אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"הדו"ח הכלכלי למכרז שירותי הקרקע בנתב"ג חסר בסיס" צילום: יסמין גיל

"הדו"ח הכלכלי למכרז שירותי הקרקע בנתב"ג חסר בסיס"

רשות ההגבלים: ההמלצה לצמצום מספר הספקים, כפי שנטען בחוות הדעת של רשות שדות התעופה, תעלה את המחירים לצרכנים

24.07.2013, 07:51 | תומר גנון

חוות הדעת הכלכלית שעמדה בבסיס החלטת דירקטוריון רשות שדות התעופה (רש"ת), לצמצם את ספקי שירותי הקרקע בנתב"ג משלושה לשניים, אינה מבוססת ולוקה בחסר. כך עולה ממכתב ששלחה אתמול רשות ההגבלים העסקיים ליועץ המשפטי של רש"ת עו"ד אריה שחם.

שירותי הקרקע יצומצמו לשניים, צילום: עמית שעל שירותי הקרקע יצומצמו לשניים | צילום: עמית שעל שירותי הקרקע יצומצמו לשניים, צילום: עמית שעל

על פי חוות הדעת של רשות שדות התעופה, שהוכנה על ידי חברת הייעוץ פארטו לפני פרסום מכרז בנושא, אם מספר הספקיות לא יצומצם תיפגע איכות השירות בשל מלחמת מחירים ביניהן. היום יתקיים דיון בבית המשפט העליון בעתירה שהוגשה על ידי אחת הספקיות, חברת Laufer, נגד פרסום המכרז. בעקבות העתירה הקפיא העליון את המכרז עד הדיון.

שירותי הקרקע בנתב"ג מופעלים כיום על ידי שלוש חברות ישראליות: Laufer, QAS ו־Aero Handling. השירותים ניתנים לכ־160 חברות תעופה זרות הפעילות בשדה וכוללים צ'ק אין, עלייה למטוס ופיקוח על כלל השירותים בשדה.

"רשות שדות התעופה, כמונפול דה־פקטו על הגישה לתשתית, מנסה במסגרת המכרז לגרוף רנטה מונופוליסטית על ידי צמצום התחרות", כתבה עו"ד סוריא בשארה, ראש צוות ברשות ההגבלים. "ביודעה שתוצאות המכרז צפויות, כמעט בוודאות, לייקר את העלויות של חברות התעופה, ובסופו של דבר אלה יתגלגלו חזרה לצרכנים, מנסה הרשות באמצעות חוות הדעת להסביר כיצד הרווח העודף של שתי הזוכות במכרז לא בא על חשבון רווחת הצרכן. נוסף לכשלים רבים שנפלו בחוות הדעת, אין בה ביסוס לטענה בדבר קיומם של יתרונות לגודל הספק".

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "לא היה מקום להוציא מכתב מסוג זה יום לפני דיון משפטי. רק לפני שבועיים התקיים דיון אצל המשנה ליועמ"ש בעניין בהשתתפות רשות ההגבלים. טרם קבלת החלטתו הזדרזה הרשות להוציא מסמך שאינו מקובל על דעת יועציה המשפטיים של רש"ת".

תגיות