אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Taykey מגייסת 6 מיליון דולר

Taykey מגייסת 6 מיליון דולר

זהו הסבב השלישי לסטארט-אפ הישראלי, שייסד עמית אבנר ומפתח כלים לאיתור טרנדים ברשתות חברתיות ולהתאמת קמפיינים פרסומיים בזמן אמת. בין המשקיעים בחברה: הקרנות טנאיה, סקויה, מארקר וסופטבנק

17.07.2013, 17:26 | אסף גלעד

חברת הסטארט-אפ הישראלית-אמריקאית טייקי (Taykey) מגייסת 6 מיליון דולר במסגרת סבב גיוס שלישי מאז נוסדה ב- 2009. לפי מקור המקורב לחברה, הגיוס נעשה לפי שווי של קרוב ל- 100 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

הפעם מצטרפת לרשימת המשקיעים קרן טנאיה (לשעבר קרן ההון סיכון של ליהמן ברדרס - א"ג) שמשקיעה לצידם של סקויה, סופטבנק וקרן מארקר של יובל שחר ואוהד פינקלשטיין. הגיוס מביא את הסטארט-אפ שייסד ומנהל עמית אבנר לסך גיוסים של 17 מיליון דולר. מאגמה היתה אחד ממשקיעי הפרה-סיד של החברה, אך סקויה רכשה את מניותיה בסיבוב הגיוס הקודם שנסגר לפני כשנתיים.

עמית אבנר, מנכ"ל טייקי עמית אבנר, מנכ"ל טייקי עמית אבנר, מנכ"ל טייקי

הדאבל-קליק של תעשיית הפרסום

טייקי נחשבת לאחד הסטארט-אפים הצומחים בתחום טכנולוגיות הפרסום לרשתות חברתיות, לצד מתחרות כגון Social Flow ו- Graph Effect. הטכנולוגיה שלה מזהה טרנדים ברשתות החברתיות ומנהלת קמפיינים פרסומיים בהתאם לטרנדים הללו.

החברה פיתחה את אחת מפלטפורמות הפרסום המובילות כיום על גבי פייסבוק. כך למשל, בזמן אירוע הסופרבול שהתקיים בתחילת השנה, זיהתה טייקי כי המילים המדוברות ביותר ברשת החברתית היו ביאונסה, חשמל, מחצית, סופרבול, רייבנס והפסקת חשמל. את המידע הזה מסרה טייקי למפרסמים שלה, וניהלה את הקמפיינים הפרסומיים שלהם בהתאם למילים הפופולריות.

טייקי התרחבה לכלל תחום הפרסום בזמן אמת וכיום מהווה פעילות הרשת החברתית שלה 50% בלבד. היא מפרסמת כיום בבאנרים (מודעות דיספליי) ופרסום וידיאו ומסוגלת להתאים את הקמפיינים ברשת בהתאם לטרנדים המדוברים.

הכנסותיה של טייקי שולשו השנה לכ-10 מיליון דולר, והיא מנהלת קמפיינים עבור כמאה לקוחות. מנכ"ל החברה, עמית אבנר, סירב להתייחס לנתונים על הכנסות החברה אך ציין כי היא קרובה לרווחיות, ולמרות זאת החליט לצאת לסבב גיוס נוסף בכדי להרחיב את צוות ההנהלה והעובדים. בחודשים האחרונים פתחה טייקי, הממוקמת בניו יורק ובהרצליה משרדים נוספים גם בסן פרנסיסקו, שיקגו ולונדון. "החזון שלנו הוא להיות הדאבל-קליק של תעשיית הפרסום בזמן-אמת. טייקי היא למעשה פלטפורמה שמספקת למפרסם את כל הכלים כדי לפרסם על פי מה שקורה עכשיו, ומספקת מדיה, קריאייטיב ותובנות על ההתרחשויות בקרב קהל היעד. הפלטפורמה הזו נותנת לנו סיכוי להפוך לחברת ענק".

בדרך לגיוס עובדים נוספים

טייקי מונה כיום 50 עובדים והיא תשתמש בסכום שגייסה כדי להכפיל את מספר העובדים שלה בחודשים הקרובים. מתוכם מעסיקה טייקי בהרצליה פיתוח כ-30 עובדים ולמשרד הישראלי יגוייסו 15-20 עובדים נוספים בשנה הקרובה. בחודשים האחרונים צירפה לצוות המנהלים שלה בכירים מהתעשייה כגון כרמית טבת-קוזי, בעברה מנהלת הכספים של מדיהמיינד שנרכשה על ידי DG, ואדם קלי, לשעבר מומחה מונטיזציה בגוגל וסגן נשיא ללקוחות ב- Admeld. הגיוס יאפשר לה לגייס בכירים נוספים מהתעשיית הפרסום האמריקאית לשורותיה.

דאג לאונה, שותף בכיר בקרן סקויה, צילום: ענר גרין דאג לאונה, שותף בכיר בקרן סקויה | צילום: ענר גרין דאג לאונה, שותף בכיר בקרן סקויה, צילום: ענר גרין

דאג לאונה, אחד השותפים הבכירים בקרן סקויה, אמר על טייקי כי "היא יוצרת עבור מפרסמים ערוץ חדש שמאפשר למותגים להיות קשובים למה שמעניין את הקהל שלהם ובזמן אמת. העובדה שהחברה צמחה בהכנסות וגייסה לשורותיה בכירים מהשוק מעידה על כך שענף הפרסום רעב לפרסום מבוסס נושא".

תגיות