אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
5 מותגי בייסיק לקיץ נוח צילום: עמית שעל

5 מותגי בייסיק לקיץ נוח

יולי־אוגוסט הם החודשים המושלמים לעבור לבגדים קלילים ולא מחייבים המתאימים למזג האוויר החם ולחופש. "כלכליסט" סוקר מבחר מותגי בייסיק שמצליחים לשלב בין נוחות לעיצוב

16.07.2013, 09:36 | רוני קציר

בכל מלתחה טובה מככבים לצד בגדים רשמיים ופריטים ייחודיים גם בגדי בייסיק איכותיים - כאלה שבשילוב עם שרשרת נכונה או ז'קט מחויט משתדרגים לבגדי עבודה או ערב. בשנים האחרונות המעצבים הישראלים וגם רשתות האופנה משקיעים בפריטי בייסיק איכותיים מקז'ואל נינוח ועד ללבוש הרחוב האורבני בעל האמירה. "כלכליסט" ממליץ על המותגים המובילים בז'אנר, שמתאימים במיוחד לימי החופש הבלתי מחייבים, ובימים אלה מוצעים במחירי סוף עונה.

הארטברייקר: רקמה והדפסים גיאומטריים

מותג קז'ואל חכם שמשלב קולקציות שלמות של סטריט וור עם דגש על נוחות ואיכות. המעצבת אורי פישרמן ידועה, מאז שהקימה את המותג ב־2006, בגזרות המכנסיים המחמיאות, ועדיין נוחות במיוחד שלה. צבעוניות העונה כוללת לבן, פודרה, חאקי ושחור בתיבול כתמי ירוק־טורקיז, כתום־ורוד וצהוב, ובגזרת הטקסטורות נמצאים נמר ונחש, דפוסי פרחים, דפוסים גיאומטריים, עיטורים בסרטי עור, ורקמות בעבודת יד בהשפעה אינדיאנית. לצד המכנסיים והמכנסונים המוצלחים כדאי לדגום את מגוון הטי שירטס ואת שמלות האוברסייז הקיציות, העשויות בין השאר מכותנה, דריל ומשי. פרטים: 595–145 שקל, הנחות סוף עונה של עד 50%.

דיזנגוף 203 ת"א. www.heartbreaker.co.il

הארטברייקר, אורי פישרמן. מחירים: 595–145 שקל, צילום: עמית שעל הארטברייקר, אורי פישרמן. מחירים: 595–145 שקל | צילום: עמית שעל הארטברייקר, אורי פישרמן. מחירים: 595–145 שקל, צילום: עמית שעל

מאיה בש: אמנות פלסטית באופנה

המותג של בש, שהוקם ב־2005, כולל בגדי בייסיק יוניסקס מהוקצעים ונונשלנטיים, בגזרות יצירתיות שעוצבו תוך התחשבות במבנה הגוף ושימוש בבדים מיוחדים.

השנה בש שיתפה פעולה עם האמנית זויה צ'רקסקי בקולקציה משותפת: בש ביקשה מצ'רקסקי לצייר כמה טיפוסים תל־אביביים הלובשים את המותג, ואותם הדפיסה על בדי הקולקציה. הקולקציה משופעת בגזרות השואבות השראה מהמראה החלוצי, כמו מכנסי גומי קצרים, מכנסי טרנינג באורך הברך ובאורך מלא, חולצת גברים מכופתרת ומכנסיים ארוכים בגזרה רחבה, לצד גזרות ותיקות בגרסה חדשה, כמו מכנסי פלייה (מכנסי הדגל של בש, עם כיסים פרומים) שמגיעים הקיץ גם כברמודה ושורטס. עוד בקולקציה: חצאית בגזרת A, טי שירטס מודפסות, שמלות טריקו בגזרה ישרה עם כיסים א־סימטריים ומגוון סריגים דקיקים, שבש סורגת במכונה ידנית עם אמה. פרטים: 750–310 שקל, הנחות סוף עונה של עד 15%.

