אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

דגם פאר לסיני המיליארדר

מרצדס עיצבה את סדרת S קלאס החדשה במיוחד עבור שוק היוקרה הסיני - שם בעל הרכב מתרווח מאחור ולא נוהג בעצמו. בהתאם לכך תא הנוסעים מוקפד במיוחד ובעל גימור איכותי, שמתמקד פחות בנוחות של זה שיושב מאחורי ההגה

22.07.2013, 08:24 | תומר הדר

הספורט הלאומי של קנדה מיום הקמתה הוא הלקרוס - משחק כדור המבוסס בחופשיות על משחק אינדיאני עתיק ואלים למדי. ב־1994, אחרי עשרות שנים של קונצנזוס, נדרש העם הקנדי להכריע בסוגיה שפילגה משפחות: קבוצה בדלנית וסוררת במדינה הפרה את השלווה והכריזה שדווקא הוקי הקרח, ספורט אלים לא פחות, הוא הספורט הלאומי של קנדה.

קראו עוד בכלכליסט

כראוי למדינה דמוקרטית שלוקחת את ענפי הספורט הלאומי שלה ברצינות תהומית, הנושא הגיע אל בית הנבחרים הקנדי, וזה קבע שהוקי קרח יהיה הספורט הלאומי הקנדי לעונת החורף, ואילו הלקרוס יהיה הספורט הלאומי של קנדה בעונות הקיץ. כך שבה השלווה לרחובות טורונטו, אף שכל קנדי ישמח להסביר שהלקרוס משוחק בפועל בכל ימות השנה.

את העובדה הזאת כל קנדי, ללא יוצא מן הכלל, יודע היטב, ללא קשר להשתייכותו הספורטיבית. הקנדים גם שמחים להסביר את הנושא באריכות מטרידה לכל עיתונאי ישראלי טרוט עיניים שמתקשה לישון ומוצא עצמו משוטט ברחובות טורונטו בשעות הלילה הקטנות במרצדס אדירת ממדים. לא נעים לי לשייט בספינת ענק גרמנית בארץ זרה, אך לתושבי הארץ הזרה לא ממש אכפת. כזו היא מרצדס S קלאס, דגם היוקרה הבכיר ביותר של יצרנית הרכב הגרמנית, זה שנושא על כתפיו את כל יוקרתה של מרצדס.

לפני שלושה חודשים, כש־S קלאס הוצגה לראשונה, זרקה מרצדס פצצה שיועדה ישירות לקברניטי אאודי וב.מ.וו: היא הצהירה כי זו המכונית הטובה ביותר בעולם. באקלים כה תחרותי, שבו השחקנים העיקריים הם יצרני רכב גרמניים עתירי ממון וטכנולוגיה, מדובר בהצהרה מסוכנת שמחייבת אותם לעמוד בלא מעט ציפיות.

מרצדס S קלאס החדשה מרצדס S קלאס החדשה מרצדס S קלאס החדשה

חשיבות היופי הפנימי

מרצדס מייעדת את S קלאס החדשה בעיקר לשוק הרכב הסיני. מדוע היא מיועדת דווקא לסין ולא נאמר לארצות הברית? כי בדומה ליצרני רכב רבים אחרים הבינו אנשי מרצדס שהכסף הגדול כבר לא מצוי באירופה וגם לא בארצות הברית, אלא אצל המתעשרים החדשים מסין.

בשונה מהאירופים ומהאמריקאים, הסינים חושבים אחרת. הם לא מעוניינים במכוניות ביישניות, שמצניעות את עושרו של מי שיושב בפנים, אלא דווקא במכוניות ראוותניות, גדולות, עמוסות טכנולוגיה וגם מרווחות במיוחד - שהרי בשונה ממיליונר אירופי ממוצע חובב נהיגה, המיליארדר הסיני מעדיף לא להיות מאחורי ההגה, אלא להתרווח במושב האחורי.

מושב הנהג במרצדס S קלאס מושב הנהג במרצדס S קלאס מושב הנהג במרצדס S קלאס

עם זאת, מרצדס עדיין צריכה למכור את S קלאס באירופה ובארה"ב, שמתישהו יתאוששו מהמשבר הכלכלי, ועל כן נדרשת מכונית שתתאים גם לדרישות הסינים וגם לדרישות המערביים. התוצאה הסופית רוקדת על שתי החתונות: אף שמדובר במכונית גדולה, S קלאס מסתירה היטב את הגודל. היא נוטשת את קוויהם הריבועיים מעט של הדורות הקודמים לטובת משטחים עגלגלים.

רק בחזיתה של S קלאס מתנוססים סמלי מרצדס המוכרים, אך החזית בולטת ואגרסיבית כדי להבהיר לכל דורש באיזה רכב מדובר. בישראל אף אחד לא מבקש מבעליה של מרצדס שחורה ומלכותית לפתוח את החלון. אף אחד לא שואל על המכונית. אולי מפחדים. בקנדה לאף אחד לא מפריע שיש לך מרצדס. הם שואלים הרבה שאלות. לפעמים הם אפילו מבקשים שתעצור ומסבירים איפה כדאי לשבת לשתות ולדסקס על הוקי קרח. או לקרוס.

