אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חכם סיני: מדוע מכירות לנובו עולות כשהמתחרות צוללות? איור: יונתן וקסמן

פרשנות

חכם סיני: מדוע מכירות לנובו עולות כשהמתחרות צוללות?

דעיכת שוק מחשבי ‭PC-ה‬ פוגעת בכל היצרניות מלבד לנובו הסינית, שבניגוד למתחרותיה לא זנחה את השוק הפחות אטרקטיבי של המזרח הרחוק, שמתאפיין בקצב צמיחה מהיר

18.07.2013, 13:43 | ניצן סדן

כעת כבר ברור לכולם שהדעיכה של שוק ‭PC-ה‬ תימשך, במיוחד לאור שיא מדאיג לתעשייה שנשבר לאחרונה: ירידה חדה במכירות במשך חמישה רבעונים רצופים - תופעה שלא היתה כמותה מאז הושקו המחשבים האישיים הראשונים.

הסיבות העיקריות לדעיכה הזו הן צמיחת שוק הטאבלטים וקצב האימוץ האיטי של ווינדוס 8 בקרב ארגונים, שפשוט לא מוכנים לעבור לגרסת מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט.

רצה קדימה, גם כשהשוק בצרות. לנובו, איור: יונתן וקסמן רצה קדימה, גם כשהשוק בצרות. לנובו | איור: יונתן וקסמן רצה קדימה, גם כשהשוק בצרות. לנובו, איור: יונתן וקסמן

חברות המחקר גרטנר ‭IDC-ו‬ אומדות את הצניחה במכירות המחשבים האישיים ‭ 10.9%-ב‬עד ‭11.4%‬ ברבעון האחרון לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בעוד ‭,HP‬ אסוס, אייסר, אפל והיצרניות המובילות האחרות רשמו ירידה שמגיעה גם לעשרות אחוזים, מכירות לנובו ירדו רק ‭.0.6%-ב‬ בשוק האמריקאי אף רשמה היצרנית הסינית עלייה של ‭.19.7%‬ אז מה בעצם הסוד של לנובו לשימור מעמדה בשוק, בעוד מתחרותיה מתקשות להציג צמיחה?

התמקדות בשווקים בהם הדרישה למחשבים רק עולה

לנובו ‭HP-ו‬ מחליפות ביניהן את תואר "יצרנית המחשבים הגדולה בעולם" כמעט מדי חודש; שתי החברות נשענות על מיתוג מוצלח וחוזים ארוכי טווח בשוק הארגוני. היתרון הגדול של לנובו הוא בהצגת מכשירים במחירים נגישים במיוחד בשווקים מתפתחים; בעוד יצרניות רבות שואפות להציג את מחשביהן כמכשירי פרימיום, בחרה לנובו בהתמקדות בצד הזול של הסקאלה. בנוסף, לחברה אחיזת ברזל בשוק המזרח הרחוק ובמיוחד בסין, שם חוזים ממשלתיים ותאגידיים אפשרו מכירה מהירה של מיליוני יחידות.

סיבה נוספת היא סוג ומבנה הלקוחות של החברה. בעוד ארגונים בארה"ב ובאירופה משתמשים במחשבים כמשאב IT עיקרי וצורכי המחשוב שלהם מתייעלים לאור מעבר לשירותי ענן שונים, בעולם השלישי פועלים ארגונים יעילים פחות שעדיין ממחשבים תהליכי ייצור ועבודה - מה שגורם לצמיחה מהירה ולדרישה גדלה למחשבים. ההתמקדות של לנובו בשווקים שכאלה היא אחת הסיבות המרכזיות לנתוני המכירות שלה.

השבוע החל לפעול פס ייצור של לנובו על אדמת ארה"ב, אשר נועד לשפר את מיתוגה בעיני הצרכן האמריקאי. החותמת ‭"Made in the USA "‬ היא חותמת איכות בעיני צרכנים רבים והעסקת אזרחים אמריקאים צפויה לעשות רק טוב לתדמית החברה הסינית. הכיוון החדש, שבמסגרתו מחזקת החברה את הקריצה לקהל המערבי, בוודאי יתרום גם הוא לביסוס מעמד החברה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
היה לי HP ומאז אין סיכוי שאתקרב לדבר הזה
HP ניסתה להשתלט על השוק ב2005-2008 עם מחשבים זולים ונוצצים. הבעיה היא שהמוצרים היו ממש גרועים וכך היא איבדה את המוניטין שצברה במשך שנים (העדיפה את הרווח הקצר על חשבון הטווח הארוך). לנובו לעומת זאת היא חברה מעולה עם מוצרים מוצלחים מאד וגם זולים יחסית. אז אני כבר בלנובו השלישי שלי שלא לדבר על מחשבים שקניתי בשיל חברים
הכריש  |  20.07.13
לכל התגובות