אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לידיעת העסקים הקטנים: 10 מיתוסים על שיווק שכדאי להתעלם מהם צילום: שאטרסטוק

לידיעת העסקים הקטנים: 10 מיתוסים על שיווק שכדאי להתעלם מהם

לעסקים הקטנים יש לא מעט הזדמנויות למשוך את הלקוחות האידיאליים עבורם, לו רק יזנחו את המיתוסים השגויים על שיווק וייבנו תוכנית שמתאימה לעסק שלהם

10.01.2016, 12:47 | שירות כלכליסט
מספר התירוצים שבעלי עסקים קטנים ממציאים כדי להסביר מודע אינם משקיעים בשיווק גדול כמספר העסקים הקטנים עצמם. הבעיה היא שככל שחוזרים על הטענות הללו כך גדל הסיכוי שהן יהפכו בסופו של דבר למציאות. אולם בפועל, לעסקים הקטנים יש לא מעט הזדמנויות למשוך את הלקוחות האידיאליים עבורם, לו הם רק יזנחו את המיתוסים השגויים על שיווק ויצרו תוכנית שיווקית פרקטית שמתאימה לעסק שלהם.

באתר socialmediatoday פרסמו את עשרת המיתוסים הנפוצים לגבי שיווק רק כדי להפריך אותם:

מיתוס 1: קהל היעד שלי הוא מבוגר, ולכן המדיה החברתית לא תועיל

עובדה: על פי סקר שנערך בשלהי 2012 על ידי פרוייקט האינטרנט והחיים האמריקאיים של מכון המחקר PEW יותר ממחצית מבני דור הבומרס המשתמשים באינטרנט ו-32% מהקשישים הגולשים באינטרנט, משתמשים ברשתות החברתיות.

הפופולארית ביותר היא פייסבוק, שבה משתמשים 57% ו-35% בהתאמה. לכן, חבל שתפספסו הזדמנות להתחבר ולבנות מערכות יחסים עם אותם לקוחות שייתכן שרק מחכים למצוא את העסק שלכם דרך הרשתות החברתיות.  

מיתוס: קהל היעד שלי הוא מבוגר, ולכן המדיה החברתית לא תועיל, צילום: בלומברג מיתוס: קהל היעד שלי הוא מבוגר, ולכן המדיה החברתית לא תועיל | צילום: בלומברג מיתוס: קהל היעד שלי הוא מבוגר, ולכן המדיה החברתית לא תועיל, צילום: בלומברג

 

מיתוס 2: אתר למכשירים ניידים אינו הכרחי לעסק קטן

עובדה: אם האתר שלכם אינו עולה במכשירים ניידים, תפסידו הזדמנויות רבות להציג עצמכם מול לקוחות. האימוץ של מכשירי סמארטפון וטאבלטים בקרב הקהל הרחב הולך וגדל, כך שאתר המותאם למכשירים ניידים בפרט ושיווק לניידים בכלל, הם חשובים ביותר לעסקים קטנים, בייחוד כאלה בעלי חנות פיסית. מספיק להקים אתר אחד שיותאם למכשירים השונים ויעניק חווית משתמש טובה לכולם.

מיתוס 3: שיווק באמצעות המיילים אינו יעיל יותר

עובדה: הקמת רשימת מדוורים וביצוע קמפיין שיווקי מחושב במייל הם עדיין דרכים יעילות, בייחוד כשהם משולבים בפעילות השיווק הכלליות. למדו כיצד ליצור ולשלוח שורות נושא איכותיות ולהעביר תכנים מיועדים ישירות לתיבות הדואר של הלקוחות. שיווק דרך המייל יכול לעזור להגביר את מערכת היחסים עם הלקוחות ולעלות את ההכנסות.

טאבלט של טושיבה, האם האתר שלכם מותאם לטאבלט? טאבלט של טושיבה, האם האתר שלכם מותאם לטאבלט? טאבלט של טושיבה, האם האתר שלכם מותאם לטאבלט?

מיתוס 4: יש לי לוגו משמע יש לי מותג

עובדה: לוגו הוא מרכיב אחד מהזהות של המותג, אך הדימוי הכולל של המותג הוא סיפור מורכב בהרבה. מותג הוא האופן בו העולם תופס אתכם. הוא מעביר את האישיות שלכם ומשפיע על הדעות שאנשים מגבשים עליכם ועל העסק. המותג הוא כל מה שאתם מייצגים – השווי שאתם מספקים וחווית הלקוח המלאה. כל דימוי שאתם מציגים חייב לשקף את האישיות של העסק שלכם. תוודאו שהמותג שלכם נמצא בשימוש מתמיד בכל אתרי הרשתות החברתיות ופעילויות השיווק שלכם.

מיתוס 5: האחיין שלי יכול לבנות בשבילי אתר

עובדה: האתר שלכם הוא הבסיס לכל פעילויות השיווק שלכם, ולכן יש לבנות אותו ככלי שיווקי ולא כפרוייקט טכנולוגי. אתם בהחלט יכולים להקים אתר מקצועי ב- WordPress, שבו תוסיפו את הלוגו שלכם, תקבעו מה יהיו הצבעים השולטים ותכתבו תוכן איכותי. אך הבנת ההתנהלות הטובה ביותר מבחינת ארגון התכנים וחווית משתמש היא מהותית כדי שהמבקרים יוכלו להתמצא באתר בקלות. אם מבחינה טכנית יש ביכולתכם לבנות אתר, עשו זאת, אך כדאי לכם להשקיע באיש שיווק כדי לשפר את מתווה האתר, ארגון התכנים ועוד שלל מאפיינים.

לא מספיק שהאחיין יבנה לכם את אתר האינטרנט, צילום: shutterstock לא מספיק שהאחיין יבנה לכם את אתר האינטרנט | צילום: shutterstock לא מספיק שהאחיין יבנה לכם את אתר האינטרנט, צילום: shutterstock

מיתוס 6: שיווק מעולה משפיע באופן מיידי

עובדה: אף ששיווק יוצר בולטות וחלק מהטקטיקות מייצרות תוצאות מיידיות, שיווק מהותו שמירה תמידית על קשר עם קהל היעד, זאת כדי לוודא שהם מודעים לקיומכם בזמן שהם מבצעים רכישות. שיווק תכני אינו מיידי. למעשה, קרוב לוודאי שתיאלצו להמתין שנה לפני שתחוו תוצאות. לוקח זמן ליצור מספיק תוכן איכותי הנחוץ לקהל היעד לפני שמגיעות התוצאות. שיווק הוא כמו השקעה, ובדומה לכל השקעה טובה לוקח זמן עד שמשיגים את הרווחים הגבוהים ביותר.

מיתוס 7: יש לשנות את המסרים לעיתים קרובות, אחרת השיווק מתיישן

עובדה: התמדה וחזרה עומדות בבסיס השיווק. בדיוק כאשר אתם מתחילים להשתעמם לחלוטין ממסרי השיווק שלכם או מהקמפיין עצמו, זו הנקודה שבה המסרים מחלחלים לקהל היעד. שינוי המסרים, המותג או השיווק רק למען השינוי הוא בזבוז.

בנו תוכנית שיווקית פרקטית שתתאים לעסק שלכם, צילום: שאטרסטוק בנו תוכנית שיווקית פרקטית שתתאים לעסק שלכם | צילום: שאטרסטוק בנו תוכנית שיווקית פרקטית שתתאים לעסק שלכם, צילום: שאטרסטוק

מיתוס 8: שיווק הוא פרסום

עובדה: שיווק מהותו ללמד את קהל היעד שלכם על המוצרים והשירותים שאתם מציעים, כדי שיבין מדוע עליו לרכוש מכם. המדיה שבה אתם משתמשים כדי להעביר את המסרים שלכם יכולה לכלול פרסום, אך עבור מרבית העסקים הקטנים, העלות של פרסום מסורתי גבוהה מדי. פרסום מקוון הוא אמנם זול יותר אך הבחירה האם להשתמש בפרסום באסטרטגיית השיווק שלכם כדי לפנות ללקוחות המתאימים תלויה בכל עסק לגופו.

מיתוס 9: מחירים נמוכים מעודדים יותר אנשים לקנות

עובדה: אם המיתוס הזה תמיד היה נכון, איש לא היה קונה מכונית BMW וכולם היו נוהגים בקיה. לקונים יש תפיסה משל עצמם לגבי השווי של הפריטים השונים, ורבים מאמינים שבסופו של דבר "אתה מקבל מה שאתה משלם עבורו". מסיבה זו חשוב לשווק את המוצר או השירותים המוצעים בצורה מדויקת כדי לספק את השווי המקסימאלי במחיר הנכון.

מיתוס 10: שיווק במדיה החברתית הוא בחינם

עובדה: אף שניתן לבנות נוכחות באינטרנט תמורת סכום זעום של כסף, שיווק במדיה החברתית יצליח רק באמצעות השקעה של משאבים נרחבים – אנשים וזמן. שיווק מסוג זה דורש יצירה של תוכן איכותי ורלוונטי, ונוכחות תמידית באתרי הרשתות החברתית כדי לפתח את הקשרים הנחוצים. הפעלת בלוג, מעקב אחר המוניטין שלכם, עריכה ושיתוף של תכנים, יצירה והרחבה של הפרופיל שלכם, תגובות על פוסטים, כולם דורשם השקעה של זמן. אך על אף הזמן הרב שמשקיעים, שיווק מסוג זה שווה כל דקה.

לסיכום, שיווק מטרתו ליצור נוכחות בולטת לעסק שלכם על ידי כך שהוא מיידע את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם על קיומכם, על המוצרים והשירותים שאתם מציעים. כל דבר שאתם עושים על מנת להשיג זאת עבור החברה שלכם נחשב לפעילות שיווקית.

שיווק מחייב השקעה יצירתית של זמן, משאבים ואנרגיה. ככל שתשקיעו יותר כך העסק שלכם יזכה להצלחה רבה יותר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות