אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק: אף משתמש מעולם לא ביקש מונה צפיות בסטטוסים צילום: Shutterstoc

פייסבוק: אף משתמש מעולם לא ביקש מונה צפיות בסטטוסים

אתר באזפיד טען כי החברה לא מעוניינת להציג את מספר הצפיות בתכנים המשותפים משום שברגע שמשתמשים יגלו שחבריהם לא מתעניינים בהם - ידעך השימוש בפייסבוק. לטענת החברה, אין לכך כל צורך או ביקוש

15.07.2013, 14:15 | נמרוד צוק

פייסבוק מגיבה על פרסום באתר Buzzfeed מאתמול (א'), לפיו החברה מסתירה במכוון את מספרי הצפיות בסטטוסים ממשתמשים פרטיים. לדברי לארס באקסטורם, מהנדס תוכנה בחטיבה שאחראית לפיתוח הפיד של פייסבוק, הסיבה האמיתית לאי הצגת מספר הצפיות בסטטוסים היא שזה מבזבז מרחב תצוגה ושלמשתמשים אין עניין בתכונה זו.

קראו עוד בכלכליסט

ראשית הפרשה במחקר של אוניברסיטת סטנפורד שקבע כי סטטוס ממוצע נצפה על ידי 35% מהחברים של המשתמש שפרסם אותו, וכי 61% מחברי הפייסבוק של המשתמש הממוצע קוראים תוכן כלשהו שהוא פרסם במהלך החודש. נתונים אלה הם בערך פי שלוש מרמת החשיפה שמשתמשי פייסבוק מייחסים לתכנים שלהם על פי כמות הלייקים והתגובות שהם מקבלים.

לאור נתונים אלה, העריכו באתר באזפיד כי פייסבוק לא רוצה לחשוף את המספרים האמיתיים מתוך חשש שאם יגלה המשתמש שאין לחבריו עניין בסטטוסים, ידעך השימוש באתר. 

אין מקום למונה צפיות בפיד שלכם אין מקום למונה צפיות בפיד שלכם אין מקום למונה צפיות בפיד שלכם

פייסבוק: אף אחד לא ביקש מונה צפיות

באקסטורם הגיב לנושא בדף הפייסבוק שלו, במה שהוגדר כתגובה שאינה רשמית אך עדיין הופצה לכלי התקשורת על ידי דוברות פייסבוק. "הטיעון המרכזי במאמר, שקובע כי משתמשים רבים מעוניינים לדעת את מספר הצפיות בסטטוסים שלהם ופייסבוק מונעת זאת מהם בכוונה תחילה, הוא שגוי לחלוטין", כתב. "בנינו תכונה כזו לניסוי פנימי בתוך החברה והמסקנה היתה כי את רוב המשתמשים מעניין הרבה יותר לדעת מי האנשים שעשו להם לייק מאשר מהו מספר הצופים בסטטוס".

לדברי המפתח, אף לא אחד ממכתבי המשוב שמגיעים להנהלת החברה כלל בקשה למונה צפיות בסטטוסים. זאת, לעומת חלקים אחרים של האתר בהם יש תכונה כזו - ממשקי עמודים וניהול תכנים פרסומיים. "למשתמשים בשירותים האלה חשוב לדעת את הנתון הזה, בניגוד למשתמשים פרטיים מהשורה", הסביר.

באקסטורם הוסיף כי בניגוד לשמועות שהתפרסמו לאחרונה, הצורך העיקרי שמכוון את מפתחי פיד פייסבוק הוא לדאוג שכל משתמש יקבל את התכנים שמעניינים אותו ביותר. לטענתו, מערכת הדירוג האוטומטית בנויה כך שתציף לראש הפיד סיפורים שלפי חישוביה צפויים להיות רלבנטיים למשתמש, ותוריד למיקום נמוך יותר סיפורים פחות רלבנטיים - טכניקה שהוכיחה עצמה ככזו שמגדילה את כמות הצפיות, הלייקים והתגובות לעומת פיד כרונולוגי.

תגיות