אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיסני, NBC-יוניברסל ופוקס ישקיעו 750 מיליון דולר בהולו

דיסני, NBC-יוניברסל ופוקס ישקיעו 750 מיליון דולר בהולו

שלוש רשתות הטלוויזיה מוותרות על הנסיונות להנפיק או למכור את מיזם הסטרימינג שלהן - בין הלקוחות המעוניינים היו אמזון, מיקרוסופט, יאהו וגוגל. התוכנית החדשה: להפוך את הולו למתחרה ראוי לנטפליקס

13.07.2013, 11:01 | הראל עילם
פוקס, NBC-יוניברסל ודיסני, שלוש החברות השותפות במיזם האינטרנט הולו, ביטלו את המכירה הפומבית של אתר הסטרימינג והודיעו רשמית במהלך סוף השבוע כי במקום זאת, הן יזרימו 750 מיליון דולר לתחזוקתו ושיפורו.

קראו עוד בכלכליסט

הולו, בדומה לנטפליקס, מאפשר למשתמשים לצפות בצורה חוקית וללא מגבלה בתוכניות טלוויזיה בצורה מקוונת תמורת תשלום חודשי. משתמשים גם יכולים לצפות בעונות שלמות ובכל מאגר הפרקים הקיים. הרוב המוחלט של הסדרות מבית שלושת החברות זמינות לצפיה דרך השירות, והוא גם כולל מספר סדרות טלוויזיה בלעדיות והפקות מקור.

האתר הצליח למשוך מאות מפרסמים ומכניס כ-690 מיליון דולר בשנה מפרסומות וממכירת שירותי פרימיום. הוא מתגאה ב-30 מיליון גולשים יחודיים בחודש, ומאות שותפי תוכן. אבל למרות הפוטנציאל, ובניגוד לנטפליקס, הולו מתקשה להתחרות בשירותים המקוונים של רשתות הטלוויזיה עצמן ולהפוך לגוף רווחי.

תוכנית הטלוויזיה האוס זכתה להצלחה רבה בהולו, צילום: hulu.com תוכנית הטלוויזיה האוס זכתה להצלחה רבה בהולו | צילום: hulu.com תוכנית הטלוויזיה האוס זכתה להצלחה רבה בהולו, צילום: hulu.com

הבעיה - מחיר הזיכיונות גבוה מדי

אחת הסיבות לכך הן המגבלות הרבו על זיכיונות השידור המקוונים, מה שמקשה מאוד על ממירי טלוויזיה ופלטפורמות טלוויזיה-אינטרנטית להציג את תכני הולו גם על מכשירי סלולר וטלוויזיות. כמו כן, בגלל הסכמי הזכיונות בין החברות, הנהלת הולו נאלצת לרכוש את התכנים מחברות האם שלה, לעיתים במחירים מופרזים.

בנוסף, שירות הפרימיום של הולו - שעולה כשמונה דולר בחודש לגישה מלאה למאגר תוכניות הטלוויזיה - עדיין מציג לא מעט פרסומות, גם ל-4 מיליון הלקוחות המשלמים. זאת למרות שלשירותים מתחרים אין כל פרסומות ללקוחות משלמים.

במשך תקופה ארוכה נטען כי החברות, שהקימו במשותף את האתר ב-2008, ינסו להנפיקו. לאחר שניסיונות ההנפקה נכשלו, הן ניסו למכור את האתר: בשנתיים האחרונות, שורה ארוכה של חברות טכנולוגיה גדולות ניסו לרכוש את הולו, בעיקר על מנת לקבל גישה לזכיונות הטלוויזיה המבוקשים. בין החברות האלו ניתן לציין את גוגל, אמזון, מיקרוסופט, directTV ויאהו.

 

הצעות האלו, כל הנראה, היו נמוכות מדי עבור חברות האם, שרצו במקור להנפיק את הולו לפי שווי שנע בין 2 ל-3 מיליארד דולר. הן כרגע מקוות להפוך את הולו לאלטרנטיבה לשירותי הסטרימינג של נטפליקס ואמזון, כמאגר תוכניות הטלוויזיה הגדולה באינטרנט. האסטרטגיה חדשה תתמקד יותר בשירות הפרימיום, על חשבון מודל הצפיה-בליווי-פרסומות.

תגיות