מבפנים S קלאס החדשה היא באמת אחת המכוניות המפוארות ביותר שניתן לרכוש כיום: חלקו העליון של לוח המחוונים נשלט על ידי קונסולת עור תפורה בקפדנות, שמשולבים בה מתגי ניקל המיועדים לפתיחה חרישית של תא הכפפות. במרכז לוח המחוונים מותקן מסך ענק ומחופה עור המיועד להצגת מאות הפעולות ש־S קלאס מיועדת לבצע, ובצגי לוח המחוונים משובצים בדיפוני העץ כמה רמקולים המיוצרים בעבודת יד ומחוברים לאחת ממערכות השמע הטובות ביותר שניתן למצוא כיום במכונית נוסעים מייצור סדרתי.

מושב הנוסעים. היושבים מאחור יוכלו למתוח רגליים מושב הנוסעים. היושבים מאחור יוכלו למתוח רגליים מושב הנוסעים. היושבים מאחור יוכלו למתוח רגליים

מושב הנוסע מסוגל להתקפל קדימה כמובן, אך לא סתם, אלא להתקפל כמעט לחלוטין לתוך לוח המחוונים, כדי שהיושבים מאחור יוכלו למתוח רגליים.

מבחינת אלקטרוניקה, S קלאס מצוידת בכל מערכת שניתן רק לדמיין: סביבת הרכב מנוטרת תמידית באמצעות מצלמות שמאפשרות לנהג לראות את המתרחש סביבו, בחשיכה המרצדס מסוגלת להקרין על המסך תמונת אור יום של המתרחש לפני המכונית, את החניה S קלאס מבצעת לבד, ללא מגע יד אדם, ומובן שהמושבים מצוידים בפונקציית עיסוי, כזו שניתנת להפעלה תוך כדי גלישה במערכת האינטרנט המובנית של המכונית, שפועלת במקביל למערכת בקרת אקלים המווסתת את הניחוחות ואת מידת לחות האוויר בתוך הרכב.

מלבד כל הגאדג'טים, S קלאס מסוגלת לשדר עוד משהו: מדובר במכונית שרמת תא הנוסעים שלה גבוהה משל מכוניות המנהלים ה"רגילות", דוגמת ב.מ.וו סדרה 7, וגולשת לטריטוריה של מכוניות היוקרה מן הליגות העליונות, קרי בנטלי.

לא צריך לאחוז בהגה

המהירות המותרת בכבישיה הבין־עירוניים של קנדה היא 80 ק"מ לשעה בלבד, והמשטרה, שרכובה בסיפורים על סוסים ובפועל על מכוניות פורד אדירות ממדים, משקיפה על הכבישים בנחישות של שחקן הוקי קרח. ואולם, רוב הקנדים, שרכובים על טנדרים גדולי מידות, מצפצפים על המהירות המותרת ומשייטים באומץ ב־100 ק"מ לשעה. S קלאס החדשה לא צריכה נהג. מדובר במכונית הראשונה בעולם בייצור סדרתי שמצוידת במערכת שמאפשרת לה לנסוע לבד, באמת לנסוע לבד. הנהג צריך לבחור את המהירות הרצויה במערכת דיסטרוניק פלוס והמרצדס משייטת ללא מגע יד אדם.

כשהמכונית נעה מעט הצידה בגלל הרוח, מערכת חיישנים מזהה את פסי ההפרדה שבצדי הכביש והמכונית מתקנת את ההיגוי וחוזרת לנתיב הנסיעה. כאשר בעליו של הטנדר שמקדימה מחליט לבלום בפתאומיות למראה שלט פרסומת של שחקן הלקרוס החביב עליו, המרצדס ממהרת להאט בהתאם. כיום הטכנולוגיה הזאת מצויה רק במכוניות כאלה, אבל טבעה של טכנולוגיה הוא לחלחל מטה. זו שאלה של זמן עד שמערכות נהיגה אוטונומיות כאלה יחלחלו למכוניות עממיות.

מלבד זאת, S קלאס נוסעת באופן שניתן לצפות ממכונית כזו. תחת מכסה המנוע האדיר שוכנים מנוע בנזין שנפחו 3.5 ליטר ומנוע עזר חשמלי. יחד הם מפיקים 326 כוחות סוס, שמועברים אל הגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שבע מהירויות. בעוד כמה חודשים תציג מרצדס גם גרסת פלאג אין, כלומר כזו שמצוידת במנוע חשמלי שמאפשר נסיעה לטווח של עשרות קילומטרים וגם מנוע בנזין שנכנס לפעולה כאשר החשמל נגמר. על סיבובים או נהיגה מהירה אין מה לדבר. הכבישים ישרים, המשטרה פוקחת עין והמרצדס משייטת בדממה.

בישראל כבר מוכנים

שיווקה של S קלאס החדשה כבר החל בישראל והיבואנית מקבלת הזמנות. מחירה של S400 ההיברידית מתחיל ב־870 אלף שקל. מעליה ממוצבת S500, המצוידת במנוע בעל שמונה בוכנות שנפחו 4.7 ליטר, שעולה 990 אלף שקל.

עבור רוב הישראלים מכונית כזו תישאר בגדר חלום רחוק, אולם, במפתיע, המשלוח הראשון כבר הוזמן במלואו — מה שמעיד שלמרות מחאות חברתיות ומצב כלכלי לא יציב מי שהפרוטה מצויה בכיסו תמיד ישמח להצטייד במרצדס חדשה שמחירה יכול להגיע לאחר סימון כמה אופציות בפנקס ההזמנות למיליון שקל. ללקוחות כאלה בדיוק מרצדס מייעדת את S החדשה. מבחינתם אכן מדובר במכונית הטובה ביותר בעולם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות