אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Dove מסתער על שוק הטיפוח לגברים

בלעדי לכלכליסט

Dove מסתער על שוק הטיפוח לגברים

יוניליוור תשיק באוגוסט תחת מותג הטיפוח סדרה של 15 מוצרים לגברים. המותג החדש עשוי לנגוס מעט במותג הוותיק יותר AXE, הפונה לצעירים

24.07.2013, 08:09 | אורנה יפת

יוניליוור מסתערת על קטגוריית מוצרי הטיפוח לגבר. ל"כלכליסט" נודע כי החברה עומדת להשיק בישראל את המותג דאב מן (Dove Men), שיכלול סדרת מוצרי טיפוח המיועדים לגברים בלבד. עד כה הושקו בארץ סבונים ומוצרים של המותג המיועדים לנשים, וגם הקמפיינים שליוו את המותג כללו פרזנטוריות.

יוניליוור תשיק בחודש אוגוסט 15 מוצרים לגבר במסגרת דאב, ובהם שמפו ומרכך שיער, סבון נוזלי, סבון מוצק וסדרת דיאודורנטים משלושה סוגים - סטיק, רול וספריי. סדרת המוצרים לגבר תעוצב בצבע אפור עם כיתוב לבן.

ענת גבריאל מנכ"לית יונילוור ענת גבריאל מנכ"לית יונילוור ענת גבריאל מנכ"לית יונילוור

כמו בהשקות קודמות גם הפעם מתכננת החברה להשקיע מיליוני שקלים בהחדרת המותג לשוק. ההשקה צפויה לכלול קמפיין טלוויזיה, שלטי חוצות, פעילות קד"מ בנקודות המכירה וקמפיין דיגיטלי ברשתות החברתיות.

"זיהינו כי קיים פוטנציאל רב לצמיחה בשוק הישראלי בתחום הטיפוח הגברי", אומרת שולי כרמל, מנהלת שיווק תחום הטיפוח האישי ביוניליוור ישראל.

Dove Men" יחדש הן ברמת המוצרים והן בשפה שבה הוא פונה אל הקהל הגברי – כי הפעם, זה בשבילך".

יוניליוור כבר פועלת בתחום טיפוח הגברים עם המותג AXE, שפונה בעיקר לצעירים, וכן עם המותג רקסונה, שמציע בין היתר דיאודורנטים לגברים. דאב מן לא צפוי לפגוע ב־AXE, שכן הוא מיועד לגברים בוגרים יותר ולא לבני נוער. עם זאת, בהחלט סביר שכניסת המותג לשוק תגרום לקניבליזציה כלשהי.

דאב מן יתחרה במותגי הטיפוח לגבר אולד ספייס של פרוקטר אנד גמבל וכן בג'ילט, ניוואה, ספיד סטיק ואדידס. השקת אולד ספייס ב־2011 היתה מתוקשרת מאוד ולוותה בקמפיין שזכה לתהודה בכל העולם. עם זאת, המותג לא הצליח לשמור על נתח שוק משמעותי לאורך השנים, ולמעשה חלה ירידה במכירותיו ב־2013. על יוניליוור יהיה להתמודד עם האתגר של ביסוס דאב כמותג מוביל לגבר לאורך שנים.

בקטגוריות של דיאודורנטים לנשים וסבון נוזלי ממוקם דאב במקום השני מבחינת נתח השוק (על פי נתוני נילסן), בעוד בקטגוריות של שמפו ומרכך, למרות השקות חוזרות ונשנות, הוא לא הצליח להשיג נתחי שוק משמעותיים. בקטגוריית השמפו ממוקם כיום המותג במקום השמיני עם נתח שוק כספי של 4%, ובקטגוריית המרכך הוא ממוקם במקום התשיעי עם 5% (המדידה נערכה בין מאי 2012 למאי 2013). בסבון הנוזלי מחזיק דאב ב־10% מהקטגוריה, ובשוק הסבון המוצק הוא חולש על 25.7%. בקטגוריית הדיאודורנט לנשים מחזיק דאב ב־17% וממוקם שני אחרי ליידי ספיד סטיק של קולגייט פלמוליב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות