' שאני מכיר גם מגלידות שטראוס, נסטלה וכו'. למעשה, אם יש משהו שיצא טוב מהכניסה שלהם לשוק זה שבן אנד ג'ריס בלחץ - וככה, הגלידה האיכותית והמועדפת עליי שבימים כתיקונם נמכרה במחירי בית מרקחת - היא נמכרת במחירים של 20 ש"ח ומטה לפיינט (לא פער משמעותי ביחס למחיר הגלידה שבנידון, אגב). לא להאמין, אבל הקיץ הזה יוצא לי לקנות פיינט כמעט עם כל קניית השלמה בסופר.
ארז  |  14.07.13
לכל התגובות