ברזילי 13 ת"א. www.mayabash.com

מאיה בש. מחירים: 1,390–230 שקל, צילום: ענר גרין מאיה בש. מחירים: 1,390–230 שקל | צילום: ענר גרין מאיה בש. מחירים: 1,390–230 שקל, צילום: ענר גרין

Hoko: השראה מטיפוגרפיה

המותג האורבני והמינימליסטי שהקימה המעצבת חגית חזן ב־2007 מתאפיין בצלליות נשיות ומחמיאות במיוחד, שאפשר ללבוש בשילובים שונים. הקולקציה הנוכחית נולדה מתוך מחשבה על אסתטיקה גרפית ואמנות הטיפוגרפיה, ועוצבה בשילוב בן זוגה של חזן, המעצב הגרפי אביחי מזרחי. המפגש היצירתי בין השניים הוליד הפשטה גרפית של האותיות הלטיניות, למשל בטוניקה בהשראת האות J, שחלקה התחתון א־סימטרי, או גופייה בגזרה רפויה שלה שני פתחים לצוואר היוצרים חלל עגול בגב, ומתכתבת עם האות B. הקולקציה משופעת בבדים נושמים כמו כותנה, ויסקוזה ומשי, והצבעוניות העדינה המזוהה עם המותג נשברת לעתים בוורוד וטורקיז. פרטים: 400–820 שקל, הנחות סוף עונה של 20%.

סגולה 6 (מתחם נגה) יפו, 073-7262896

Hoko, חגית חזן. מחירים: 820–150 שקל, צילום: עמית שעל Hoko, חגית חזן. מחירים: 820–150 שקל | צילום: עמית שעל Hoko, חגית חזן. מחירים: 820–150 שקל, צילום: עמית שעל

SQ1: מראה אורבני לא מתאמץ

המותג של המעצבת ברכה בר און הוקם ב־2009 בקונספט Basic — Design Basic Wear, ומתמקד במגוון רחב של פריטי בייסיק משודרגים, איכותיים ונוחים עם טוויסט, ולצדם תיקי בד ועור, ופריטי יבוא ואקססוריז ייחודיים במהדורות מוגבלות (נעלי פלדיום למשל). שלא כמו המותג הראשי של המעצבת, הנושא את שמה, SQ1 פונה לקהל צעיר ועכשווי.

הקולקציה הנוכחית מתאפיינת במראה רחוב אורבני ולא מתאמץ, עם צלליות נשפכות, בדים רכים ושקופים מעט כמו משי, ויסקוזה, כותנה ושיפון, ונגיעות צבע בהדפסים מגוונים. כדאי לשים לב לשלל החולצות והגופיות עם האיורים, ולאמץ את הטוניקות השקפקפות ואת חולצות הגלבייה. פרטים: 1,100–190 שקל, הנחות סוף עונה בין 30% ל־50%.

ככר מסריק 16 ת"א. www.sq1.co.il

SQ1, ברכה בר און. מחירים: 1,100–190 שקל, צילום: ענר גרין SQ1, ברכה בר און. מחירים: 1,100–190 שקל | צילום: ענר גרין SQ1, ברכה בר און. מחירים: 1,100–190 שקל, צילום: ענר גרין

Layou: בין גברי לנשי

 

המעצבת הילה שרון שמה דגש במותג שהקימה לפני שלוש שנים על שילוב בין העולם הגברי לעולם הנשי. את ההשראה היא שואבת מהמלתחה הגברית המחויטת שאותה היא מותחת ומעבדת עם נגיעות מעולם האסתטיקה והדימויים הנשי.

מקור השראה נוסף של שרון הוא הסגנון היפני, המשלב פשטות ונוחות עם התאמה של הבגד לגוף. אפשר למצוא אצלה בעיקר פרטי לבוש יומיומיים והבלחות של לבוש ערב, גם הוא בסגנון נקי ומתוחכם. המותג מצטיין בפריטים על־זמניים, שאפשר ללבוש שוב ושוב בשילובים שונים.

כדאי להתמקד בין השאר בחולצות המכופתרות הסמי־גבריות, כמו זו העשויה שילוב של פשתן רך וכותנה, פריט חובה לעונה הקרובה. בקולקציה הנוכחית שולטים צבעים אחידים ללא הדפסים, והיא משופעת בשחור דומיננטי, אפור מעושן והרבה שמנת ולבן. פריטים בולטים הם קימונו ללא שרוולים, שמלת טאי יפנית עם קפלים בגב וכפתרה נסתרת, ושמלת גלבייה בבדי קיץ קלילים. פרטים: 300–800 שקל, הנחות סוף עונה בין 20% ל־40%.

פרישמן 21 ושלמה המלך 61 ת"א. www.layoudesign.com

Layou, הילה שרון. מחירים: 800–400 שקל, צילום: עמית שעל Layou, הילה שרון. מחירים: 800–400 שקל | צילום: עמית שעל Layou, הילה שרון. מחירים: 800–400 שקל, צילום: עמית שעל

תגיות