אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נינו של מייסד הרשת: "מרקס אנד ספנסר שכחה את הלקוחות" צילום: בלומברג

נינו של מייסד הרשת: "מרקס אנד ספנסר שכחה את הלקוחות"

סר דיוויד סיף, הנציג המשפחתי היחיד בדירקטוריון, סבור כי ענקית הקמעונאות "איבדה את הדרך". בעלי מניות: "הכל שם כאוטי"

10.07.2013, 22:10 | סוכנויות הידיעות

נינו של מייסד ענקית הקמעונאות מרקס אנד ספנסר, סר דיוויד סיף, סבור כי החברה "איבדה את הדרך ושכחה את הלקוחות", כך אמר באסיפה השנתית של בעלי המניות שהתקיימה שלשום באצטדיון וומבלי בלונדון. 

קראו עוד בכלכליסט

סיף, נינו של מייקל מרקס, הוא נציגה האחרון והיחיד של המשפחה המייסדת בדירקטוריון של החברה הקמעונאית. לדבריו, החברה לא הצליחה להתאים את עצמה לזמנים המודרניים.

"להערכתי איבדנו את הדרך. אני סבור שלא עמדנו בקצב", הוסיף. דבריו קיבלו חיזוק מצד בעלי המניות, שהתלוננו על מחסור באנשי שירות בסניפי הרשת. "מחלקת ההלבשה מבולגנת לגמרי. הכל שם כאוטי, ונוסף לכך בולט המחסור בזבנים", התלוננה בעלת מניות אחרת וזכתה לתשואות הקהל.

עם זאת, מנכ"ל מרקס אנד ספנסר מרק בולאנד אמר במהלך האסיפה כי החברה דווקא מיישמת תוכנית לקידום מחלקת ההלבשה באמצעות שיפור איכות הגימור ושדרוג העיצובים, זאת למרות ירידה שנרשמה במכירות של הרשת, הפועלת 129 שנים ומשרתת 21 מיליון לקוחות בשבוע.

סניף של מרקס אנד ספנסר, צילום: בלומברג סניף של מרקס אנד ספנסר | צילום: בלומברג סניף של מרקס אנד ספנסר, צילום: בלומברג

ניסיונות המודרניזציה הכושלים כוללים, ככל הנראה, את גיוסה בינואר של ג'ייני שפר לתפקיד מנהלת מחלקות לבני הנשים והטיפוח ברשת. שפר, לשעבר בכירה בוויקטוריה סיקרט, אמורה היתה לשדרג את מחלקת לבני הנשים ולהפכה לעכשווית וסקסית יותר, אך היא התפטרה כעבור שלושה חודשים בלבד בשל חילוקי דעות על מהות תפקידה.

שפר, שקיוותה לשליטה קריאייטיבית מלאה, תובעת מהרשת פיצויים גבוהים ממיליון ליש"ט. "העניין הועבר לידי עורכי הדין ואיננו מעוניינים להגיב בנושא", כך לפי דובר החברה, שמסר את הדברים ל"דיילי מייל".

לעומת זאת, קולקציית המשי "אוטוגרף", המיזם המשותף של הרשת עם הדוגמנית רוזי הנטינגטון־וויטלי, מכרה כחצי מיליון פריטי לבוש.

בדיווח נפרד שפורסם לפני האירוע מסרה החברה כי מכירות הבגדים בחנויות הפתוחות יותר משנה ירדו ברבעון האחרון, שהסתיים ב־29 ביוני, ב־1.6%, הרבעון השמיני ברצף שנרשמו בו ירידות במכירות. המכירות של מוצרי מזון, המייצגים כמחצית מהכנסות הרשת, עלו ב־1.8%, ובמכירות מחוץ לבריטניה נרשמה עלייה של 8.7%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות